Hatalmas felfedezést tettek a föld alatt a tudósok: ez óriási segítséget jelenthet

Csak egyetlen egy probléma van ezzel a felfedezéssel.

Szerző: KL
Létrehozva: 2024.04.01.
felfedezés föld tudósok kutatás tenger

A tudósok egy hatalmas víztározót találtak Föld felszíne alatt. Az óriási vízkészlet valójában a földkéreg alatt rejtőzik, és háromszor nagyobb, mint a felszínen lévő óceánok, a fogyatkozó víz tartalék miatt pedig hamarosan jól jöhet az emberiség számára.

víz, medence, fulladás
Vizet találtak a tudósok a Föld alatt / Fotó: unsplash.com (Illusztráció)

Ráadásul a tudósok nem olyan rég, 2014-ben bukkantak rá. Ugyanakkor egyenlőre van egy nem is olyan kis bökkenő vele. Tekintve, hogy 400 mérföldre (644 kilométer) a föld alatt van elrejtve, és nem igazán hozzáférhető. A földköpenyben található, "gyűrűswoodit" néven ismert kék kőzetben található, amely egyfajta szivacsként működik a hatalmas H2O-tömeg számára.

Tehát ez nem egy folyékony, szilárd vagy gáz anyag, hanem egy negyedik molekulaszerkezetű víz, amely a köpeny kőzetében található.

A gyűrűswoodit olyan, mint egy szivacs, ami felszívja a vizet, van valami nagyon különleges a gyűrűswoodit kristályszerkezetében, ami lehetővé teszi, hogy vonzza a hidrogént és csapdába ejtse a vizet

– részletezte Steve Jacobsen geofizikus, aki részt vett a monumentális felfedezésben.

A vizes kőzetet az Illinois állambeli Northwestern Egyetem tudósai fedezték fel, akik szeizmométerekkel mérték a földrengések által keltett hullámokat az Egyesült Államokban. Kutatásuk során megállapították, hogy a hullámok nem korlátozódnak a Föld felszínére, hanem a bolygó magjára is kihatnak. Ennek köszönhetően tudták megállapítani, hogy gyűrűswoodit-ról van szó.

Az anyag akár 1,5 százaléknyi vizet is tartalmazhat, és ha a felszín alatti gyűrűswoodit molekuláris felépítésében csak 1 százaléknyi víz van, az azt jelentené, hogy háromszor annyi vizet tartalmaz, mint a Föld felszínén található összes óceán. Ennek a felfedezésnek köszönhetően a tudósok megtudják határozni, hogyan alakult ki a Föld, tovább erősítve azt az elméletet, hogy a Föld vize "belülről jött", nem pedig aszteroidákból és üstökösökből – számol be róla a Unilad.

„Túl kövér” – mondta a férfi, majd futópadra kényszerítette a kisfiát, aki belehalt a bántalmazásba