A BKV nem tervezi a horrorátjáró felújítását

Maradnak az áldatlan állapotok a Kökin.



Megosztás
Szerző: Piréz
Létrehozva: 2023.09.25.
Módosítva: 2023.09.25.
Ferihegy BKV busz

A Liszt Ferenc-repülőtérről érkező 200E autóbuszon a Kőbánya-Kispest metróvégállomáson bemondják, hogy a metró akadálymentes eléréséhez a következő megállónál szálljanak le az utasok, ám ez a belváros felé torlódó kocsisorok miatt nagy időveszteséget jelent, ráadásul a mozgólépcsők, liftek ellenére a buszvégállomáson áthaladni sem felemelő élmény, gyakran vegzálják a hajléktalanok az arra járókat.

Fotó: Kallus György / Világgazdaság

Aki ezért, vagy helyismeret hiányában a Kökit választja az átszállásra, a metróperonra csak a katasztrofális állapotban lévő felüljárón keresztül tud eljutni, amelyben eső után áll a víz, és csúszik a lépcső. Nagy melegben az ellenőrök inkább kint állnak a napon, mintsem az átjáróban, a gyakorlatilag szaunának megfelelő környezetben. A horrorátjáró felújítása azonban nincs tervbe véve.

A felüljáró esztétikus kialakítása és műszaki korszerűsítése – forrás rendelkezésre állása esetén, beruházás keretében – egy teljesen új szerkezet beépítésével valósulhatna meg, ami jelenleg nem tervezett

– közölte a Világgazdaság megkeresésére a BKV

Persze a Ferihegyre érkezők választhatják az átszállás nélkül a Deák Ferenc térre tartó 100E járatot is, ám a főváros az Üllői úton csaknem százmillió forintért kialakított biciklisávokkal gyakorlatilag kiszámíthatatlanná tette a külföldiek körében népszerű busz menetrendjét. Pedig 2200 forintos jegyárával éppen ez a járat hozott eddig milliárdos bevételt, ráadásul a buszközlekedés kárára létrejött kerékpáros infrastruktúra Vitézy Dávid szerint ellene megy a főváros stratégiai céljainak. A közlekedési szakember rámutatott, hogy a 100E vonalán 50 taxit vált ki egyetlen csuklós busz, így elhibázott az útját érintő átalakítás. 

 









Top hírek





Hírlevél-feliratkozás