
Aggasztó dolgokat lát 2025-re a Covidot megjövendölő jós
Nicolas Aujula baljós előrejelzést tett az idei évre.
A BKK tréningekkel, Etikai Kódexszel és panasztevési lehetőséggel igyekszik a járművezetőket a megfelelő viselkedésre sarkallni. Azonban úgy tűnik ezek a próbálkozások nem elegendőek, továbbra is sok az olyan eset, ahol egy munkatársuk nem megfelelően jár el.
A BKK járatain napi szinten alakul ki valamilyen vita, amelyek egy részéért a nem szakszerűen viselkedő járművezetők felelősek. Az esetek többsége gyakran el sem jut a kivizsgálásig, pedig volna rá lehetőség. A BKK fontosnak tartja az utazók elégedettségét, ezért panaszbenyújtási lehetőséget is biztosít, illetve egy etikai kódexben is megfogalmazta elvárásait.
A Metropol megkereste a BKK sajtóosztályát, hogy panaszt pontosan hova nyújthatnak be az utasok. Kérdésünk ezt a választ kaptuk: „Az utaspanaszokat a BKK Zrt.-hez mint közlekedésszervezőhöz kell bejelenteni. A panaszt az utas bejelentheti személyesen, telefonon, faxon, postai úton, valamint elektronikus levélben a [email protected] emailcímen” – írták.
A BKK több programmal is hozzájárul, hogy a vezetőik a megfelelő magatartással nézhessenek szembe az esetlegesen felmerülő konfliktusokkal. „Kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy munkavállalóink az utasközpontú magatartáshoz szükséges ismereteket, készségeket elsajátítsák, illetve fenntartsák. Járművezetőink félévente/évente szintentartó oktatásban részesülnek, melynek részét képezi az alapvető elvárt magatartással kapcsolatos ismeretek oktatása is. Folyamatosan szervezünk konfliktuskezelő, stressz-, érzékenyítő, illetve magatartás-formáló tréningeket” – tájékoztatott a vállalat sajtóosztálya bevett eljárásukról.
„Társaságunk hatályos etikai kódexe rögzíti az utasközpontú szolgáltatói magatartás általános és alapvető követelményeit” – közölték a Metropol megkeresésére, melyek az alábbiak:
A kódexben előírt magatartási elvárások
Dalma: „Kinéztem magamnak egy éjszakai buszt, időben oda is értem. A busz több perc késés után megállás nélkül ment el a megálló előtt. Mindez éjszaka, egy távoli kerületben. A menetrend szerint következő busz is késett, de az legalább felvett.”
Brigitta: „Egy hölgy babakocsival együtt próbált felszállni a már záródó ajtónál. A vezető idegesen kirontott és ordítani kezdett. A sofőr már a gyámüggyel fenyegetőzött, amire a nő párja is beszállt a vitába és kedvesen verekedésre invitálta a villamosvezetőt, aki erre leszállíttatta a babakocsis asszonyt, majd továbbhajtott.”
Ágota: „Egy fél évig mankóval közlekedtem, legalább ötször zárt oda a sofőr. Talán nem kellene megnyomni az indításjelzőt amikor még van leszálló utas.”
József: „A minap a 130-as buszon a stadionoknál felszálláskor kerestem a bérletemet, a vezető ingerülten közölte »ne vakarózzak« már annyit.”
Irén: „A villamos kocsiszínbe igyekezett, csak éppen erről a vezető elfelejtette tájékoztatni az utasokat. Miután másfelé kanyarodtunk és megálltunk, szóvá tettem. Inkább nem mondom el, mit kaptam válaszképpen.”
Nicolas Aujula baljós előrejelzést tett az idei évre.
Egy magyar férfit arra kényszerítettek, álljon be az ukrán seregbe.
Egy világító zöld színű madár kavart felháborodást
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélrePortfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.