A járványidőszak miatt otthon ragadtak hobbipéknek álltak és szobabicikliken rótták a kilométereket.
A járvány miatt alaposan megváltozott az eMAG eladási toplistája is, ráadásul 40%-kal több rendelést teljesített , mint 2019-ben. Leszorult a dobogóról a televízió, hasít viszont az online élelmiszervásárlás.
2020-ban több figyelmet fordítottunk az egészségünkre, többet sportoltunk, illetve dolgoztunk otthoni körülmények között, valamint a főzés is gyakoribb tevékenységünkké vált. Nem hiába voltak az egészségügyi és higiéniai termékek, a tisztítószerek, valamint a konyhai és sporteszközök a legkeresettebbek az eMAG-on. Ezek mellett a játékkedv is nagyot nőtt a járvány évében: idén 16 százalékkal több darab játékot vettek az emberek a webshopon a tavalyi évhez képest. Jól fogyhatott a kávé a home office-ban, de a kenyérsütők is népszerűek. Megnőtt az egészségügyi és gyógyászati, az otthoni tisztítási és karbantartási, illetve a higiéniai termékek iránti kereslet. Ezzel együtt a korábban kifejezetten népszerű parfüm, étrend-kiegészítők és állateledelek kategóriája némileg csökkent.
A napi használatú termékek között nem meglepő módon a szájmaszkok voltak a legkelendőbbek (közülük is főleg az 50 db-os egyszer használatos, háromrétegű maszk), de a kézfertőtlenítők, a felülettisztító kendők és spray-k, illetve a toalettpapírok iránti kereslet is jelentős volt- utóbbi négy különböző termékkel is szerepel a top 20-as FMCG terméklistán.
A konyhai kisgépek kategóriájában taroltak a kávéfőzők, a 20 legnépszerűbb termék listáján nyolc kávégép is szerepel, közülük jellemzően továbbra a kapszulásokat keresik a vásárlók. A korábbi években kisebb számban értékesített kenyérsütők reneszánszukat élték idén, hiszen az eMAG-on közel másfélszer több fogyott belőlük, mint a 2019-es év ugyanezen időszakában.
Elővigyázatosságból, illetve az aktuális járványügyi rendelkezések betartása miatt (idén a járványhelyzet első és második hullámában is bezártak a konditermek és január 11-ig biztosan zárva is maradnak) a sportolni vágyók is a négy fal közé szorultak. 2020. január 1. és december 21. között közel 19 ezer darab sportszert értékesített az eMAG, amelyek közül a legjobban a szobabiciklik fogytak (a top 20-as listán kilenc különböző szobakerékpár is szerepel), de az elliptikus trénerek és a vibrációs masszírozó gépek is népszerűnek bizonyultak.
1. Mosószerek és tisztítószerek
2. Pelenkák és kiegészítők
3. Perifériák (billentyűzet, webkamera, egér, SSD, stb.)
4. Telefonok
5. Televíziók
6. Higiéniai termékek
7. Élelmiszerek
8. Telefonkiegészítők
9. Konyhai eszközök
10. Otthoni ápolási termékek
11. Mosó- és szárítógépek
12. Epilátorok, hajvágók és borotvák
13. Alkoholmentes italok
14. Hűtők és fagyasztók
15. Nappali és irodabútorok
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre