„Két órát voltunk a gyerekkel bezárva étlen-szomjan” – fuccsba ment a római vakáció a Ryanair miatt

A két fiát egyedül nevelő édesanya hónapokig spórolt a pár napos római élményre. Izgatottan indultak útnak június 26-án délelőtt – és lógó orral, egy rossz élménnyel tértek haza éjjel fél egykor.



Megosztás
Szerző:
Létrehozva: 2024.06.27.
járatkésés kártérítés vakáció Ryanair járatkimaradás

Hosszú hónapok óta készült és spórolt a négynapos római vakációra Kökényesi Renáta, aki 17 és 6 éves fiával él. A gyerekek és ő is izgatottan készültek az útra, alig aludtak. Június 26-án szerdán már korán útnak indultak, hiszen nincsenek hozzászokva a repüléshez, nem akarták lekésni a Ryanair 16:50-kor induló járatát.

Amikor több órás késéssel megérkezett és beállt a gép, újra reménykedni kezdtek, hogy utazhatnak. Fotó: Olvasói

Lassan telt a várakozás, miután becsekkoltak és átmentek a biztonsági ellenőrzésen. Lesték, melyik kapunál kell majd beszállni, amikor kiírták, hogy a gépük késni fog. Aggódtak, hiszen már eltervezték a transzfert, a szálláshelyen időre várták őket, ezért telefonáltak a szállodának. 

- Ekkor még úgy gondoltuk, egy kis kellemetlenség az egész – meséli az óvodai dajkaként dolgozó édesanya. 

A legrosszabb az volt, hogy nem tudtuk, mire számítsunk, mert újabb és újabb időpontokkal hitegettek, nem lehetett tudni, melyik kapuhoz menjünk, mikor szállunk fel, összevissza jöttek az információk, vagy sehogy.

Végül kiderült, melyik kapuhoz kell menni, este 7-kor – amikor már Rómában kellett volna lenniük – felszállhattak a gépre. 

- Ott aztán szabályosan csapdába estünk – folytatja beszámolóját elkeseredetten Renáta. 

Semmilyen kérdésre nem kaptunk választ, csak ültünk a tikkasztó hőségben, a levegőtlen gépben, arra várva, hogy végre felszálljunk, miközben már azt sem tudtam, ha tényleg felszállunk, hogyan jutunk el a szálláshelyre és beengednek-e még. A kicsi érthetően türelmetlen volt, sírt, éhesek és szomjasak voltunk, nem készültünk egész napos élelemmel. Teltek a percek, az órák, mindenki ideges volt, a gyerekek nyafogtak, sírtak, teljesen érthetően. Kértem, legalább a kicsinek adjanak vizet, de nem adtak. 

Két óra várakozás után már megváltásnak érezték, hogy végre kinyílik a gép ajtaja és kiengedik őket – ekkor már tudták, hogy elmarad a római vakáció.  

Mindannyian el voltunk keseredve, de ami a legrosszabb, senki nem mondott semmit. Nem tudtuk, mit tehetnénk, mit kell ilyenkor intézni.

Este 10-kor is még hosszú sor állt Ferihegyen, az átfoglalás reményében. Fotó: Olvasói

Látva másokat, beálltak abba a sorba, ahol arra vártak az emberek, hogy átfoglaljanak egy másik járatra, de nekik már nem jutott hely, csak 5 nap múlva – amikor már nem volt szállásuk, sem szabadság, lehetetlen volt mindent átszervezni.

Az utolsó megtakarított fillérünket erre az útra fizettük be és tettük félre, ez lett volna a közös családi nyaralás 

– mondja az elkeseredett anyuka. – Nem tudom, visszakapjuk-e a pénzünket és mikor, a szállás nem térít vissza, az biztos. Éjjel fél 1-re értünk haza, halálosan kimerültek voltunk mind a hárman. Most próbálok tájékozódni, mit tehetnék.

A légitársaság küldött egy levelet, miszerint átfoglalhatnak egy másik járatra - amin, ugye, már nincs hely - vagy visszakaphatják a repülőjegyek árát. Csakhogy ők nem csupán a repülőjegy árával lettek szegényebbek, hanem a szállásra befizetett összeggel - és leginkább egy álom megvalósulásával, amire hónapokon át készültek, amiről álmodoztak. 

S nemcsak Renátáék jártak így: volt, aki hazautazott volna Rómába és most nem tudja, mikor és hogy juthat haza, másnak sikerült újabb költségek árán átszerveznie a nyaralását és voltak, akiknek le kellett mondaniuk az útról, amire annyira készültek.

Megkérdeztük a Ryanairt és a Budapest Airportot, mi történt, miért nem tájékoztatták megfelelően az utasokat, miért kellett törölni a járatot - miközben hasonló irányban indultak más járatok -, és miért nem kaptak az utasok semmiféle ellátást, továbbá, hogy fizetnek-e kártérítést is az utasoknak az európai uniós jogszabályoknak megfelelően. Válaszukkal frissítjük cikkünket. 

A kormányhivatal várja a bejelentéseket

Hatósági ellenőrzést indított a Ryanair, a Wizz Air, a SunExpress és a Eurowings légitársaságokkal szemben Budapest Főváros Kormányhivatala az utóbbi napokban tapasztalt jelentős járatkésesek kapcsán. Az ellenőrzés arra irányul, hogy a légitársaságok betartották-e a vonatkozó uniós rendelet előírásait az utasok tájékoztatását, valamint a nekik nyújtandó segítséget illetően. Ha az ellenőrzés során jogsértés gyanúja merül fel, a szükséges eljárásokat a kormányhivatal megindítja az érintett légitársasággal szemben - közölte a hatóság. A kormányhivatal az idegenforgalmi főszezon alatt kiemelt hangsúlyt fektet arra, hogy fellépjen azokkal a légitársaságokkal szemben, amelyek nem tartják be a jogszabályi előírásokat, veszélyeztetve ezáltal az utazók nyugodt családi kikapcsolódását. A kormányhivatal arra biztatja az utasokat, forduljanak hozzá bizalommal a légi utazással kapcsolatban tapasztalt érdeksérelem esetén.

 

 









Top hírek





Hírlevél-feliratkozás