Kiakadtak a józsefvárosiak, nem engedik a parkolóhelyek megszüntetését

Egymást érik a lakossági tiltakozások Budapesten. Most a VIII. kerületben lett elegük a helyi autósoknak a baloldal ámokfutásából. Korábban az erzsébetvárosiak indítottak petíciót, most a józsefvárosiak is tiltakozó aláírásokat gyűjtenek a parkolóhelyek megszüntetése miatt.



Megosztás
Szerző: E. ZS.
Létrehozva: 2025.01.27. 05:00
Módosítva: 2025.01.27. 11:21
józsefvárosi Erzsébetváros Niedermüller Péter Pikó Andrásék petíció autósok

Betelt a pohár Józsefvárosban! A Kiss József utca lakói petíciót indítottak, hogy megakadályozzák a balliberális önkormányzat ámokfutását. Pikó András polgármester ugyanis a felére akarja csökkenteni a parkolóhelyek számát ott, ahol a helyiek amúgy is óriási körökre vannak kényszerítve, mire parkolóhelyet találnak. Azt még nem tudni, hogy a petíció célt ér-e.

parkolóhelyek
A parkolóhelyek miatt kezdtek aláírásgyűjtésbe Józsefvárosban: legutóbb 62 parkolóhely sorsa pecsételődött meg, ebből 38 a Kiss József utcában, ahol gyakorlatilag felére csökkenne a parkolás lehetősége – Fotó: Hírnyolc.hu

A Kiss József utcában lakók már most is a hajukat tépik, miközben parkolóhelyre vadásznak nap mint nap, és egyáltalán nem akarják, hogy a Pikó András-féle kerületvezetés felére vágja vissza az egyébként is kevés parkolóhelyek számát. Ráadásul az önkormányzat úgy akarta ezt megtenni, hogy az ő véleményüket egyáltalán nem kéri ki a döntés előtt – adta hírül a Hírnyolc.hu. A Józsefvárosban élő autósok eleve ki vannak akadva amiatt, ahogyan a baloldal az autósokat üldözi, így csak olaj volt a tűzre a tervezett döntés. Petíciójukban azt hangsúlyozták, hogy nem a zöldítés ellen fogtak össze, csupán észszerű, maximum 10-20 százalékos parkolóhely-csökkentést fogadnak el. Emellett az állandó kosz miatt rendszeres takarítást, faltól falig felújítást és valódi egyeztetést követeltek.  

Pikóék megijedhettek, de még nem tudni, mi lesz a parkolóhelyekkel

A lakossági felháborodástól Pikó Andrásék megijedhettek, és sebtiben összehívtak egy fórumot a munkálatok megkezdése előtt két nappal.  Ennyit már sikerült elérniük az utcában élőknek, az azonban továbbra is kérdés, hogy valóban változtatnak-e majd a terveken, ha ezt kérik az ott élők... 

Budapesti parkolás: folytatódik az autósok üldözése Karácsony Gergely és a szivárványkoalíciós polgármesterek irányítása alatt – Fotó: Metropol

Petíciót indítottak Erzsébetvárosban is az autósok durva megsarcolása miatt

Hihetetlenül pörög az online aláírásgyűjtés Erzsébetvárosban is. Itt a tiltakozással azt szeretnék elérni, hogy a baloldali kerületvezetés vonja vissza a lakossági parkolási díj drasztikus emelését. Benedek Zsolt kormánypárti képviselő szerint Niedermüller Péter polgármester kamuzik, az extra drágítás bevezetésére valójában a kerület rossz gazdálkodása miatt volt szükség. Ebből a lehúzásból ugyanis az önkormányzat zsíros bevételre tesz szert.

Ráadásul a DK-s Niedermüller arra hivatkozva emelte egekbe az éves parkolási díjakat, hogy a kerület „megtelt”. Többen váltottak ki parkolási engedélyt, mint amennyi hely volt a kerületben. Emiatt szigorítottak és rántják le január óta pénzzel a lakosságot annak reményében, hogy kevesebb parkoló autó marad a városrészben. De a polgármester azt már elhallgatta, hogy több száz parkolóhelyet megszüntettek az elmúlt 5 évben, emiatt nem jut minden lakosnak akkor sem, ha fizet érte.

A Niedermüller Péter polgármester vezette baloldali önkormányzat az éves parkolási díjat az első autó esetében 36 ezer forintra, a második után 72 ezerre emelte – Fotó: MW

Ugyanakkor nem ez volt az egyetlen, amit nem vert nagy dobra a baloldali polgármester.

Niedermüller Péter szolgálati autóját is a kerületiek pénzéből finanszírozzák, évente közel 5 millió forintért. Ráadásul a polgármesternek ingyenesen biztosított, dedikált helye van a munkahelye előtt. De az erzsébetvárosi családokra azért 400 milliós autós »büntetőadót« vet ki ugyanezért

– mondta Radics Béla, a Fidesz–KDNP fővárosi és erzsébetvárosi képviselője. A politikus azt is sérelmezte, hogy miután Niedermüller januártól kivetette a 38-szorosára drágított lakossági díjat, egy hónap alatt további 130-150 várakozási hely sorsa pecsételődött meg Belső-Erzsébetvárosban. A Vitézy Dávid által benyújtott fővárosi javaslat szerint ugyanis az erzsébetvárosi Dohány utcában több tucat hely szűnik meg.

 

Baloldali módszer a díjemelés

Mint a Metropol megírta, több baloldali kerületben is az egekbe emelték az éves lakossági parkolás díjat józsefvárosi mintára, ahol már egy éve az átlag tízszeresére emelték a lakosság által csak sarcnak nevezett tarifát. Ezzel szerintük ott 30 százalékkal kevesebb lakossági autós váltott ki engedélyt. Így csatlakozott a drágítási dömpinghez például a szintén baloldali Ferencváros, a szocialista vezetésű XIII. kerület és a DK-s Niedermüller Péter vezette Erzsébetváros. 

A törekvés céljául jelölték meg például, hogy az extra drága parkolási díj miatt csökken a kihasználtság, ami lehetővé teszi a járdák „felszabadítását”, amit a tervek szerint „visszaadnak a gyalogosoknak”. A másik hivatkozási alap a „zöldítés”. A kérdés csak az, hogy nem lehetne ezt úgy megoldani, hogy ne szúrjanak ki a helyi lakosokkal?

Budapest elmúlt öt évében a baloldali városvezetés csak elvett az autósoktól

  •  Több száz parkolóhelyet számoltak fel kerületenként a szivárványkoalíció polgármesterei úgy, hogy közben nem rendezték a lakossági parkolás helyzetét. 
  • Érdemben nem létesítettek új várakozási helyeket vagy mélygarázsokat, P+R parkolókat. 
  • Ódzkodnak attól, hogy nagyobb arányban jelöljenek ki kizárólagos lakossági engedélyes parkolóhelyeket. 
  • A zöldítés céljából elvett helyeket gyakran nem gondozzák megfelelően, sok esetben szemét- és csikkgyűjtő lett a terület, hiába áll rajta egy vézna fa vagy cserje.
  • A klímatudatosság konténeres fácskák és bokrocskák ültetésében kimerül, amiket aztán nem gondoznak. Valódi kék és zöld szemléletű fejlesztés egy sem valósult meg a szivárványos kerületekben. 

  

Baloldali kettős mérce

A balos polgármesterek kettős mércét alkalmaztak az elmúlt években. Hol vannak már azok a régi nyilatkozatok, amikor többek között Pikó András szerint körberöhögték azok a kollégák, akiktől megkérdezték, hogy igényt tartanak-e szolgálati autóra! Hol vannak már a régi mondatok...? „Az nekem nem jön össze alkatilag, hogy a verdával meg a sofőrrel hazacsapassak a Vajda Péter utcába. Az önkormányzatnak vannak éves BKV-bérletei, mi inkább azokat használjuk” – hangoztatta Pikó András anno. Úgy tűnik, megváltozott az alkata... 

Karácsony Gergely: „Csakis a saját kényelmük. Hogy nem sül le a bőr…” – írta régebben Karácsony Gergely kormánypárti politikusoknak. Aztán még fokozta is: „Itt az ideje, hogy kiszálljanak az állami autókból, lélegezzenek nagyot, nézzenek körül, és vegyék például észre a budapesti közösségi közlekedést.” Ezek után ugyancsak megdöbbentek a Metropol munkatársai, amikor a felújított metrószakasz átadására Karácsony Gergely sofőrrel és autóval érkezett, de a Lánchíd átadásakor is ott várta a híd végén a szolgálati autó.

 









Top hírek





Hírlevél-feliratkozás