
Baleset esetén előnyhöz juthatsz.
A repüléstudományi szakértők szerint vannak olyan helyek a repülőgépeken az utasok számára, amelyek biztonságosabbak a többinél. Statisztikai adatokra támaszkodva a szakemberek szerint a repülőgép bizonyos részein előbb túlélik az emberek a légikatasztrófákat.
Az adatok azt sugallják, hogy a repülőgép középső vagy hátsó része a legbiztonságosabb hely a utasok számára. Baleset esetén általában a repülőgép eleje követeli a legtöbb halálos áldozatot. Ezenkívül a mentőcsapatok vészhelyzet esetén jellemzően hátulról férnek hozzá a repülőgéphez, lehetővé téve, hogy először onnan evakuálják az embereket.
Habár a turbulencia intenzívebbnek érződik a repülőgép hátuljában, kutatások szerint ez a a terület biztonságosabb ha a dolgok rosszul sülnének el. A Daily Star cikke azonban fontosnak tartja megjegyezni, hogy a repülőgép-szerencsétlenségek rendkívül ritkák.
Érdekes módon a vonatozás nagyobb kockázatot jelent, mint a légi közlekedés, 100 millió mérföldre vetítve a repülőgépek esetében 0,01 haláleset jut, míg a vonatoknál ez az arány 0,04. Vannak olyan óvintézkedések, amelyeket megtehetnek az utasok, annak érdekében, hogy repülés közben növeljék a biztonságukat.
A Times magazin 2015-ös elemzése, amely 35 évnyi Szövetségi Légügyi Hivatal adatait vizsgálta meg, megállapította, hogy a repülőgép hátsó ülései, statisztikailag biztonságosabbak.
A repülőgép hátsó felében ülő utasok halálozási aránya 32 százalék volt, míg a középső felében ülőké 39. Az első harmadban ez a szám 38 százalék. A hátsó ülések középső üléseinél viszont a halálozási arány ennél is alacsonyabb, 28 százalék. A kabin közepén található folyosó melletti ülések halálozási aránya 44% volt.
A szakértők szerint sok múlik a körülményeket is, voltak olyan esetek is, amikor az elől ülők élték túl. Az 1977-es tenerifei légikatasztrófa során, amely a legkatasztrofálisabb haláleset a repüléstörténetben, 583 ember halt meg, míg a 61 túlélők nagy része a repülőgép elejében foglalt helyet. Ez, illetve sok ellenprecedens némileg megbízhatatlanná teszi a statisztikákat. A szakértő szerint az utasok inkább a gép közepén lévő részénél elhelyezkedő középső üléseket célozzák, annak ellenére, hogy nem tűnik a legbiztonságosabbnak.
Tekintve, hogy a balesetek rendkívül ritkák, a légörvény sokkal gyakoribb jelenség, amit a repüléstől tartó utasoknak érdemes inkább elkerülni
- mondta David Rammer, a AB Aviation Group vezérigazgatója, aki szintén túlélt egy repülőgép-szerencsétlenséget.
Saját lakásában alkohollal is kínálta őket.
Ilyen volt a vasút fénykora!
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélrePortfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.