Ezek a legnépszerűbb appok Magyarországon

A felmérésben résztvevők a közösségi oldalakat használják a legtöbbet.



Megosztás
Szerző: Metropol
Létrehozva: 2020.12.28.
okostelefon technológia közösségi média

A Facebook a legnépszerűbb alkalmazás a magyar felhasználók körében, a TikTok pedig főként a vidéki kisvárosokban tartozik a kedvenc appok közé, derült ki a Huawei megbízásából készített felmérésből. A vállalat 4000 válaszadó telefon- és apphasználati szokásait vizsgálta, megállapítása alapján a magyarok átlagosan csak 30 appot használnak a világátlag 60-nal szembenírja az origo.

A felmérés eredménye azt mutatja, hogy jelentősen eltér a nemek között a tartalomfogyasztás módja. Az alkalmazások letöltése a férfiakra sokkal inkább jellemző (40%), mint a nőkre (30%), utóbbiak inkább a kívánt szolgáltatás weboldalát nyitják meg. A nők előszeretettel használják akár a közösségi médiát is ezen a módon (32%) a natív alkalmazásokkal (30%) szemben.

Fotó: Shutterstock

Az életkor szerinti megoszlás azt mutatta, hogy a 18–24 éves generáció jellemzően alkalmazásokat tölt le; sokkal kisebb arányban használ weboldalakat (29,73%), mint a többi korosztály (40,16%).

Ezek voltak a befutók

A válaszok szerint a magyar felhasználók körében leggyakrabban használt alkalmazások ilyen sorrendben a Facebook (73,5%), a Messenger (46,95%) és az Instagram (38,06%). Az összességében a legkevésbé fontos alkalmazáskategóriába az életmóddal (3,1%), az utazással (5,1%) és az élelmiszer-szállítással (5,2%) kapcsolatos appok tartoznak.

Vannak olyan, minden korosztály körében kedvelt alkalmazások, mint a Facebook, „fiatalosak„, mint a Messenger, az Instagram, a YouTube, a TikTok vagy a Spotify, és az olyan appok, melyek főként az idősek körében népszerűek, például a Viber.

A válaszadók 71%-ának kevesebb, mint 30 alkalmazása van a mobiltelefonján, ebben egyetlen korosztályban sincs szignifikáns differencia. A 40-nél több alkalmazással rendelkezők Budapesten (19%) vagy a megyeszékhelyen (16%) élnek.

A kutatás eredményéből kiderült, amíg a fiatalabb generáció (18–24 év) nagyobb valószínűséggel tölt le plusz alkalmazást egy új funkció miatt, addig az idősebb korosztályok inkább teljesen lecserélik a meglévőt egy jobbra, amiben az előző appnál fejlettebb funkciók is megtalálhatók.

Top hírek









Hírlevél-feliratkozás