Róberték jól sikerült családi nyaralása rémálommá vált, amikor kiderült, hogy törölték a Ryanair Nápoly–Budapest járatát, ám erről őket nem tájékoztatták és a repülőtársaság mostohán bánt velük. Végül két nap után jutottak haza.
Tovább dagad a Ryanair-botrány, egyre több az elégedetlen utas. Felkereste szerkesztőségünket Ferenc Róbert, aki feleségével, 10 éves lányával és 17 éves fiával utazott Nápolyba. Azonban a családi nyaralásról csak két nap(!) késéssel tudtak hazajutni Budapestre.
Róberték több magyar családdal együtt 2024. 07. 13-án 22:05-kor indultak volna Nápolyból Budapestre, de a járatukat törölték.
Semmilyen tájékoztatást nem kaptunk, csak a kijelzőn láttuk meg, hogy a járatunkat törölték, de nem biztosítottak másikat. Mindenkinek egyénileg kellett megoldani a hazautazást. A legközelebbi szabad járat 2024. 07. 16-án ment, a korábbi járatokra már elfogyott az összes jegy. Teljes káosz volt
– mondta a Metropolnak Róbert.
Az utasok egymástól kérdezgették, hogyan tovább, mert semmilyen hivatalos tájékoztatást nem kaptak. Feszült volt a helyzet a reptéren, egy apuka, karján a kisgyermekével, szóváltásba keveredett a reptéri dolgozókkal. Végül a légitársaság hazautazás helyett csupán azt az egy éjszakát biztosította a pórul járt utasoknak egy szállodában. A másnapi járatokra azonban már nem volt szabad hely.
Éjszaka a Ryanair buszokkal egy szállodába szállított minket és egy éjszakát biztosított, utána semmit. A recepción kértük, hogy jelezzék, hogy csak két nap múlva van szabad járat, de nem érdekelte a Ryanairt. Étkezést és transzfert sem biztosítottak a hazautazáshoz, sőt újra meg kellett vennem a repülőjegyet, az átfoglalást nem engedte a rendszerük
– panaszolta a családapa, aki hozzátette, hogy a Nápolyból Budapestre induló gépük is több mint két óra késéssel szállt fel. A Ferenc család kártérítést igényelt, de egyenlőre még nem kaptak semmi visszajelzést az ügyben.
A Metropol megkérdezte a Ryanairt, hogy mi volt az oka a járattörlésnek és miért nem kaptak az utasok megfelelő tájékoztatást, ellátást.
Frissítés! A Ryanairtól a következő választ kaptuk kérdéseinkre: „A légi forgalomirányítás Európa-szerte tapasztalható személyzethiánya okozta késések miatt a Nápolyból Budapestre tartó járat (július 13.) nem indulhatott el a nápolyi repülőtér szigorú 23:00 órai felszállási tilalma előtt, így a járat törlésre kényszerült. Az érintett utasokat e-mailben és PUSH-üzenetben értesítették és tájékoztatták arról, hogy választhatnak ingyenesen járatot, vagy teljes visszatérítést kapnak. Őszintén elnézést kérünk a járattörlésből adódó esetleges kellemetlenségekért, amelyeket az ATC-személyzet hiánya okozott Európa-szerte, amely a Ryanair ellenőrzésén kívül esik és minden Európában működő légitársaságot érint.” Arra nem tértek ki, miért nem gondoskodtak az utasaikról.
Mint azt Orbán Viktor miniszterelnök is kifejtette: a kormány elfogadhatatlannak tartja, ahogyan egyes légitársaságok az utasokkal bánnak, figyelmen kívül hagyva a nemzetközi rendelkezéseket is. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elnöke figyelemfelhívást küldött több diszkont-légitársaság vezetőjének, Nagy Márton gazdasági miniszter pedig bekérette a a magyar repülésirányító HungaroControl vezetőjét. A fapados légitársaságok hozzáállása a Kormányinfón is szóba került.
Hatósági ellenőrzést indított a Ryanair, a Wizz Air, a SunExpress és a Eurowings légitársaságokkal szemben Budapest Főváros Kormányhivatala az utóbbi napokban, hetekben tapasztalt jelentős járatkésesek kapcsán. Az ellenőrzés arra irányul, hogy a légitársaságok betartották-e a vonatkozó uniós rendelet előírásait az utasok tájékoztatását, valamint a nekik nyújtandó segítséget illetően. Ha az ellenőrzés során jogsértés gyanúja merül fel, a szükséges eljárásokat a kormányhivatal megindítja az érintett légitársasággal szemben – közölte a hatóság. A kormányhivatal az idegenforgalmi főszezon alatt kiemelt hangsúlyt fektet arra, hogy fellépjen azokkal a légitársaságokkal szemben, amelyek nem tartják be a jogszabályi előírásokat, veszélyeztetve ezáltal az utazók nyugodt családi kikapcsolódását. A kormányhivatal arra biztatja az utasokat, forduljanak hozzá bizalommal a légi utazással kapcsolatban tapasztalt érdeksérelem esetén.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre