
Őt látná a többség kormányfői pozícióban Magyarországon
Íme a Századvég legfrissebb felmérése!
A BKK tréningekkel, Etikai Kódexszel és panasztevési lehetőséggel igyekszik a járművezetőket a megfelelő viselkedésre sarkallni. Azonban úgy tűnik ezek a próbálkozások nem elegendőek, továbbra is sok az olyan eset, ahol egy munkatársuk nem megfelelően jár el.
A BKK járatain napi szinten alakul ki valamilyen vita, amelyek egy részéért a nem szakszerűen viselkedő járművezetők felelősek. Az esetek többsége gyakran el sem jut a kivizsgálásig, pedig volna rá lehetőség. A BKK fontosnak tartja az utazók elégedettségét, ezért panaszbenyújtási lehetőséget is biztosít, illetve egy etikai kódexben is megfogalmazta elvárásait.
A Metropol megkereste a BKK sajtóosztályát, hogy panaszt pontosan hova nyújthatnak be az utasok. Kérdésünk ezt a választ kaptuk: „Az utaspanaszokat a BKK Zrt.-hez mint közlekedésszervezőhöz kell bejelenteni. A panaszt az utas bejelentheti személyesen, telefonon, faxon, postai úton, valamint elektronikus levélben a [email protected] emailcímen” – írták.
A BKK több programmal is hozzájárul, hogy a vezetőik a megfelelő magatartással nézhessenek szembe az esetlegesen felmerülő konfliktusokkal. „Kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy munkavállalóink az utasközpontú magatartáshoz szükséges ismereteket, készségeket elsajátítsák, illetve fenntartsák. Járművezetőink félévente/évente szintentartó oktatásban részesülnek, melynek részét képezi az alapvető elvárt magatartással kapcsolatos ismeretek oktatása is. Folyamatosan szervezünk konfliktuskezelő, stressz-, érzékenyítő, illetve magatartás-formáló tréningeket” – tájékoztatott a vállalat sajtóosztálya bevett eljárásukról.
„Társaságunk hatályos etikai kódexe rögzíti az utasközpontú szolgáltatói magatartás általános és alapvető követelményeit” – közölték a Metropol megkeresésére, melyek az alábbiak:
A kódexben előírt magatartási elvárások
Dalma: „Kinéztem magamnak egy éjszakai buszt, időben oda is értem. A busz több perc késés után megállás nélkül ment el a megálló előtt. Mindez éjszaka, egy távoli kerületben. A menetrend szerint következő busz is késett, de az legalább felvett.”
Brigitta: „Egy hölgy babakocsival együtt próbált felszállni a már záródó ajtónál. A vezető idegesen kirontott és ordítani kezdett. A sofőr már a gyámüggyel fenyegetőzött, amire a nő párja is beszállt a vitába és kedvesen verekedésre invitálta a villamosvezetőt, aki erre leszállíttatta a babakocsis asszonyt, majd továbbhajtott.”
Ágota: „Egy fél évig mankóval közlekedtem, legalább ötször zárt oda a sofőr. Talán nem kellene megnyomni az indításjelzőt amikor még van leszálló utas.”
József: „A minap a 130-as buszon a stadionoknál felszálláskor kerestem a bérletemet, a vezető ingerülten közölte »ne vakarózzak« már annyit.”
Irén: „A villamos kocsiszínbe igyekezett, csak éppen erről a vezető elfelejtette tájékoztatni az utasokat. Miután másfelé kanyarodtunk és megálltunk, szóvá tettem. Inkább nem mondom el, mit kaptam válaszképpen.”
Íme a Századvég legfrissebb felmérése!
Több mint egymillió Spotify-hallgatóval rendelkeznek.
Beregszászon helyezték örök nyugalomra József földi maradványait.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélrePortfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.