Borzalmas állapotban van a népligeti felüljáró, már a buszok sem hajthatnak át rajta.
Mint arról a Metropol már beszámolt, a biztonságos használat érdekében január elejétől a 12 tonnánál nagyobb járművek nem hajthatnak át a felüljárón. A közlekedési változás nemcsak a nehezebb járműveket, de az Üllői úton közlekedő 100E buszt is érinti. A repülőtéri közvetlen járat januártól kezdve nem a felüljárón, hanem a Népligeten át közlekedik mindkét irányba. Emiatt néhány perces menetidő-növekedésre kell számítani. Az átjáró állapotát a BKK és a Budapest Közút szakemberei folyamatosan vizsgálják.
Szakmai szinten felmerült a népligeti felüljáró teljes elbontásának lehetősége – értesült a Világgazdaság. A kérdésben a lap megkeresésére a Főpolgármesteri Hivatal konkrétan nem reagált, de azt megerősítette, hogy a Budapesten az Üllői út forgalmát a Könyves Kálmán körúton átvezető műtárgyról az állapota miatt részletes vizsgálat készül az idén, amelyet a Budapest Közút Zrt. végeztet. Azt is jelezték, hogy a műszaki felmérés sokrétű, így kiterjed arra, hogy a felüljáró milyen mértékben terhelhető, hogy az esetleges felújítása során milyen beavatkozásokat kell elvégezni, illetve, hogy ezek elvégezhetők-e a jövőbeni fennmaradása érdekében.
A főváros reakciójából viszont az is látszik, hogy a vizsgálat eredményének tükrében valóban életbe léphet az az opció, hogy felújítás helyett megszüntetik az 1978 decemberében átadott népligeti felüljárót - írja a portál.
A lap szerint ha a jelenlegi városvezetés végül azt a döntést hozza, hogy felszámolja a népligeti felüljárót, az számottevően érződni fog a forgalom alakulásában, amely már eleve tűréshatáron mozog – részben más, nem kellően átgondolt közlekedéstechnikai intézkedések eredményeképp – a belvárosban. Erre azonban megoldást jelentene a kormány által favorizált, de a főváros részéről nem támogatott Galvani híd megépülése.
Becslések szerint ha megvalósulna a projekt, az napi 8000 járművet szívna ki az Üllői útról.
Nem beszélve arról, hogy egyéb forgalomcsillapító megoldásokat is lehetővé tenne, mint a Pesti alsó rakpart lezárása, de a Rákóczi hidat is tehermentesítené. Ezek együttesen már előidézhetnének olyan helyzetet, hogy valóban szükségtelenné válik a népligeti felüljáró megtartása. Egyelőre azonban az első feltétel, a Galvani körút kialakításában sincs egyetértés.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre