Egy sor baloldali kerületben emelik a helyiek parkolási díjait. Ferencvárosban még a DK–MSZP is szakmaiatlannak tartja a koncepciót, amely szerint Baranyi Krisztináék a tízszeresére emelik a lakossági várakozási díjakat. Erzsébetvárosban petíció indult a drágítás ellen.
„Nem a helyben lakókat kell szívatni és ellehetetleníteni, mert azzal csak azt érjük el, hogy kevésbé lesz élhető a kerületünk. Minden nap egy újabb érvet adunk nekik, hogy miért költözzenek el az agglomerációba” – véleményezte a Baranyi Krisztina és szövetségesei által tízszeresére emelt, éves lakossági parkolás díjának bevezetését Torzsa Sándor. A DK–MSZP ferencvárosi frakcióvezetője úgy véli, a döntés szakmailag megalapozatlan és nem éri el a célját.
Komoly sarcokat vetett ki a Kétfarkú Kutyapártban politizáló Baranyi Krisztina Ferencvárosban, miután az őt támogató új, baloldali városvezetés segítségével kiépítette „minidiktatúráját”. A polgármester saját és alpolgármesterei fizetését rögtön az első testületi ülésen megemelte, s hogy legyen rá pénz, a második ülésen megsarcolták a lakosságot. Részben az éves lakossági parkolási díjat drágították meg, rögtön a tízszeresére.
A döntés miatt többen bírálták, például a DK–MSZP frakcióvezetője is. Torzsa szerint az nem kérdés, hogy lépéseket kell tenni az egyre növekvő autók számának csökkentése érdekében. Azonban egy ilyen komplex probléma megoldásakor figyelembe kellett volna venni a Baranyi-féle kerületvezetésnek a helyi jellegzetességeket, és szakmailag is alátámasztott elképzelést fogadhatott volna el a testület. Mert mint fogalmazott: „ha rossz és még rosszabb döntések születnek, akkor nem hogy lelassítjuk az innen történő elköltözést, hanem felgyorsítjuk”.
A DK–MSZP frakcióvezetője szerint, az nyilvánvaló, hogy „nem véletlenül nincs a döntés szakmailag érdemben alátámasztva”.
Ugyanis elég felcsapni a KSH Budapesti körkép nevű kiadványát és kiderül, hogy a ferencvárosi lakosok jócskán a budapesti átlag alatt rendelkeznek gépkocsival. Míg Budapesten átlagosan 311 autó jut ezer lakosra, addig Ferencvárosban 250 autó jut ezer lakosra. Ebből a számból tökéletesen lehet látni, hogy a kerületben nem a helyi gépkocsik okoznak problémát
– mutatott rá a baloldali politikus. Hozzátette, érdemes tisztázni, „hogy igen, több lakossági parkoló engedély van kiadva, mint ahány fizetős parkolóhely. Csakhogy, a kerületben azok is kapnak ilyen várakozási engedélyt, akik nem fizetős területen laknak (MÁV-telep, Aszódi telep, a fél JALT), és ezek a helyek nincsenek beleszámítva az önkormányzat által hivatkozott kevés parkolóhely- számba. Így Ferencvárosban kb. 2 ezerrel több parkolóhely van a valóságban, csak azok nem fizetős területen vannak”.
A minidiktatúrát építő Baranyi kontraproduktív intézkedést akar végrehajtani Torzsa Sándor szerint.
Valójában a problémát a külső és szomszédos kerületek és az agglomeráció gépkocsiszáma okozza. Nos, ha mi még jobban csökkentjük a helyi autók számát, akkor ezeknek az autóknak csinálunk valójában parkolóhelyet. Egy problémát nem lehet úgy kezelni, hogy nem vesszük figyelembe a helyi sajátosságokat. A lakossági parkolási engedélyek díjának növelése azokban a kerületekben lehet hatásos, ahol a budapesti átlagot meghaladja az autók száma. Például az V. kerületben vagy a XIII. kerületben. Nálunk így ebben a formában nem kezeli a problémát
– mondta Torzsa, aki szerint a komplex problémát kezelni kellene. A DK–MSZP frakcióvezetője az autóhasználat csökkentése kapcsán hozzátette: „Baranyi Krisztina a világbékétől kezdve a kóbor csincsillák megmentéséig minden »fontos« kérdésben nagyon hangos tud lenni. De mélyen hallgat, amikor a ráckevei/soroksári/csepeli HÉV-vonalak felújítását kellene kiharcolni. Az is furcsa, hogy egy kerületi youtuber jobban küzd a rohadó Budapest–Lajosmizse vasútvonal felújításáért, mint a kerületünk polgármestere. Vagy ha már Baranyi fővárosi képviselő, akkor legalább kezdeményezhetné, hogy a 66-os busz kanyarodjon be a szomszédos Alsónémedibe, hiszen most Budapest határáig jár…”
Több budapesti kerületben is az egekbe emelik az éves lakossági parkolás díját józsefvárosi mintára, ahol már egy éve az átlag tízszeresére emelték a lakosság által csak sarcnak nevezett balliberális vezetés által kivetett tarifát. Ezzel szerintük 30 százalékkal kevesebb lakossági autós váltott ki engedélyt. Most a szintén baloldali Ferencváros, a XIII. kerület és a Niedermüller Péter vezette Erzsébetváros is csatlakozott a lehúzáshoz, amivel zsíros bevételre tesznek szert az önkormányzatok. Erzsébetvárosban már az első nap több százan aláírták az éves lakossági parkolási díj gigászi emelését ellenző online petíciót.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre