Bosszantóan sok komolytalan hívás érkezik a segélyhívókhoz – Videó!

Nagyon megnehezíti a rendőrség dolgát, hogy a segélyhívásokra fenntartott vonalat sokan tudakozónak tartják.



Megosztás
Szerző: Metropol
Létrehozva: 2022.08.29.
kellemetlen betelefonálók

Akár viccesnek is lehetne mondani a Magyar Rendőrség Facebook-oldalára feltöltött videót, amelyben összevágták a legkellemetlenebb hívásokat, amelyek a segélyhívóra érkeztek. Azonban egyáltalán nincs kedvünk mosolyogni, ha belegondolunk, hogy mennyi komoly segítségkéréstől vehetik el az időt az ilyen betelefonálók, vagy éppen milyen érzés lehet a telefonközpontban dolgozóknak évente 1 millió 237 ezer 359 téves hívással foglalkozni.

Igen, jól láttad, ilyen hatalmas mennyiségű hívás érkezik évente a segélyközpontba, amelyeknél nincs szükség se rendőr, se tűzoltó kiküldésére. Ez az összes hívás 46,8 százaléka, tehát minden második hívás komolytalan felkeresése a központnak.

„Persze, ez a helyzet szomorú. A 112 segélyhívót sokszor tudakozónak használják. Holott a bajba jutottak megsegítésére lett létrehozva. Ezért arra kérünk, hívd fel a figyelmét az ismerőseidnek, oszd meg ezt a videót, így előbb vagy utóbb – de reméljük, inkább előbb – mindenkiben tudatosulhat, hogy a 112-t akkor kell hívni, amikor baj van! Minden más esetben a 11800-as tudakozót kell tárcsázni” – írta Facebook-bejegyzésében a Magyar Rendőrség.

 









Top hírek





Hírlevél-feliratkozás