
Hatalmas csattanás, majd felcsaptak a lángok: iszonyú, hogyan vesztette életét a hároméves kislány
A család összeomlott a tragédiát követően.
Fürjes Balázs, a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár szerint nem a Karácsonnyal való politikai vita, hanem a budapestiek a fontosak.
Bár Karácsony Gergely az engedélyt általában megadja a kormány budapesti fejlesztéseihez, utólag szereti Facebook-posztokban lekicsinyellni és kritizálni a kormány pénzéből épült budapesti tereket, épületeket. A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) azonban rendületlenül dolgozik azon, hogy minél több új dolog épüljön a főváros területén.
A BFK jelenleg közel 40 budapesti állami projektet készít elő mintegy 110,5 milliárd forint értékben. A kormány ezzel is tehermentesíteni kívánja a fővárosi önkormányzatot, hogy szebb és élhetőbb legyen a nemzet fővárosa. Fürjes Balázzsal, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkárral beszélgettünk.
„A nemzeti kormány 150 éve kulcsszereplője Budapest építésének. Nagyobb erőforrással rendelkezik és többet tud tenni a városért, így az igazán nagy dolgokat minden esetben a kormány valósítja meg” – magyarázta az államtitkár.
„Ebből viszont az is következik, hogy jelen esetben érdemes nekünk a főváros Facebook-bejegyzéseit és egyéb kommunikációs trükkjeit nagyvonalúan és megértéssel kezelni. Nekünk nem a főpolgármesterrel való politikai vita, hanem a budapestiek a fontosak. Bár a főpolgármester úr ezt nem szereti nagy dobra verni, és szeret úgy csinálni, mintha ez nem is létezne, de a kormányzati tervekhez a hivatalos támogatást és hozzájárulást többnyire megadja. Ha neki az fontos, hogy ehhez egy kis muszklimutogatás is társuljon, akkor ezt nekünk türelemmel kell viselni, mert nekünk egyedül az a fontos, hogy épüljön a város.”
Fürjes Balázs szerint három nagy terület van, amit fejleszteni szeretnénk Budapesten: a közlekedés, az otthonteremtés és a zöldítés. Ezek közül a legfontosabb a közlekedés.
„Alapvető kihívás ma Budapesten, hogy a külső kerületekből és az agglomerációból naponta egymillióan jönnek be autóval a város belső magjába. Ezt a nyomást lassan nem viseli el a város” – mondta az államtitkár, aki szerint nem az utak szélesítése vagy új utak építése a megoldás.
„Mi egy hárompontos megoldást javasolunk. Az egyik pont az Aquincumi és a Galvani híd megépítése. Ez majd 100 ezer gépkocsival tudja tehermentesíteni a belvárosi hidakat. A másik pont az, hogy a külső kerületekben és az agglomerációban élők valameddig be tudjanak jönni autóval és biciklivel, majd kulturáltan, olcsón vagy térítésmentesen le tudják tenni a járművüket a P+R- és B+R-parkolókban, és át tudjanak szállni egy jó minőségű tömegközlekedésre. A harmadik pillér a tömegközlekedés folyamatos fejlesztése.”
„Tarlós Istvánnal a kormány eddig már lecserélte a villamosparkot, megújítottuk a buszparkot, jelentős mértékben a metróparkot és -hálózatot” – mondta az államtitkár. – „Most pedig minden HÉV-vonalat szeretnénk felújítani, az állomásokat, a síneket, a közönségtájékoztató rendszereket és a műszaki berendezéseket is. A célunk, hogy vadonatúj, alacsony padlós, környezetbarát HÉV-járművek közlekedjenek a vonalakon. Én abban bízom, hogy 2027–2030 között végezni fogunk teljes a HÉV-felújítással, amelynek része az is, hogy bevezettük a déli HÉV-eket, a ráckeveit és a csepelit egyfajta metró üzemmódban a Soroksári út alatt a Kálvin térig, így ezeknek is lesz metrókapcsolatuk.”
A család összeomlott a tragédiát követően.
A férfi nemrég tragikus hirtelenséggel elhunyt.
Azt sem teszed zsebre, ami utána jön.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre