Parkolás: a durva áremeléssel csak az agglomerációs kiköltözést segítik a baloldali kerületek

Egy sor baloldali kerületben emelik a helyiek parkolási díjait. Ferencvárosban még a DK–MSZP is szakmaiatlannak tartja a koncepciót, amely szerint Baranyi Krisztináék a tízszeresére emelik a lakossági várakozási díjakat. Erzsébetvárosban petíció indult a drágítás ellen.



Megosztás
Szerző: E. ZS.
Létrehozva: 2024.11.04.
Módosítva: 2024.11.04.
Baranyi Krisztina elköltözés Ferencváros áremelés parkolás

Nem a helyben lakókat kell szívatni és ellehetetleníteni, mert azzal csak azt érjük el, hogy kevésbé lesz élhető a kerületünk. Minden nap egy újabb érvet adunk nekik, hogy miért költözzenek el az agglomerációba” – véleményezte a Baranyi Krisztina és szövetségesei által tízszeresére emelt, éves lakossági parkolás díjának bevezetését Torzsa Sándor. A DK–MSZP ferencvárosi frakcióvezetője úgy véli, a döntés szakmailag megalapozatlan és nem éri el a célját.

parkolás
Parkolás: Torzsa Sándor szerint egy rossz döntés nemhogy lassítná Ferencváros az elköltözést, hanem felgyorsítja Illusztráció: Metropol

Komoly sarcokat vetett ki a Kétfarkú Kutyapártban politizáló Baranyi Krisztina Ferencvárosban, miután az őt támogató új, baloldali városvezetés segítségével kiépítette „minidiktatúráját”. A polgármester saját és alpolgármesterei fizetését rögtön az első testületi ülésen megemelte, s hogy legyen rá pénz, a második ülésen megsarcolták a lakosságot. Részben az éves lakossági parkolási díjat drágították meg, rögtön a tízszeresére. 

A döntés miatt többen bírálták, például a DK–MSZP frakcióvezetője is. Torzsa szerint az nem kérdés, hogy lépéseket kell tenni az egyre növekvő autók számának csökkentése érdekében. Azonban egy ilyen komplex probléma megoldásakor figyelembe kellett volna venni a Baranyi-féle kerületvezetésnek a helyi jellegzetességeket, és szakmailag is alátámasztott elképzelést fogadhatott volna el a testület. Mert mint fogalmazott: „ha rossz és még rosszabb döntések születnek, akkor nem hogy lelassítjuk az innen történő elköltözést, hanem felgyorsítjuk”.

A DK–MSZP frakcióvezetője szerint, az nyilvánvaló, hogy „nem véletlenül nincs a döntés szakmailag érdemben alátámasztva”. 

Ugyanis elég felcsapni a KSH Budapesti körkép nevű kiadványát és kiderül, hogy a ferencvárosi lakosok jócskán a budapesti átlag alatt rendelkeznek gépkocsival. Míg Budapesten átlagosan 311 autó jut ezer lakosra, addig Ferencvárosban 250 autó jut ezer lakosra. Ebből a számból tökéletesen lehet látni, hogy a kerületben nem a helyi gépkocsik okoznak problémát

– mutatott rá a baloldali politikus. Hozzátette, érdemes tisztázni, „hogy igen, több lakossági parkoló engedély van kiadva, mint ahány fizetős parkolóhely. Csakhogy, a kerületben azok is kapnak ilyen várakozási engedélyt, akik nem fizetős területen laknak (MÁV-telep, Aszódi telep, a fél JALT), és ezek a helyek nincsenek beleszámítva az önkormányzat által hivatkozott kevés parkolóhely- számba. Így Ferencvárosban kb. 2 ezerrel  több parkolóhely van a valóságban, csak azok nem fizetős területen vannak”.

Parkolás: Baranyi az agglomerációból érkezőknek csinál helyet

A minidiktatúrát építő Baranyi kontraproduktív intézkedést akar végrehajtani Torzsa Sándor szerint. 

Valójában a problémát a külső és szomszédos kerületek és az agglomeráció gépkocsiszáma okozza. Nos, ha mi még jobban csökkentjük a helyi autók számát, akkor ezeknek az autóknak csinálunk valójában parkolóhelyet. Egy problémát nem lehet úgy kezelni, hogy nem vesszük figyelembe a helyi sajátosságokat. A lakossági parkolási engedélyek díjának növelése azokban a kerületekben lehet hatásos, ahol a budapesti átlagot meghaladja az autók száma. Például az V. kerületben vagy a XIII. kerületben. Nálunk így ebben a formában nem kezeli a problémát

– mondta Torzsa, aki szerint a komplex problémát kezelni kellene. A DK–MSZP frakcióvezetője az autóhasználat csökkentése kapcsán hozzátette: „Baranyi Krisztina a világbékétől kezdve a kóbor csincsillák megmentéséig minden »fontos« kérdésben nagyon hangos tud lenni. De mélyen hallgat, amikor a ráckevei/soroksári/csepeli HÉV-vonalak felújítását kellene kiharcolni. Az is furcsa, hogy egy kerületi youtuber jobban küzd a rohadó Budapest–Lajosmizse vasútvonal felújításáért, mint a kerületünk polgármestere. Vagy ha már Baranyi fővárosi képviselő, akkor legalább kezdeményezhetné, hogy a 66-os busz kanyarodjon be a szomszédos Alsónémedibe, hiszen most Budapest határáig jár…”

 

Baranyi új parkolási díjai a helyben lakók számára

  • Évi 20 ezer forinttal sarcolják meg azokat az autósokat, akiknek egy kocsijuk van, függetlenül az övezetektől, egységesen. 
  • A lakásonkénti második autóra nem jár többé kedvezmény, így a várakozási engedély éves díja az adott zónába tartozó óránkénti parkolási díj 250-szerese.
  • Az első autóra fizetendő díjból a 65 év felettiek, a nyugdíjasok, valamint a nagycsaládosok 50 százalékos kedvezményt kapnának. 

Erzsébetvárosban online petíció indult

Több budapesti kerületben is az egekbe emelik az éves lakossági parkolás díját józsefvárosi mintára, ahol már egy éve az átlag tízszeresére emelték a lakosság által csak sarcnak nevezett balliberális vezetés által kivetett tarifát. Ezzel szerintük 30 százalékkal kevesebb lakossági autós váltott ki engedélyt. Most a szintén baloldali Ferencváros, a XIII. kerület és a Niedermüller Péter vezette Erzsébetváros is csatlakozott a lehúzáshoz, amivel zsíros bevételre tesznek szert az önkormányzatok. Erzsébetvárosban már az első nap több százan aláírták az éves lakossági parkolási díj gigászi emelését ellenző online petíciót

 









Top hírek





Hírlevél-feliratkozás