A börtönből Kiss László által vezetett önkormányzat zónákra osztaná a területet és teljesen elzárná az átmenőforgalomtól. Az autósellenes intézkedés ellen tiltakozik a lakosság, Csillaghegyen aláírást gyűjtenek, petíciót adnak be.
„Nem lesz Csillaghegyen zóna, elég érthető?” – fakadt ki egy lakó a legutóbbi közmeghallgatáson, miután hideg zuhanyként érte a lakosságot a DK-s Kiss László által a börtönből „vezetett” önkormányzat „Gyerekbarát Csillaghegy” elnevezésű terve. A helyiek azon akadtak ki, hogy a városvezetés teljes mértékben kitiltaná az átmenő autóforgalmat a területről. Négy zónát alakítana ki, amelyek között egyébként is csak gyalogos lenne az átjárás, a forgalmat virágládák és más akadályok kihelyezésével terelné és kamerákkal ellenőriznék az új közlekedési rend betartását. A csillaghegyi petíció ezt hivatott megállítani.
A tiltakozó helyiek teljes blődségnek nevezik az elképzelést, hiszen a gyerekeket gyakran a Csillaghegyre beérkező nagyszülők szállítják az ovikba, iskolákba. A nyugdíjasokhoz ápolók vagy más segítők járnak, de több vállalkozás is üzemel a környéken, melyek a terv miatt lehúzhatnák a rolót. Nem beszélve az ingatlanok értékének radikális csökkenéséről, amit a közlekedés lebénítása okozna. A botrány hetek óta tart annak ellenére, hogy az önkormányzat folyamatos lakossági egyeztetésre hivatkozik a koncepció kialakítása kapcsán és szavazást hirdetett. Ennek ellenére az életszerűtlen időpontban – ebédidőben– megrendezett közmeghallgatáson Kiss László önkormányzata még a kérdéseket sem engedte feltenni a kiakadt lakóknak, ami csak olaj volt a tűzre, hiszen teljes volt a felháborodás. A csillaghegyiek petícióját ITT nézheted meg.
Csillaghegyen a Batthyány utca – Árpád utca – Pünkösdfürdő utca – Királyok útja – Mátyás Király út által határolt terület „gyalogos- és kerékpárosbarát átalakítása” történne a balliberális önkormányzat hirdetménye szerint. A kerületi Fidesz-KDNP frakció azonban úgy látja, hogy teljes káoszt eredményez majd a koncepció, amely a területet négy zónára bontja.
Úgy vélik, hogy valójában ez egy nettó autósüldözés, „gyerekruhába” bújtatva.
Ezt gondolják a csillaghegyiek a koncepcióról:
„Egy nagy baromságnak tartom az egész projektet, ami ráadásul több mint 10 millióba került. Már a gyerekbarát megnevezés sem tetszik. Olyan, mint amikor egy túszejtő a gyereket felemelve akarja elérni a célját. Utánanéztem, hol van ilyen máshol, de sehol. Csillaghegy nem lesz fehér egér, itt ne kísérletezzen senki! Aki ezt az egészet kitalálta, megtervezte, az valósítsa meg a saját háza táján, de ne itt!” – véleményezte Attila, egy csillaghegyi lakó az elképzelést az interneten.
„A csillaghegyi lakosoknak vannak családjai, barátai, járnak bevásárolni, gyermekeiket iskolába, sportolni viszik. Vannak idős családtagok, akiket orvoshoz visznek, Csillaghegyen vannak vállalkozások, akiknek ügyfelei vannak, szinte mindenkinél egyszer-egyszer elromlik valami, amihez szakembert hívnak. Sokan nagyobb építkezésbe fognak és mindenkinek szüksége van szemétszállításra, illetve esetleg mentőre-tűzoltóra-rendőrre, amelyek csak késve, vagy jelentős késéssel érnének oda, ha baj van. Nem lesz Csillaghegyen zóna – elég érthető?” – kérdezte egy ideges lakó a közmeghallgatáson.
„Az anyósom a Hunyadiban lakik! 85 éves és sokszor engem kér meg, hogy vásároljak be neki! Hogy viszem el hozzá, amit vettem? Rollerrel?” – zúgolódott egy másik csillaghegyi.
A forgalomcsillapítási koncepció szerint a Mátyás király út és Pünkösdfürdő út közötti területet négy zónára vágják szét, ezek bejáratait kamerákkal ellenőrzik majd, oda csak az ott lakók hajthatnak be autóval. A fideszes képviselők szerint már maga az elképzelés is megdöbbentő, hiszen ha valakihez vendég érkezik, annak a zóna szélén kellene parkolnia – ahol jelenleg sincs elegendő parkolóhely –, majd gyalog besétálnia. „Ez teljesen életszerűtlen és elfogadhatatlan” – vélekednek. Ráadásul a zónákon belül az utak szűkítése, lezárása, a járdák felszámolása és több száz parkolóhely megszüntetése is várható. A Mátyás király utat például hét helyen zárnák le részlegesen, és még 30-as sebességkorlátozást is bevezetnek. Itt buszok járnak, ráadásul a HÉV miatt már most is komoly dugók alakulnak ki. „Mekkora káosz lesz akkor, ha ezt szűkítik, lassítják és még az autókat is ide terelik más részekről?” – kérdezte Gyepes Ádám a közmeghallgatáson, de választ nem kapott.
Mindez azt mutatja, hogy a koncepció nem gyerekbarát, hanem egy kifejezetten autósellenes hadjárat. Az ilyen mértékű korlátozások és változtatások nemcsak az autós közlekedést nehezítik, hanem az ott élők életminőségét is jelentősen rontják
– véleményezte a fideszes képviselő, akit rengeteg csillaghegyi lakó megkeresett az elhibázott és pazarló koncepció miatt.
A közmeghallgatásra a csillaghegyiek többsége nem tudott elmenni, miután munkanapon, 13 órára hirdette meg a börtönből irányított balliberális testület.
Gyepes Ádám videóját itt nézheted meg:
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre