Miért és hogyan jött létre a Mozart-maraton? Miként működik a mozarti dramaturgia? Zenés beszélgetés Kovalik Balázs rendezővel.
A Budapesti Tavaszi Fesztivál 40. évfordulóján videórészletekkel elevenítik fel a tizenöt évvel ezelőtti eseményt, amikor Kovalik Balázs operarendező és Oberfrank Péter karmester párhuzamosan állította színre Mozart három, úgynevezett „Da Ponte-operáját”, vagyis a zseniális kalandorral és udvari költővel, Lorenzo Da Pontéval együtt írt három operai remekművet, a Figaro házasságát, a Don Giovannit és a Così fan tuttét.
A három operát előbb egyenként, három egymást követő estén, majd néhány nappal később egyvégtében délelőtt 11 órától éjfélig is előadták, innen a fogalommá vált maraton elnevezés. A fiatal énekesgárdát és minimális díszletet alkalmazó produkciót hónapokig tartó műhelymunka előzte meg, a végeredményt pedig az elmúlt évtizedek egyik legjelentősebb operai produkciójaként őrizte meg a magyar kulturális emlékezet. Időpont: április 18., 20 óra.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre