A BALATON CLASSiC Oldtimer futam állomásai több olyan települést is érintenek, ahol országos hírű éttermek találhatók. A verseny Veszprémből rajtolt el. Az útvonalat és a szolgáltatásokat is úgy alakították át, hogy a jelenlegi rendelkezéseknek megfeleljenek.
Mint ismert, az első ilyen versenyt 2008-ban rendezték, és az utóbbi években olyan népszerűvé vált ez a Balaton-felvidéki futam, hogy már limitálni kellet a résztvevők számát. A rendezvényen a hazai csapatok mellett külföldről is egyre többen vesznek részt, ha nincs járvány. Az utóbbi években Olaszországból, Németországból, Csehországból, Ausztriából, de még Izraelből is érkezett csapat a versenyre. Egy-egy futamon általában több mint 40 féle autómárka is képviselteti magát.
„Az oltimer rajongók egy-egy finomságért órákat is képesek vezetni” – legalábbis ez a tapasztalata Varga Lászlónak, annak a Balatoni Körnek az elnökségi tagja, amely a tó körüli borászokat és vendéglátósokat tömöríti. Szerinte, jó példa erre a BALATON CLASSiC Oldtimer futam, amelynek állomásai több olyan települést is érintenek, ahol országos hírű éttermek találhatók. Idén először egy ikonikus étterem is helyet kapott az útvonalban. A köveskáli Kali Gourmet teraszáról is nézhetik a versenyt a klasszikus autók szerelmesei.
Varga László szerint az autós sport és a kulinaritás egyébként sem áll messze egymástól. Jó példa erre az osztrák Hotel Imperial Vienna, amely korábban étlapjára tűzte a híres pilóta, Niki Lauda – nevével fémjelzett reggelijét. Ezt szívesen fogyasztotta a szállodában maga a F 1 ikonikus versenyzője is. De találhatunk más jó példákat is. Vannak olyan éttermek, amelyek ugyancsak azokra autós rajongókra specializálódtak, akik egy finom kávéért és kedvenc autós márkájukért is képesek útra kelni. Van, ahol még egy igazi Ferrarit is elhelyeztek az étteremben. Ilyen például az ausztráliai Cafe Corretto, ahová korábban a Melbourneben megrendezett autóversenyek pilótái is szívesen jártak. Azóta a hely kultikussá vált és örömmel járnak ide a turisták is.
A veteránautó-versenyre két fős csapatok jelentkezhettek. A rendezvény színvonalának biztosítása érdekében a rendező az indulók számát 120 nevező (+ 10 Szponzori) csapatban maximálták. Olyan, elsősorban veteránkorú személyautókkal lehetett nevezni, amelyek a közúti forgalomban a KRESZ szabályainak megfelelően részt vehetnek. A rendezvényen tehergépjárművek, fegyveres katonai járművek, 9 személyesnél nagyobb buszok, replikák, valamint nem korhűen változtatott járművek nem vehetnek részt.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre