
KTK: Startolj rá az első lakásodra! A kormany.hu honlapon minden fontos információ a fix 3 százalékos lakáshitelről
Erről érdemes tudni.
Polónyi Tamás élete a mozdonyok építéséről szól. A családi házuk kertje olyan, akár egy mesebirodalom, ahol kis vonatok öltenek testet. Ha elkészül egy, az nyomban gazdára is talál. Az idei évben eddig két mozdony és négy vagon került ki Tamás kezei közül, akit mindenki Thomas néven ismer.
Tamás gyermekkorában mozdonyvezető szeretett volna lenni, de végül autószerelőnek tanult. A vonatok szeretete végigkíséri Thomas életét, és mivel szeret barkácsolni életét a mozdonyok építésének szentelte.
Nagyon hálás vagyok a sorsnak, hogy azt csinálhatom, amit szeretek. A vonatok az életem részévé válnak. Idén kettő mozdonyt, és négy vagont építettem meg, és azóta az új tulajdonosai örömmel használják őket
–beszél nagy odaadással a munkájáról Tamás, aki elárulja azt is, hogy Dunaharasztiban a házuk udvarán áll egy műhely, ahol már számtalan mozdony, és kocsi testet öltött már.
Tamásnak a Thomas a gőzmozdony volt a kedvenc meséje, ezért a hozta létre a „Thomas mozdonyépítő műhelyt”, ahol a megálmodott szerelvényeket saját maga készíti el.
Gyermekkoromban építettem az elsőt vonatot. Bár ezek inkább szánkóhoz hasonlítottak, és csak télen tudtuk használni a hóban. Mégis hatalmas élmény volt számomra, de miután megtanultam hegeszteni elkészítettem az első kézi hajtányt. Ekkor 17 éves voltam, és azóta nincs megállás
–folytatja a mester, aki már több, mint tíz éve a mozdonyépítésnek szentelte az életét. Az első igazi jármi egy piros P5-ös mozdony volt, aminek a nyomtávja megegyezett a bányavasútéval, és az udvarom még egy körpályát is felépített, hogy ki lehessen próbálni.
A férfi a mozdonyok építésénél szinte mindent egyedül csinál, és a nehezebb elemek emelését csörlővel oldja meg. A mozdonyok motorját is így tudja a helyére emelni. Ez csak a nagyobb járműveknél jelent nagyobb erőfeszítést. Az idei évben kisebb méretű mozdonyokat és kocsikat alkotott. Készített két benzinmotoros mozdonyt. Egy szerelvény Lajosmizsére került egy lovasterápiás parkba, míg a másik Dinnyésre, ahol tartalék mozdonyként szolgál azóta.
Minden mozdonyt amit építettem nagyon szerettem, a szívemhez nőnek. De természetesen el kell, hogy adjam őket mert csak így tudom építeni a következőt. Régen volt utoljára ilyen, hogy egyetlen mozdonyon sem dolgozom, mert mindegyik gazdára talált. És nagyon várom a következő felkérést, hogy ismét ki tudjam élni magam az alkotásban
–zárja a beszélgetést a mozdonyépítő, aki csak arra vár, hogy valakinek egy saját vonat legyen az álma.
Erről érdemes tudni.
Sárikát egy ritka genetika betegséggel diagnosztizálták.
Forgalomkorlátozásra kell számítani.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélrePortfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.