Az utazást szervezők egy külső cégtől kapták a járművet és a sofőröket.
Nem először volt vétlen részese egy rossz emlékű kirándulásnak az a cég, amely a tragédiába fulladt horvátországi nyaralást szervezte. Akkor egy baljóslatú franciaországi sítúrával hozták hírbe a szervezőket - tudta meg a Bors.
A Horvátországból hazafelé tartó busz utasai vasárnap reggel értek volna haza. Már Szabadbattyán térségében jártak az M7-es autópályán, amikor az előzetes feltételezések szerint durrdefekt miatt megcsúszott a jármű és a szalagkorlátot átszakítva egy felüljáró pillérjének ütközött, végül egy árokba borult. A szerencsétlenségben nyolcan vesztették életüket, köztük a jármű vezetője.
Az utazást a Volmer Tours Kft. szervezte Rolitúra márkanév alatt. Az utaslistán 56 fő szerepelt, köztük két kiskorú utas, egy idegenvezető, valamint két gépkocsivezető, akik váltásban vezettek az utazás során.
A kiránduláshoz a buszt a Tamás-Busz Kft.-től bérelték, amely céggel mintegy 6 éve dolgoznak együtt, minden alkalommal kiváló állapotú buszt, és képzett, tapasztalt sofőröket biztosítottak az utazásokra - írták korábban közleményükben.
A cég történetében azonban sajnos nem ez az első olyan kirándulás, ami országosan is ismert lett, 2019-ben – éppen két évvel a hasonlóan sokkoló veronai busztragédia után – ugyanis hatalmas botrány robbant ki egy egyetemistáknak szervezett sítúra körül - írja a Bors. Akkor Franciaországba utaztak síelni a diákok, azonban kiderült: a szállítást végző román cég által biztosított buszokon téli gumi sem volt, a lökhárító repedt volt, ahogyan az egyik ablak is, a sofőrök magyarul sem beszéltek, a busz többször eltévedt az úton, és volt, ahol a hóban is elakadt, ahonnan a diákok tolták ki, akik egyébként a saját zsebből vásárolt szigszalaggal ragasztották össze a leszakadt elemeket.
Bár a kirándulást egy másik cég szervezte, kiderült, hogy engedélyezési számuk ugyanaz volt, mint a mostani csobbanást szervező cégé. Később újságírói kérdésekre a cégvezető, Szabó Roland elmondta: nincs közük a rossz emlékű francia úthoz. A korábbi utasok is mind kiállnak a szervező cég mellett.
„Többször is utaztunk velük, de mindig profi szolgáltatást nyújtottak, sem a buszokkal, sem pedig a sofőrökkel nem volt baj„ - idézi a portál az utasok véleményét.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre