
Ruszin-Szendi állami zsírleszívását vizsgálta a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal: Törvénytelenül, közpénzből szívatta le a zsírját
1 millió 200 ezret spórolt meg magának, egy kamu TB számmal!
Ilyen volt az utazás régen, az 1970–80-as években: csak egy kék vonat, egy fapados Ikarus és egy túlpakolt Trabant.
Ma már elképzelhetetlen, de '70-es, '80-as években az utazás sokkal másabb – és talán egy kicsit varázslatosabb is volt. Akkoriban még egészen másként értelmeztük a szabadság fogalmát: egy balatoni vonatút, egy zsúfolt Ikarus busz vagy egy hétvégi kirándulás a családi Trabanttal valódi kalandnak számított.
A tömegközlekedés gerincét sokszor a vasút jelentette. Ezáltal a régi, kék gyorsvonatok és a barna, fapados kocsik mindenhol jelen voltak.
Ha utaztál már ilyenen, akkor biztosan emlékszel a nyitható ablakokra, a fémkeretes hálókocsikra és a papírjegyekre, amelyeket a kalauz lyukasztott.
A vonatutak célja pedig gyakran Siófok, Fonyód vagy Keszthely volt, ahol már a peronon megkezdődött a nyaralás.
Aki nem vonattal ment, az jó eséllyel valamelyik keleti blokkos autóval tette meg az utat. Ilyen volt a Trabant, a Wartburg, a Lada vagy a Moszkvics.
Ilyenkor sokszor előfordult, hogy a barátok, a szomszédok vagy a rokonok is beszálltak – úgyhogy a telekocsizás természetesen már akkor is létezett.
Az autóbusz-közlekedés is virágzott, bár a a légkondi nélküli, távolsági buszoknak számító Ikarusoknál már ablakon beáramló levegő is luxusnak számított.
Ekkor a rádióban lejátszott egy-egy retró sláger örökre beleégett az emlékezetünkbe.
Nézd meg, hogyan utaztunk akkor, amikor még nem a GPS mondta meg az irányt, hanem a térkép a kesztyűtartóból!
1 millió 200 ezret spórolt meg magának, egy kamu TB számmal!
TikTokon osztja meg az elhunytak történeteit.
Ezt tette vele egyetlen kullancscsípés.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre