Megszavazta a Fővárosi Közgyűlés Karácsony Gergely előterjesztését, így közel felével drágul a 100E repülőtéri járat díja, és kivezetnek öt jegytípust.
Tegnap megírtuk, mára valósággá vált. 47 százalékos drágulással 2200 forintra emelkedik a Deák Ferenc teret a Liszt Ferenc Repülőtérrel összekötő 100E jelzésű busz tarifája 2023. április 1-jétől, a Fővárosi Közgyűlés ugyanis elfogadta Karácsony Gergely főpolgármester előterjesztését. Így a drágulás mellett számos jegytípust is megszüntetnek.
A Budapesti Közlekedési Központ sajtóközleményében öt dologgal indokolta azt, amiért megemelte a főváros a 100E járat díját és megszüntet ötfajta jegyet.
A növekvő infláció, a kedvezőtlen gazdasági környezet, az elszabaduló energiaárak miatt egyre nagyobb kihívás Budapest közösségi közlekedésének működtetése. Mindemellett a Covid és a digitalizáció hatására jelentősen megváltoztak a vásárlási szokások is
– írta a cég. Úgy látják, az új, digitálisan elérhető termékek az alkalmi utasokat is jegyvásárlásra ösztönzik.
Ezzel egy időben csökkent a kereslet az átszállójegyre, a metrószakaszjegyre, illetve a hetijegyek és a kiegészítő heti bérlet is elmaradást mutat 2019-hez képest. Az elmúlt időszakban sok probléma merült fel az 5/30 BKK napijegy használatával és megfelelő érvényesítésével kapcsolatban. Ezért a társaság a jelenlegi megoldás helyett egy digitálisan elérhető új termék bevezetésén dolgozik
– fogalmazott a BKK hozzátéve, ezeket a termékeket április 1-től kivezetik a kínálatából.
A Budapesti Közlekedési Központ a növekvő infláció, illetve a gyenge euró–forint árfolyam miatt 1500-ról 2200 forintra emeli a repülőtéri vonaljegy árát 2023. április 1-től
– írta a vállalat. Mint ismert, 2022 júliusában 900-ról 1500 forintra drágult a 100E jegy ára, ezt srófolták fel még tovább. A Budapesti Közlekedési Központ szerint ez a jegytípus a teljes jegybevétel csupán 4 százalékát adja. A BKK 2019-es felmérése szerint a járat utasainak 83 százaléka ráadásul külföldi, akik csak alkalmi jelleggel használják a társaság szolgáltatásait, éppen ezért kevésbé érzékenyek a jegy árára. A jellemzően turisták által használt 100E busz új tarifája még az emelést követően is elmarad a nemzetközi viszonylatban vizsgált városok áraitól. Hangsúlyozták: a leggyakrabban használt jegyek és bérletek ára 10 év után sem emelkedik.
Az eddigi kedvező bérletárak megtartásával, ügyfélközpontú fejlesztésekkel, illetve a közösségi közlekedést előnyben részesítő forgalomszervezéssel a Budapesti Közlekedési Központ arra törekszik, hogy a lehető legjobb utazási lehetőséget kínálja a fővárosban közlekedőknek. A társaság célja, hogy mindenkinek megérje közösségi közlekedésre váltani
– fogalmaztak a közleményben.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre