Járvány ide vagy oda, a bezárt kulturális helyszínek ellenére a színház él! Eddig több tízezer jegyet adtak el a virtuális előadásokra.
Váratlanul népszerű lett az online színház. Rengeteg jegy fogy az előadásokra, ami kétszeresen is jó: a néző nem marad előadás nélkül és jegyvásárlásával segíti a szakmát is. A Világgazdaságnak Légrádi Gergő, az eSzínház vezetője elmondta, a projekt fő célja a közönségépítés, és hogy a határon túli darabokat is el tudják juttatni az érdeklődőkhöz. – Az ország első hazai fejlesztésű, a szakma aktív bevonásával létrejött előadóművészeti streamingplatformja az eSzínház, amely szeptemberben lépett a piacra – mondta Légrádi, majd hozzátette: – Az eSzínházat az Alapítvány a Színházakért nonprofit szervezet működteti. A fő cél nem a pandémia miatti kárenyhítés volt, vagyis nem a színházak túlélését segítő bevételszerzés, hanem a közönségépítés és a színházi előadások rögzítése. Ugyanakkor ma már az eSzínházon keresztül értékelhető mennyiségű bevételhez juthatnak a színházak.
Légrádi Gergely szerint az eSzínház maradt majdnem az egyetlen platform, amelyen keresztül megfelelő full HD minőségben el tudják juttatni a nézőkhöz mind a rögzített, mind az élő előadásokat. – A jelen idejű streaming nem visszatekerhető, minden akkor és ott történik, a néző pedig lényegében a színpadról láthatja az előadást, miközben van olyan közvetítés, amikor a néző interaktív módon maga váltogathat két különböző kameraállás között – mondta a vezető a Világgazdaságnak.
– A virtuális nézőtér megnyitásával a színházak eddig nehezen elért réteget képesek megszólítani, ezért a pandémia után sem állnak le a streameléssel – mondta Légrádi. - Az egyik fő cél, hogy a magyarországi és határon túli előadásokat földrajzi korlátok nélkül el tudják juttatni minden érdeklődőhöz, akár angolul feliratozva is. Az eSzínház eddigi közvetítéseire 25-30 százalékban külföldön élő magyarok vásároltak jegyet, ami azt mutatja, hogy számottevő kereslet van a magyarországi és a határon túli magyar színházak előadásaira külföldön és belföldön is.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre