
Csirkés rém garázdálkodik a XVIII. kerületben - egymást figyelmeztetik a lakók
A csirkés rém miatt riadót fújtak a lakók.
Emlékszel a régi reklámokra és az azokban szereplő hölgyekre? A retró divatot láthatod képgalériánkban!
Válogatásunkban régi magyar reklámokban szereplő gyönyörű és elegáns hölgyek képeit gyűjtöttük össze. Olyan pillanatokat ezek, amelyek megidézik a múlt divatját.
A magyar divat átalakulása csak az 1920-as évek elején kezdődött. A francia és olasz divatházak hatása gyorsan begyűrűzött a trend Budapestre is: a rövidre vágott haj, a csipkés ruhák, a derékban karcsúsított kosztümök és a gyöngysorok domináltak. A nagyvárosban élő asszonyok egyre bátrabban kísérleteztek és egyre inkább eltávolodtak a korábbi, merevebb női ideáltól.
Az 1930-as években a gazdasági válság és a politikai feszültségek azonban visszafogottabb divatot hoztak.
A nők öltözködése praktikusabbá vált, de a nőiesség továbbra is központi szerepet játszott: térd alá érő szoknyák, szabott kosztümök, finom kalapok uralták az utcákat.
A második világháború utáni években a magyar divat ismét átalakult, ám a nyugati trend csak korlátozottan szivárgott be.
Kiemelt korszak: Az 1960-as években azonban új lendületet kapott a magyar divatélet. Megjelentek a miniszoknyák, a kockás ruhák, a sminkek, előkerültek a vastag szemceruzák és minden, ami fiatalos és lázadó volt.
Vidal Sassoon forradalmasította a női frizurákat a precízen vágott, könnyen kezelhető hajformákkal. Magyarországon is egyre több nő kért ilyen frizurát.
A hetvenes évek végére a divatot már a popkultúra és a televízió formálta. Olyan nevek kerültek a középpontba, mint Sütő Enikő, Pataki Ági vagy Kristyán Judit, akik egy új nőideált képviseltek. A nyolcvanas évek igazi áttörése a farmer volt. Bár a nyugati világban már korábban is népszerű volt, Magyarországon csak ekkor vált igazán elérhetővé.
Ez a videó tökéletesen bemutatja, honnan indult a hazai divat, és hova jutott egy évszázad leforgása alatt. Ahogy a külföldi trendek, úgy a magyar stílus is folyton alakult.
Kattints a galériára, és nosztalgiázz velünk – ilyen volt régen a magyar divat!
A csirkés rém miatt riadót fújtak a lakók.
184 napig állt a Magyar Pavilon a 2025-ös világkiállításon.
Több műtéten is átesett a gyermek.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélrePortfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.