A magas fizetés és a munkahelyi légkör továbbra is a legfontosabb szempont munkahelyválasztáskor, de idén az európai átlaghoz képest sokkal fontosabb a magyarországi megkérdezettek számára a munkaadó pénzügyi stabilitása is.
A Randstad Employer Brand Research 2022 januárjában átfogó kutatást folytatott a hazai munkaerőpiaccal kapcsolatban. A legvonzóbb hazai munkáltató márkákat díjazták is.
A kutatásból kiderül, hogy a hazai munkavállalók körében továbbra is a telekommunikációs szektor munkaadói márkái a legismertebbek, a kiskereskedelem és a pénzügyi szolgáltatók előtt. A tavalyi eredményekhez
hasonlóan az IT-szektor munkaadói a legnépszerűbbek, amelyet az üzleti szolgáltatási szektor (BSS) és a telekommunikációs ágazat követnek. A munkavállalók választásában továbbra is a vonzó munkabér és juttatási csomag a legfontosabb tényező.
Az előző évekhez hasonlóan a magyarok most is kiemelten fontosnak tartják a kellemes munkahelyi légkört (68 százalék), amit a vállalat pénzügyi stabilitása (62 százalék), az állás hosszú távú biztonsága (60 százalék), valamint a munka-magánélet egyensúlya (58 százalék) követ. A munkavállalóknak a munkáltató pénzügyi stabilitása is fontos. Az a tény, hogy a munkahely hosszú távú biztonságának jelentősége a tavalyi emelkedést követően visszaesett a pandémia előtti szintre, arra utalhat, hogy ismét nagyobb magabiztossággal néznek a munkaerőpiaci változások elé a dolgozók.
A kutatás alapján itthon a nők és férfiak is ugyanazokat a szempontokat tartják a legfontosabbnak munkahely- választáskor. Ugyanakkor a női munkavállalóknak jóval fontosabb a munka és a magánélet egyensúlya, a munkavégzés helye és az otthoni munkavégzés lehetősége. A férfiakat pedig inkább az izgalmas munkakör és a legújabb technológiák használata érdekli. A Z generáció (18–25 évesek) számára a fizetés és a juttatások, valamint a kellemes munkahelyi légkör egyforma fontossággal bír, míg a tőlük idősebbeknél egyértelműen a vonzó fizetés és juttatási csomag áll az első helyen.
A 2022 januári lekérdezés során a megkérdezettek 30 százaléka jelezte, hogy a következő fél évben váltani készül.
„A fluktuáció várhatóan jelentős mértékben fog növekedni 2022-ben – állítja Baja Sándor, a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója. „Idei első Workmonitor-felmérésünk eredménye is azt mutatta, hogy a munkavállalók és a munkaadók közötti dinamika megváltozott, a munkavállalók, különösen a 35 év alattiak egyre tudatosabbak. A munkáltatóknak nagyobb hangsúlyt kell fordítaniuk mind a munkaerő megtartására, mind az új munkatársak bevonzására, újra kell értékelniük az általuk kínált pénzbeli és nem pénzügyi juttatásokat.
A világ legnagyobb, 31 országban januárban zajló független munkáltatói márkakutatása alapján, idén kilencedik alkalommal díjazták Randstad Awarddal hazánk legnépszerűbb munkáltatóit. Az eredményeket a Várkert Bazárban rendezett gálaeseményen hirdették ki.
A legvonzóbb hazai munkáltatók:
1. LEGO
2. Samsung
3. Mercedes-Benz
Különdíjak szektoronként:
– Telekommunikáció: Telenor (azóta: Yettel)
– Pénzintézet: Magyar Nemzeti Bank
– Energetika és közműszolgáltatás: Veolia Energia Magyarország
– Gyógyszer- és vegyipar: Teva
– HORECA: Kempinski
– Kiskereskedelem: Ikea
-FMCG: Coca-Cola
– Szállítmányozás és logisztika: Wizz Air
– Információ Technológia: Microsoft
– Szolgáltatások: Szerencsejáték Zrt.
– Üzleti szolgáltatások: Estée Lauder
– Ingatlanfejlesztés: DVM group
– Legismertebb munkaadó: Tesco
– Nívódíj: Magyar Telekom
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre