Leállt villamosok, elakadt pótlóbuszok, az első esős napon bedőlt Budapest közlekedése, a Karácsony-káosz hatására. Tömegek áztak az utcán, és késtek el a munkából, iskolából. A villamosvezetők józanságán múlt csak, hogy nem történtek balesetek.
„Bőrig áztam, csak a 6. buszra fértem föl” – elég volt egy komolyabb eső, és máris összeomlott az amúgy is dugókkal sújtott Budapest tömegközlekedése is: óriási tömegek áztak az utcán a szakadó esőben, várva a nem érkező villamospótló buszokat.
Nem jártak a Combinók, a 3-as metrópótló buszok álltak a dugóban, és a Nagyvárad tértől a Keleti pályaudvar felé sem közlekedtek a villamosok. Tetézve a káoszt a Margit körúton egy baleset miatt elakadt a felszíni közlekedés, ami miatt a metrókhoz irányították az utasokat. Közben a 4-es metró sem állt meg Újbudán, mozgólépcső-probléma miatt… Itt az eredménye a közlekedést sújtó Karácsony-káosznak!
A főpolgármester ismét megmutatta, hogyan lehet egy műszaki fennakadásból fél Budapestet megbénító közlekedési káoszt kreálni. Ráadásul az utasokat csak megkésve, menet közben és kurtán tájékoztatta a BKK. A cég szerint műszaki meghibásodás történt, ami miatt 50 pótlóbuszt állítottak be a Széll Kálmán tér és a Corvin-negyed között. A Metropol a helyszínen megtudta a cég forgalomirányítóitól, hogy ennél azért bonyolultabb volt a helyzet.
„Egész nap ez lesz, műszaki hibásak lettek a Combinók. Óránként próbálnak megjavítani kettőt-hármat, amennyit tudnak. Teljes a káosz, de még nagyobb lesz, ha leesik az eső is” – mondta el lapunknak a forgalomirányító a Corvin-negyednél. Nagyjából dél volt, mire már a teljes vonalon tudtak járni a villamosok – de tömegek áztak az utcán, és késtek el a munkából, iskolából.
Kiderült: vizes homok került a Combinókba, ezért állt le délelőtt a 4–6-os villamos. Az Aktuális információja szerint, a főváros rossz homokot vett a villamosok homokszórójába.
„A villamos homokszórója a kerekek elé szórja a homokot – akár automatikusan, akár kézi vezérléssel –, így javítva a fékezés hatékonyságát” – írta a híroldal. – „A Siemens reggel jelezte, hogy a rossz homok miatt nem tud garanciát vállalni a szerelvények biztonságos működéséért. Értitek? Karácsony Gergelyék pusztán hozzá-nem-értésből, vagy ki tudja, miért, emberek ezreinek az életét sodorták volna veszélybe, és csak azért nem történt baj, mert a villamosok gyártója közbelépett – Később Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója annyit közölt a Telexszel, hogy a villamosok átvizsgálásakor kiderült: a csúszásgátló homokot a pályára hintő szórófejek eltömődtek, nagy valószínűséggel azért, mert a tartályokba szennyezett, vizes, rossz minőségű homok került.”
Csak azért nem lett nagyobb baj, mert a villamosvezetők sorozatosan jelezték, hogy csúsznak a villamosok az esős időben, ezért egymás után kiálltak a forgalomból.
Irén és Judit: Fél nyolctól utazunk, a gázművekhez mentünk. De kiderült, hogy nem jár a 4-es metró. Akkor meg kellett kerülni „Tolnát-Baranyát”. A Népszínház utcában évente jár a villamos, ezért inkább gyalog mentünk a Blahára, ahonnan pótlóbusszal utaztunk 3 megállót.
Mária: Csak a második buszra tudtam felfurakodni nagy nehezen, már akkor tömeg volt ezen is, amikor érkezett. Az egyik ember az egyik, a másik a másik lábamra lépett, volt aki leugrott végül, mert nem tudta becsukni már az ajtót a sofőr.
Edit: Valaki rúgja már ki a főpolgármestert és az analfabéta bandáját! Hiába érkeznek hármasával a pótlóbuszok, lehetetlenség felférni rájuk. A 3-as metró szintén pótlóbuszos és tömegnyomoros, taxi meg nincs a városban egy hónapja.
Már kora reggel felrobbantotta a netet a tömeges leállás és akadozás, többen pedig amiatt háborogtak, hogy a BKK nem tájékoztatott időben és alaposan.
Nyár elején, hosszú halogatás után Karácsony Gergely mindent egyszerre zárt le a fővárosban, és hónapok óta nem enyhül a közlekedési káosz: az autók továbbra is gyakran másfél-két órát vesztegelnek a gigadugókban. Erre jöttek most rá a villamospótló buszok… A belvárosban tavasz óta anyáznak az autósok a biciklisáv miatt, eközben a főpolgármester az amúgy is zajló belvárosi metrófelújítás idején fogott bele a pesti alsó rakpart átépítésébe, majd több mint másfél éves huzavona után alapos késéssel, június közepén elkezdődött a Lánchíd felújítása, júliusban pedig tetézte mindezt a Blaha Lujza tér átépítése, ahol sávlezárásokkal, elterelésekkel és betontömbökkel nehezítik a körúti kerékpársávok miatt amúgy is ellehetetlenedett közlekedést.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre