Parkolási díj és más: így húzza le a ferencvárosi lakosságot Baranyi Krisztina

Ismét áll a bál Ferencvárosban, több tarifaemelést is megszavazott a baloldali városvezetés. Parkolási díj, bérleti díj – nem örülnek majd sem az autótulajdonosok, sem a helyiségbérlők...



Megosztás
Szerző: E. ZS.
Létrehozva: 2024.10.25.
Módosítva: 2024.10.25.
Baranyi Krisztina parkolóhely ecseri parkolási díj Ferencváros

Komoly sarcokat vetett ki a Kétfarkú Kutyapártban politizáló Baranyi Krisztina Ferencvárosban, miután az őt támogató új, baloldali városvezetés segítségével kiépítette minidiktatúráját. A polgármester saját és alpolgármesterei fizetését rögtön az első testületi ülésen megemelte, s hogy legyen rá pénz, a második ülésen megsarcolták a lakosságot. Az önkormányzati helyiségek bérleti díját az egekbe emelték, ahogy az éves lakossági parkolási díj is jócskán drágult. A lajstromnak még nincs vége, hiszen a Baranyit bíráló fideszes és MSZP–DK-s ellenzék szerint telkeket akar áron alul értékesíteni, amit természetesen az őt támogató többség kérdés nélkül megszavazott...

parkolási díj
Parkolási díj: Baranyi tízszeresére emelte / Fotó: Facebook

Bújtatottan szerepelt Baranyi Krisztina előterjesztésében a helyiségek bérleti díjának emelése, vélhetően azért, hogy ne verje ki a biztosítékot az éves lakossági parkolási díj drasztikus megemelése mellett. Úgy tűnik, a polgármester minidiktatúrájában a lakosság húzza a rövidebbet, de az ülésen arról is döntött a Baranyit gombnyomásra támogató új baloldali testület, hogy túladnak a közvagyon egy részén. Döntöttek az Ecseri úti metró feletti terület rendezéséről is, eszerint marad Baranyi Krisztina tavalyi elképzelése, amelyet aránytalanul drágának, pazarlónak ítélt meg az előző testület. 

Durva sarcok: Egekbe emelték a parkolási díjat

Józsefváros mintájára Baranyi Ferencvárosban is az egekbe emelte az éves lakossági parkolás díját / Fotó: MW

A Baranyi-féle minidiktatúrában az új baloldali testület durván megemelte az éves lakossági parkolás díját. Az emelésről azt írták az előterjesztésben, hogy a 2021 óta kiesett gépjárműadó-bevételt pótolja ebből majd az önkormányzat. Ugyanakkor az nem derült ki az ülésen sem, hogy a bevételt mire költik majd. Az csak sejthető, hogy nem korszerű nem parkolóhelyek létesítésére... 

Így alakulnak a Baranyi-féle díjak:

  • A ferencvárosi tervek szerint évi 20 ezer forinttal sarcolják meg azokat az autósokat, akiknek egy kocsijuk van, függetlenül az övezetektől, egységesen. 
  • A lakásonkénti második autóra nem jár többé kedvezmény, így a várakozási engedély éves díja az adott zónába tartozó óránkénti parkolási díj 250-szerese.
  • Az első autóra fizetendő díjból a 65 év felettiek, a nyugdíjasok, valamint a nagycsaládosok 50%-os kedvezményt kapnának.

Tehát más baloldali városrészekhez hasonlóan a IX. kerületi önkormányzat sem fejleszt, csak elvesz. Ahogy Erzsébetváros és Józsefváros szintén. Utóbbi már egy éve irgalmatlan bevételhez jut a intézkedés következtében, de ott sem érhető tetten, hogy a pénzt visszaforgatnák a parkolásba vagy az utak állapotának javításába, egyáltalán bármibe...

A tízszeres áremelés egyszerű sarc

Az éves parkolási díj megemelésétől sem kevesebb autó, sem több parkolóhely nem lesz Ferencvárosban a Fidesz–KDNP szerint. Semmi másról nem szól az intézkedés a kormánypárti képviselők véleménye szerint, mint hogy az önkormányzat újabb bevételhez jusson. Kállay Gáborné fideszes képviselő az előterjesztés megfogalmazásán is kiakadt: „...Ha egy személygépjármű lakossági várakozási engedély nélkül tartózkodik reggel 8.00–22.00 óráig az A zónában – ahol 600/óra forint a várakozási díj –, 2 091 600 forint parkolási díjat kell fizetnie a tulajdonosának.

Hogy lehet ilyet leírni, polgármester asszony? Ön azokról az emberekről beszél, akik itt élnek, ez az otthonuk. Amikor hazaérnek a munkából, leállítják az autójukat. Ebben a kerületben 100 évnél idősebb házak is vannak, a József Attilán például 60-70 évesek a házak, amikhez nem épültek garázsok. Az emberek a pénzükért, amiért megdolgoztak, azért vásárolnak autót, mert ez a munkaeszközük, ezzel viszik a gyerekeket iskolába, óvodába. A mozgáskorlátozott embereknek pedig az életminőségéhez szükséges. A másik, ami felháborító, hogy leírja azt: az önkormányzatnak tekintettel kell lennie arra, hogy a gépjármű tartásához kialakult, berögzült életmóddal kapcsolatos döntések társulnak. Mi a probléma a ferencvárosiak életmódjával, változtassanak azért, hogy az önkormányzatnak megfeleljenek? Nem önöknek kellene megfelelniük a lakosságnak?

– tette fel Baranyinak a kérdést a Fidesz–KDNP képviselője. Hozzátette: „Ha kevés a parkoló, akkor inkább azon kellene gondolkodnia a testületnek, hogyan lehetne növelni annak számát. Ne azon töprengjen, hogyan lehetne még megsarcolni a ferencvárosi lakókat.”

Torzsa Sándor MSZP–DK-s képviselő is hibásnak ítélte meg a szemléletet, szerinte azoknak kellene megemelni a parkolási díját, akik éppenhogy nem Ferencvárosban élnek, hanem az átmenő forgalommal jönnek és mennek. Hiszen az agglomerációból érkező autók Budapest átmenő forgalmának a 60 százalékát teszik ki. A klímaválságra és zöldítésre ez az előterjesztés pedig nem ad érdemi választ.

Gyurákovics Andrea, a Fidesz–KDNP frakcióvezetője arra mutatott rá, hogy azok a baloldali városvezetők, akik Baranyi előterjesztését most megszavazták, nem Ferencvárosban élnek, nem tudják, mit jelent ez valójában a lakosságnak / Fotó: Facebook

 

Az Ecseri úti fejlesztés Baranyi luxusberuházása

Baranyi Krisztina minidiktatúrájában az Ecseri úti luxusberuházás is olajozottan átment / Fotó: YouTube

Nonszensz, hogy a harmadik tervezett árat hozta a testület elé Baranyi Krisztina, a legújabb 1,7 milliárd forintról indul. De még ez sem végleges árnak tekinthető, és az eddig történtekből kiindulva milliárdokkal kerülhet majd többe az Ecseri úti metrómegálló felszíni rendezése. Bár fontos, hogy a kerületnek ez a része is megújuljon, de nem ilyen irreális áron. Akkor, amikor még mindig több száz család vár arra, hogy a komfort nélküli bérlakásokból 21. századhoz méltó lakásokba költözhessenek, pazarlásnak és nem átgondolt koncepciónak tűnik a Baranyi-féle Ecseri út felújítási terv

– tájékoztatott Gyurákovics Andrea. A Fidesz–KDNP frakcióvezetője szerint a metrómegálló fölötti tér felújítása jócskán túlárazott, és nem a ferencvárosiak érdekeit szolgálja. Hiszen ez átmenő forgalmi terület, amelynek egy része a főváros tulajdonában van, másrészről több kerületet is érint. 

Mint ismert, tavaly év végén Baranyi Krisztina polgármester hirtelen előállt az addig egymilliárdra rúgó fejlesztés elképzelésével azért, hogy 900 millió forinttal többre, azaz akkor összesen csaknem 2 milliárd forintra emelje annak költségét. Maga a ferencvárosi képviselő-testület is ledöbbent, luxusberuházásnak nevezték az elképzelést, és a tervek újragondolását kérték azért, hogy a költségeket csökkenthessék, mondván: „a közpénzzel takarékosabban kell bánni!” A metrómegálló feletti terület egyébként 30 százalékban fővárosi tulajdon, de Karácsony Gergely főpolgármester egyáltalán nem szándékozott fizetni semmit Baranyi projektjébe. Tehát a 2 milliárd forintot a kerületiek zsebéből húzták volna ki, illetve más, őket érintő fejlesztésektől vonták volna el. Miután év elején 15 képviselő leszavazta Baranyit, nem volt más választása akkor, mint jegelni az ügyet. Az önkormányzati választás után azonban eljött a polgármester ideje, így a sokat támadott luxusberuházást – az őt támogató új baloldali többséggel – átvitte egy az egyben, 1,7 milliárdos induló árral.

Baranyi elkótyavetyéli a közvagyont?

A Baranyi-féle minidiktatúra két telket is dobra ver most, érdekesség azonban, hogy az előterjesztéshez csak egy értékbecslést csatoltak.

Ez alapján kellett dönteni, hogy eladjuk-e vagy sem a két ingatlant. Főként azt figyelembe véve, hogy mindkét telek dinamikusan fejlődő környéken helyezkedik el, és ott milyen ingatlanárak vannak, felmerült a gyanú: áron alul akarják értékesíteni a Vágóhíd utca 10. és a Kén utca 3. szám alatt lévő területeket. Vajon miért nem éri meg az önkormányzatnak mindkét telket megtartani és bérházakat építeni azokon?

– tette fel a kérdést Gyurákovics Andrea, hozzátéve: „Ebből is látszik, hogy Baranyi Krisztina nem a kerület vagyonát akarja gyarapítani és a rászorulókat lakáshoz juttatni, hanem a szinte rögeszméjévé vált luxusberuházást akarja folytatni, és a ferencvárosi közvagyont dobra veri.

 









Top hírek





Hírlevél-feliratkozás