Elképesztő magasságokban a TikTok-celebek, akik milliós követőik mellett milliós bevételekre is szert tesznek videóikkal.
Bizonyára kevesen tudják, hogy a TikTok névre hallgató videómegosztó közösségi hálózati szolgáltatást 2012-ben alapított a pekingi székhelyű ByteDance cég. Azóta átesett pár ráncfelvarráson, és miután 2017-től iOS- és Android-platformokon is elérhetővé tették Kínán kívül is, egyszerűen megállíthatatlan volt a növekedése.
Az alkalmazás a világ 42 nyelvén elérhető, és mára tinédzserek első számú applikációja. A szolgáltatás rengetegen használják, ahová zenés, éneklős(tátogós) videókat tölthetnek fel, nézettséget és követői számot generálva ezzel. A TikTok igazán a 2020-as évben robbant be, aminek a járvány is kedvezett, hiszen a karantén alatt több időt töltöttek az emberek videók készítésével és megnézésével,mint korábban.
A legtöbb követővel rendelkező TikTok-sztárok egytől-egyig amerikai származásúak. A top 5-ös listára kerülők mindegyike óriási, milliós nagyságrendű népszerűséget tudhat magáénak. Egy tinibálvány azonban még közülük is kiemelkedik. A 16 éves Charli D’Amelio az, aki elsőként elérte a 100 milliós követői számot. Érdekesség, hogy a D’Amelio családból Charli nővére, Dixie D’Amelio is komoly rajongótáborra tett szert. A TikTokon 44,5 millió követője van, de ez idén kevés volt a top 5-be kerülésre.
A dobogó második fokára Addison Rae léphetett fel 70, 5 milliós követői táborral, aki egyébként Charli barátnője. A harmadik hely egy fiú videóst illet, Zach Kinget, aki 30 éves korával már vénnek tűnik a tinik mellett. Zach 53,2 millió követőt tudhat magáénak.
A negyedik hely Loren Grayé, aki 50 millió rajongó büszke „tulajdonosa”. A sort pedig Spencer Polanco Knight zárja, aki 49,6 millió követővel rendelkezik. Ez tehát a 2020-as TikTok Top 5.
A fent említett követői számok jelzik, hogy a befektetett kemény munka rövid időn belül gyümölcsözővé is válik. Egy hírnevet szerző feltörekvő influenszer a TikTok-on videói után követőnként akár másfélmilliót is bezsebelhet.
A piackutatók szerint a legnépszerűbb TikTokos akár 200 ezer dollárt (kb. 62,5 millió forint) is kereshet a promóciókkal és az együttműködésekkel. És ezt az összeget nem havonta kell érteni, hanem bejegyzésenként. És ha ez még nem lenne elég, a szakemberek előrejelzése szerint olyan ütemben fejlődik a szolgáltatás, hogy a fenti összeg jövőre már az egymillió dollárt (kb. 312,8 millió forint) is elérheti.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre