Ne dőlj be ezeknek a vízszámláknak! Újabban pénzt akarnak kicsalni a gyanútlan ügyfelektől egy jól átgondolt csalási módszerrel. A Dunántúli Regionális Vízmű Zrt. figyelmeztetést adott ki, hogy megvédjen minket az átveréstől!
Az elmúlt napokban több ügyfél is megtévesztő e-mailt kapott, amelyben egy állítólagos tartozás azonnali rendezésére szólították fel őket. A Dunántúli Regionális Vízmű Zrt. (mostantól: DRV) hivatalosan megerősítette: nem ők küldték a figyelmeztetéseket, miszerint befizetetlen díjtartozásaik vannak.
„Nagyatádon a DRV alvállalkozójának kiadva magukat először csatornatisztítási szolgáltatást ajánlottak a gyanútlanoknak, most pedig e-mailben próbálkoznak kiszedni az emberek pénzét” – hívta fel a figyelmet az Atádhír.
A mostani esetben a csalók egy hamis e-mail címről küldik ki üzeneteiket, amelyekben az szerepel, hogy a címzettnek vízdíj-tartozása van. Az e-mailben megadott bankszámlaszám természetesen nem a DRV hivatalos számlája, hanem egy ismeretlen bankfiók, ahová a gyanútlan áldozatok átutalhatják a kért összeget.
Kedves Ügyfelünk! A vízszámláját most elkészítettük, és lehetősége van azt gyorsan és biztonságosan kiegyenlíteni a Befizetem bankkártyával linkre kattintva
- olvasható a csalók levelében.
A DRV hangsúlyozza, hogy e-mailben soha nem kérnék az ügyfeleiket, hátralékuk rendezésére, illetve figyelmeztettek, hogy ilyenkor már a levél tárgya és tartalma is árulkodó lehet. Továbbá hozzátették, hogy a 8 jegyű folyószámlaszám sem valós, hiszen a DRV által nyilvántartott számlaszámok mind 12 számjegyűek.
Nem beszélve arról, hogy a levél tárgyában földgázszámla van feltüntetve, a szövegben pedig vízszámla befizetését kérik
- állítja a Dunántúli Regionális Vízmű Zrt.
A DRV a hivatalos oldalán megjelent közleményében kér mindenkit: ha gyanús üzenetet kapsz, ne utalj pénzt, és azonnal jelentsd az esetet!
Az ilyen típusú csalásoknál azzal védekezhetünk a leginkább, ha óvatosak vagyunk. Méghozzá úgy, hogy ellenőrizzük a feladó e-mail címét, hogy valós-e, valamint a tárgy és a szöveg tartalmát. Ha pedig valami gyanúsat észlelünk, akkor inkább kérdezzük meg a hivatalos ügyfélszolgálatot. Jelen esetben a Dunántúli Regionális Vízmű Zrt.-t.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre