Maradnak az áldatlan állapotok a Kökin.
A Liszt Ferenc-repülőtérről érkező 200E autóbuszon a Kőbánya-Kispest metróvégállomáson bemondják, hogy a metró akadálymentes eléréséhez a következő megállónál szálljanak le az utasok, ám ez a belváros felé torlódó kocsisorok miatt nagy időveszteséget jelent, ráadásul a mozgólépcsők, liftek ellenére a buszvégállomáson áthaladni sem felemelő élmény, gyakran vegzálják a hajléktalanok az arra járókat.
Aki ezért, vagy helyismeret hiányában a Kökit választja az átszállásra, a metróperonra csak a katasztrofális állapotban lévő felüljárón keresztül tud eljutni, amelyben eső után áll a víz, és csúszik a lépcső. Nagy melegben az ellenőrök inkább kint állnak a napon, mintsem az átjáróban, a gyakorlatilag szaunának megfelelő környezetben. A horrorátjáró felújítása azonban nincs tervbe véve.
A felüljáró esztétikus kialakítása és műszaki korszerűsítése – forrás rendelkezésre állása esetén, beruházás keretében – egy teljesen új szerkezet beépítésével valósulhatna meg, ami jelenleg nem tervezett
– közölte a Világgazdaság megkeresésére a BKV.
Persze a Ferihegyre érkezők választhatják az átszállás nélkül a Deák Ferenc térre tartó 100E járatot is, ám a főváros az Üllői úton csaknem százmillió forintért kialakított biciklisávokkal gyakorlatilag kiszámíthatatlanná tette a külföldiek körében népszerű busz menetrendjét. Pedig 2200 forintos jegyárával éppen ez a járat hozott eddig milliárdos bevételt, ráadásul a buszközlekedés kárára létrejött kerékpáros infrastruktúra Vitézy Dávid szerint ellene megy a főváros stratégiai céljainak. A közlekedési szakember rámutatott, hogy a 100E vonalán 50 taxit vált ki egyetlen csuklós busz, így elhibázott az útját érintő átalakítás.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre