Leesett az állunk, mikor kipróbáltuk, ráadásul 150 ezret is spórolhatunk

Kipróbáltuk, mennyivel könnyebb elektromos rásegítésű kerékpárral tekerni. Mától lehet rá pályázni!



Megosztás
Szerző: Metropol
Létrehozva: 2020.11.23.
támogatás pályázat elektromos rásegítésű kerékpár

Időt és pénzt spórolhatunk

– Több mint 15 éve biciklivel járok dolgozni – kezdte a Metropolnak Pál, aki hároméves kora óta rajong a bringákért. –20 kilométerre lakom a munkahelyemtől, ezt az utat 30-40 perc alatt teszem meg. Elsőre talán soknak tűnhet, de az az igazság, hogy autóval is ennyi lenne, sőt! A dugók miatt a kocsikázás sokkal kiszámíthatatlanabb. Emellett így fitten indul a reggel, az átlagnál kevesebbszer vagyok beteg, és most a koronavírus idején a zsúfolt tömegközlekedési járműveket is messziről elkerülhetem. Ráadásul nemhogy BKV-bérletre vagy benzinre, de még kondibérletre sem kell költenem – sorolta a budapesti férfi, akinek a bringázás mára nemcsak egy hobbi, hanem munka is, hisz elektromos kerékpárokba fejleszt villanymotorokat. Így nem túlzás azt állítani, hogy mindent tud a kétkerekű járgányokról.

Fotó: Metropol/Keresztesi Balázs

Kényelmes és fenntartható

Sokan azért nem járnak munkába biciklivel, mert nem szeretnének leizzadni. Pál szerint egy elektromos rásegítésű kerékpárnál ez sem lehet kifogás.

– A rásegítés mértékét a szituációtól függően állíthatjuk. Van olyan kerékpár, ahol az erőnk megnégyszereződik. Ilyenkor minimális erőkifejtéssel, nulla izzadsággal is úgy suhanhatunk, mint Superman. Ráadásul a környezetet is alig szennyezzük, így ez a fajta közlekedés nemcsak kényelmes, de fenntartható is.

Fotó: Metropol/Keresztesi Balázs

Meddig bírja egy töltéssel?

Ez függ az akkumulátor méretétől és attól, hogy milyen terepen tekerünk. A 20 kilométeres hatótáv a minimum, de van olyan is, amivel akár 200 kilométert haladhatunk egyhuzamban. Egyes modelleknél a kerékpáron is lehet tölteni az akkumulátort, így nem kell attól félni, hogy útközben lemerül. Ha mégis, nem kell megijedni, hisz nem muszáj a rásegítést igénybe venni, vagyis hagyományos kerékpárként is jól funkcionálnak.

Milyen fajtái vannak?

A pályázatok benyújtására szakaszosan, a rendelkezésre álló forrás kimerüléséig van lehetőség. Az első szakasz november 23-tól 27-ig tart. A pályázat a www.elektromobilitas.ifka.hu weboldalon nyújtható be, ügyfélkapus azonosítást követően az adatlapok kitöltésével, és a szkennelt dokumentumok csatolásával. Lássuk, mekkora összegre pályázhatunk:

  • Pedálszenzoros kerékpárok vásárlásához maximum 90 ezer forintra lehet pályázni. Ebből a fajtából egy új körülbelül 260 ezer forint, de a támogatásnak köszönhetően kihozhatjuk 170 ezer forintból is. –Sajnos még így sem olcsó, de ha cserébe nem kell BKV-bérletet vennünk, akkor kevesebb, mint másfél év alatt megtérül az ára. Ez a modell egyébként kevésbé alkalmas sportolásra, így inkább az idősebb korosztálynak ajánlom, aki már nem tud, vagy nem annyira szeretne nagy erőt kifejteni. Édesanyámnak is ilyen van– jegyezte meg a 39 éves Pál.
  • A nyomatékszenzoros kerékpárokra akár 150 ezer forintos állami támogatást is kaphatunk. Ezeknek az eredeti ára körülbelül 600 ezer forint, vagyis támogatással nagyjából 450 ezer forint. –Ahogy az ára is mutatja, ez már egy komolyabb szint, viszont ezekre a bringákra akár utánfutót is szerelhetünk, amiben gyerekeket, vagy akár nehezebb csomagokat is szállíthatunk. Mi második autó helyett egy ilyen bringát vettünk, bevásárláshoz is ezt használjuk, és viccesen csak úgy hívjuk, hogy anyatank – tette hozzá nevetve a háromgyermekes édesapa.
  • Fotó: Metropol/Keresztesi Balázs








    Top hírek





    Hírlevél-feliratkozás