Szentkirályi Alexandra elvégezte Karácsony Gergely munkáját, és elintézte, hogy a fővárosi közlekedési dolgozóknak is járjon a kedvezményes utazási lehetőség.
Még a választások előtt vagyunk, de Szentkirályi Alexandra máris megoldott egy régóta húzódó ügyet, és ezzel több mint tizenötezer ember közlekedésének terhein enyhített. A Fidesz–KDNP főpolgármester-jelöltje, aki Budapest alpolgármestere is volt Tarlós István idejében, személyesen találkozott Lázár János építési és közlekedési miniszterrel.
A kötetlen hangulatú megbeszélés a Deák téren zajlott, ahol Budapest ügyeiről tárgyaltak. A főpolgármester-jelölt felhívta Lázár János figyelmét arra a tényre, hogy ha már a MÁV-Volán dolgozók megkapták a vállalati országbérletet, akkor a BKK-BKV csoport dolgozói számára is méltányos volna ugyanez.
„Ahhoz, hogy a BKK-BKV dolgozói is részesülhessenek kedvezményes vállalati országbérletben, Karácsony Gergelynek annyi dolga lett volna, hogy egy törvénymódosítást és egy BudapestGO applikációfejlesztést szorgalmaz. Ezt a munkát persze nem volt hajlandó elvégezni. Emiatt 15 ezer ember kedvezményes vállalati országbérlete került veszélybe” – írta a Facebook-oldalán a főpolgármester-jelölt.
Az építési és közlekedési miniszterrel megállapodtunk, hogy a BKV-BKK 15 ezer dolgozója is részesülhessen a kedvezményes vállalati országbérletben. Így 1250 forintért igényelhetnek évente országbérletet, a MÁV-Volán dolgozókhoz hasonlóan.
– írta Facebook bejegyzésében Szentkirályi Alexandra, aki egyébként a főváros fejlődése érdekében felajánlotta a partnerséget és a kormánnyal való együttműködést.
A találkozásukról Lázár János is beszámolt saját oldalán, és megemlítette, hogy a főváros polgárai három jelölt közül választhatnak:
a semmittevő, a zsűrielnök vagy a megoldó" – ezek közül választhat Budapest
– utalt arra az építési és közlekedési miniszter, hogy a főváros polgárai egyetlen ember személyével garantálhatják Budapest fejlődését, és ez Szentkirályi Alexandra, akinek 9 évnyi tapasztalata van a város ügyeinek sikeres intézésében. Korábban alpolgármesterként sikeresen vitte a legnagyobb beruházásokat, probléma nélkül oldotta meg a fővárosban zajló felújításokat, így elmondható róla, hogy eredményeket ért el.
A polgárok vagy megelégszenek az üres ígéretekkel és látványtervek tömkelegével, vagy pedig végre a fejlődés pályájára állítják a fővárost. Szentkirályi Alexandra az egyetlen főpolgármester-jelölt, aki képes rendet tenni és forrásokat szerezni a nemzet fővárosának
– összegezte Budapest jelenlegi helyzetével kapcsolatos álláspontját Lázár János. Annak kapcsán, hogy Szentkirályi Alexandra felhívta a figyelmét a kölcsönösségre, vagyis hogy a fővárosi közlekedési dolgozók is kapják meg azt a kedvezményt, amit a MÁV-Volán-dolgozók, azt mondta: így lesz, és végre létrejöhet „a vidék és a főváros nagykoalíciója”.
Ingyenes utazás a 14 év alatti gyermekeknek, 50%-os, állandó kedvezmény a közalkalmazottaknak, új, 24 órás vármegye- és ország díjtermékek – egyebek mellett ezek jellemzik a MÁV-VOLÁN-csoport március elsejétől érvényes új tarifarendszerét. Az elmúlt évtizedek legjelentősebb tarifareformja az ország- és vármegyebérletek tapasztalataira épített, hiszen a tavaly májusban bevezetett díjtermékek sikere azt mutatta: igény és lehetőség is van a tarifarendszer érdemi egyszerűsítésére, a közösségi közlekedés elérhetőbbé tételére. Mindennek megfelelően a korábbi 15 bérletkonstrukció helyett tavasztól mindössze kettő maradt, a vármegye- és országbérlet, míg a sokszor bonyolultnak tűnő kedvezményrendszer jelentősen egyszerűsödött, a korábbi 65 helyett mintegy 20 kedvezménytípus lépett életbe.
A találkozóról készült videót itt nézheted meg:
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre