Milliókat is lehet keresni a TikTokon – mutatjuk, hogyan csinálják!

A TikTok mára a világ egyik legsikeresebb videómegosztó platformjává vált, és vannak olyan felhasználók is, akik akár milliókat kereshetnek a segítségével. De ez nem könnyű kenyér.



Megosztás
Szerző: P.P.
Létrehozva: 2023.04.01.
TikTok pénz

A legsikeresebb TikTok felhasználók kimondhatatlan összegeket is megkereshetnek a TikTok segítségével. Sokan nem tudják, hogy egy jól felépített TikTok oldallal akár már pár ezer követő után is kereshetünk pénzt.

A profi tartalomgyártók akár órákig is készítenek egy videót Forrás: Pexels

Milliós bevételek

Ha valaki a TikTokon egyszer igazán befut, az egy idő után akár több millió forintot is elkérhet – egyetlen videóért. A legjobb példa erre Charlie D’Amelio, aki jelenleg több mint 150 millió követővel rendelkezik. 2022-es értesülések szerint a leginkább táncos videókat gyártó Charlie akár 42 millió forintot is elkérhet, ha valaki szponzorációt szeretne feltűntetni a videóiban. Persze az említett felhasználó a leginkább felkapott TikTokosok közé tartozik, de kisebb összegeket szinte bárki elérhet a TikTok segítségével.

Nem elérhetetlen a több százezres bevétel

Magyarországon sincs hiány influenszerekből sőt, a legkiemelkedőbb tartalomgyártók még hazánkban is kaphatnak több százezres, akár milliós fizetséget egyetlen posztért. Forstner Csenge például nem olyan rég arról mesélt Hajdú Péternek, hogy egy videót nála százezer és egymillió forint között áraznak, ami hihetetlen összegnek hangzik. Csengének közel egymillió követője van a TikTokon és hazánk egyik legfelkapottabb TikTokosa.

Milyen módszerekkel lehet pénzt keresni a TikTokon?

A TikTok ugyan rendelkezik egy Creator Fund nevű támogatói „alapítvánnyal”, de ez a lehetőség csak pár országban elérhető és Magyarország nincs a listán, ahhoz képest pedig, hogy milyen számokat kellene produkálnunk, aránylag keveset is fizetnek. Ez nagyságrendileg 10 000 Ft-ot jelenthetne közel egymillió megtekintésért, de mint említettük, a szolgáltatás hazánkban egyelőre nem elérhető.

A legkönnyebb lehetőség így a magyar felhasználóknak az élő bejelentkezések, ahol a nézők „ajándékokat” küldhetnek a tartalomgyártónak. Az ajándékokat pénzért vásárolhatják meg a felhasználók, majd azt PayPal-on keresztül utalhatja ki magának az, aki kapta. Ahhoz, hogy valaki élő közvetítést indíthasson, minimum ezer követővel kell rendelkeznie, a beérkezett ajándékok pedig csak akkor utalhatók ki, ha elérik a százdolláros értéket. A TikTok rendszere elméletileg védi a 18 év alatti felhasználókat, ezáltal ők nem vásárolhatnak érméket (amiket utána ajándékokra lehet váltani).

Ahhoz viszont, hogy valaki nagyobb összegeket kereshessen, valakinek a termékeit kell reklámoznia és szponzorokat kell szereznie. Egy-egy ilyen szerződéssel akár több százezret is lehet keresni, bár a „mikroinfluencerek” esetében az a legjellemzőbb, hogy a szponzor leginkább termékeket ad az együttműködésért cserébe.

Tehát összefoglalásul elmondható: abból még senkinek nem lesz önmagában sok pénze a TikTokról, hogy ilyen-olyan, vicces vagy hasznos tartalmakat tesz fel, és majd „magától” dőlni fog a pénz. A YouTube-on vannak „automatikus” bevételi források nézettség után, de a TikTokon Magyarországon egyelőre nincs ilyen. Vagy céges szponzort kell szerezni, vagy egy gyártó termék kell reklámozni, illetve eladni hozzá...

 









Top hírek





Hírlevél-feliratkozás