Valami nagyon gyorsan szállt el az égen a Webb teleszkóp szerint

Nagyon sokat tudhatunk meg majd később ezeknek az objektumoknak hála. A Webb teleszkóp rögzítette őket.

Szerző: H. M.
Létrehozva: 2024.10.12. 05:30
NASA áttörés naprendszer

A NASA James Webb űrteleszkópjának segítségével csillagászok egy csoportja megfigyelte a külső Naprendszer egyik legaktívabb és legérdekesebb objektumát, és nagyon meglepődtek azon, amit láttak.

Még nem is tudjuk biztosan, milyen fontos pillanatot rögzített a Webb teleszkóp (Képünk illusztráció) Fotó: Pexels/Philippe Donn

A Webb teleszkóp felvételéről

Az ókori görög mitológiában szereplő félig ember, félig ló teremtmények által inspirált kentaurok a csillagászat területén is megtalálhatók: a Jupiter és a Neptunusz között a Nap körül keringő távoli objektumok. Az első kentaurt 1970-ben fedezték fel. A teleszkóp által rögzített nagyfokú részletesség új, korábban ismeretlen gázsugarak felfedezéséhez vezetett, ami segít megalapozni a kentaurok és bolygók kialakulásával kapcsolatos elméletek szortírozását. A teleszkóp feltérképezte az egyik ilyen objektumból kilövellő gázokat, ami változatos összetételre utal, és új betekintést nyújt a Naprendszer kialakulása körüli elméletek mélyebb tanulmányozásában. A kentaurok olyan égitestek, amelyek az elmúlt néhány millió évben a bolygók gravitációs hatására a Neptunusz pályáján belülre kerültek, és végül rövid periódusú üstökösökké válnak.

A kentaurokat bolygórendszerünk kialakulásának maradványaiként szokták emlegetni. Mivel nagyon hideg hőmérsékletűek, így megőrzik a Naprendszer korai szakaszában keletkezett illékony anyagokról szóló információkat. És ezek az információk Naprendszerünk számottevő részéről fog fontos tényeket megmutatni