„Fél évig mankóval közlekedtem, legalább ötször zárt oda a sofőr ” – Mit tehetsz, ha goromba a járművezető?

A BKK tréningekkel, Etikai Kódexszel és panasztevési lehetőséggel igyekszik a járművezetőket a megfelelő viselkedésre sarkallni. Azonban úgy tűnik ezek a próbálkozások nem elegendőek, továbbra is sok az olyan eset, ahol egy munkatársuk nem megfelelően jár el.



Megosztás
Szerző: Metropol
Létrehozva: 2022.04.21.
elképesztő sztorik

A BKK járatain napi szinten alakul ki valamilyen vita, amelyek egy részéért a nem szakszerűen viselkedő járművezetők felelősek. Az esetek többsége gyakran el sem jut a kivizsgálásig, pedig volna rá lehetőség. A BKK fontosnak tartja az utazók elégedettségét, ezért panaszbenyújtási lehetőséget is biztosít, illetve egy etikai kódexben is megfogalmazta elvárásait.

Hiába az etikai kódex, a járművezetők többsége durván viselkedik az utasokkal Fotó: Kallus György/Világgazdaság

Hol lehet panaszt tenni?

A Metropol megkereste a BKK sajtóosztályát, hogy panaszt pontosan hova nyújthatnak be az utasok. Kérdésünk ezt a választ kaptuk: „Az utaspanaszokat a BKK Zrt.-hez mint közlekedésszervezőhöz kell bejelenteni. A panaszt az utas bejelentheti személyesen, telefonon, faxon, postai úton, valamint elektronikus levélben a [email protected] emailcímen” – írták.

Tréningekkel segítik a járművezetőket

A BKK több programmal is hozzájárul, hogy a vezetőik a megfelelő magatartással nézhessenek szembe az esetlegesen felmerülő konfliktusokkal. „Kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy munkavállalóink az utasközpontú magatartáshoz szükséges ismereteket, készségeket elsajátítsák, illetve fenntartsák. Járművezetőink félévente/évente szintentartó oktatásban részesülnek, melynek részét képezi az alapvető elvárt magatartással kapcsolatos ismeretek oktatása is. Folyamatosan szervezünk konfliktuskezelő, stressz-, érzékenyítő, illetve magatartás-formáló tréningeket” – tájékoztatott a vállalat sajtóosztálya bevett eljárásukról.

Etikai kódex írja elő, mit szabad és mit nem

Társaságunk hatályos etikai kódexe rögzíti az utasközpontú szolgáltatói magatartás általános és alapvető követelményeit” – közölték a Metropol megkeresésére, melyek az alábbiak:

  • szakmai kiválóság
  • személyes felelősségvállalás
  • átláthatóság
  • együttműködés
  • fenntartható működés
  • A kódexben előírt magatartási elvárások

  • egyéb tevékenységek összeegyeztetése a munkával, összeférhetetlenség
  • az elfogulatlanság megőrzése
  • a felkínált jogtalan előnyök visszautasítása
  • mások befolyásának elkerülése
  • a visszaélések bejelentése
  • felelős erőforrás- és közpénzfelhasználás
  • Csupa rossz tapasztalat a járatokon

    Dalma: „Kinéztem magamnak egy éjszakai buszt, időben oda is értem. A busz több perc késés után megállás nélkül ment el a megálló előtt. Mindez éjszaka, egy távoli kerületben. A menetrend szerint következő busz is késett, de az legalább felvett.”

    Brigitta: „Egy hölgy babakocsival együtt próbált felszállni a már záródó ajtónál. A vezető idegesen kirontott és ordítani kezdett. A sofőr már a gyámüggyel fenyegetőzött, amire a nő párja is beszállt a vitába és kedvesen verekedésre invitálta a villamosvezetőt, aki erre leszállíttatta a babakocsis asszonyt, majd továbbhajtott.

    Ágota: „Egy fél évig mankóval közlekedtem, legalább ötször zárt oda a sofőr. Talán nem kellene megnyomni az indításjelzőt amikor még van leszálló utas.”

    József: „A minap a 130-as buszon a stadionoknál felszálláskor kerestem a bérletemet, a vezető ingerülten közölte »ne vakarózzak« már annyit.”

    Irén: „A villamos kocsiszínbe igyekezett, csak éppen erről a vezető elfelejtette tájékoztatni az utasokat. Miután másfelé kanyarodtunk és megálltunk, szóvá tettem. Inkább nem mondom el, mit kaptam válaszképpen.”









    Top hírek





    Hírlevél-feliratkozás

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.