
Koncz Zsófia: Európa legnagyobb adócsökkentési programját vezetjük be a családokért
Gyermeknapon friss videóval jelentkezett a családokért felelős államtitkár.
A főváros biciklisávokat elválasztó oszlopsorai már évekkel ezelőtt kiváltotta az autósok és a mentősök haragját, most egy új hullám jön. Gerikarók kerülnek több útszakaszra júniusban.
Gerikarók kerülnek újabb helyszínekre a Városháza bejelentése alapján. A hír hallatán sokan felhördültek a közösségi médiában. A forgalmas Ferihegyi gyorsforgalmin, a Nagytétényi úton és a Kerepesi úton is hamarosan újabb oszlopok nehezítik meg az autósok dolgát. A megjelölt új helyszínek többsége forgalmas út.
Ha azt hinnénk, hogy a dugókat már nem lehet fokozni, és nem akarják tovább rontani a légszennyezettségi adatokat, jön Karácsony Gergely, hogy ,,na fogd meg a söröm”. Kiderült ugyanis, hogy nemhogy nem szedik le Budapesten az Üllőin és a Váci úton gerikarókat, hanem újakkal fogják városszerte megbénítani az autós közlekedést.
A Városháza közleménye szerint a munkálatok a Közösségi Költségvetés 2023-as szavazásának eredményét hajtják végre.
A budapestiek döntöttek úgy, hogy szeretnének egy biztonságosabb bringás infrastruktúrát. Mi pedig tartjuk magunkat az ígéretünkhöz
– áll a hivatalos posztban. Tehát azt kommunikálják, hogy ez a budapestiek akarata.
Sokan borítékolják előre a dugókat és a közlekedés lassulását. A Budapesten kerékpárral közlekedők aránya 5 százalék. Ezt maga a BKV tette közzé a Mobilitási jelentésben. Így azt ők sem vitathatják el, hogy a tömegközlekedéssel, autóval közlekedők aránya lényegesen magasabb, mégis nekik kedveznek. Többen kihangsúlyozzák a közösségi fórumokon: nem a biciklisek ellen vannak, hanem a pollerek kihelyezése ellen: a sávszűkítések akadályozzák a közlekedést, sürgősségi helyzetben pedig nehéz helyzetbe hozzák a mentőst és a lehúzódni akaró autóst is.
A leírás szerint ott akarják védeni a bicikliseket, ahol gyakori az autós-biciklis konfliktus. Kiderült: a pollerek mellett egyes helyekre beton elemek is kikerülnek és újabb táblákat is helyeznek ki, illetve burkolatfestésre is sor kerül.
Ez már nevetséges. Ha valaki lerobban, nem lehet kikerülni. Egy mentőautót se lehet elengedni, mert a karók miatt nem lehet lehúzódni. Ez nem városfejlesztés, ez akadálypálya
– írta a hírre egy budapesti taxis egy közlekedési Facebook-csoportban.
A vitatott intézkedés a közösségi költségvetés egyik nyertes projektje volt, a tervezett költsége ennek a kivitelezésnek 120 millió forint.
Mint ismeretes, a karók Karácsony Gergely ötlete és szívügye is, de nyíltan nem vállalja, hanem magánszemélyekre hivatkozik és az ötletbörzén megszavaztatja a saját embereivel. Ezek az ötletek azonban előszűrésen mennek keresztül és a főpolgármesternek kell jóvá hagyni a nyertes a közösségi költségvetés szabályai szerint. A netes szavazáson ezer alatti volt a szavazók száma, egy másfél milliónál is nagyobb lélekszámú városban kicsit merész így a budapestiek akaratára hivatkozni.
Gyermeknapon friss videóval jelentkezett a családokért felelős államtitkár.
Egy fiatal nő egész élete megváltozott a diagnózisa után.
A 43 éves férfi a VIII. kerületi lakóhelyéről ismeretlen helyre távozott.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre