Hosszú évek tökölése után mindent egyszerre zárnak le Budapesten: a pesti alsó rakpart és a Lánchíd után tegnap elkezdődött a Blaha Lujza tér felújítása.
A Blaha Lujza teret teljesen kiürítették, körbekordonozták. A buszsávban és a körúti kerékpársávban már felmarták az útburkolatot: elkezdődött a másfél évig tartó felújítás. A munkátokat 2022. év vége előtt biztosan nem fejezik be, és az is biztos, hogy 10–12 hétig komolyabb forgalomkorlátozásra kell számítani a csomópontban és környékén. Karácsony Gergely főpolgármester a tér közepén adott sajtótájékoztatót, ahol lapunk megkérdezte tőle, hogyan könnyítenék a dugóban vesztegelő autósok helyzetét. A főpolgármester ezúttal az autó helyett nem a gyaloglást, hanem a tömegközlekedést ajánlotta: „Arra szeretnék mindenkit kérni, hogy amikor megtervezik az úti célt… vizsgálják meg, hogy adott esetben melyik a legoptimálisabb közlekedési mód, és ha úgy érzik, hogy a közösségi közlekedés az ideális alternatíva, akkor a járvánnyal kapcsolatos korábbi félelmeiket tegyék félre, mert a budapesti közösségi közlekedés továbbra is rendelkezésükre áll.”
A pesti alsó rakpart és a Lánchíd lezárása miatt óriási káosz volt, nyári vakáció ide vagy oda, de tegnap óta szinte lehetetlen közlekedni a fővárosban. A Metropol korábban már lemérte, hogy mennyivel növekedett meg a dugók miatt az utazás, ez mostanra a sokszorosa lett. Aki az agglomerációból érkezik, két órát is a kocsijában tölthet, míg beér a munkahelyére.
Az interneten és a Facebookon minden reggel úgy kezdődik: Budapest közlekedése ma is elesett… A belvárosban hónapok óta anyáznak az autósok a biciklisáv miatt, majd a főpolgármester a nyár beköszöntével szinte egyszerre rendelte el a legfontosabb közlekedési csomópontok felújítását. Az amúgy is zajló belvárosi metrófelújítás idején fogott bele a pesti alsó rakpart átépítésébe a Margit híd és az Országház között, Dél-Pesten pedig az 50-es villamos vonalának korszerűsítése miatt érintett több forgalmas helyszínt az építkezés. A kegyelemdöfést a Lánchíd felújítása adta meg június 16-án, amit a főpolgármester másfél év időhúzás után „mesteri érzékkel” időzített az amúgy is nagy forgalommal és lezárásokkal járó futball-Eb idejére. Ezt követte június 19-én a Nyugati pályaudvar lezárása. A köznyelv által csak „Karácsony-káosznak” nevezett közlekedésszervezési ámokfutás legújabb lépése a Blaha Lujza tér felújítása.
A Metropol megbízásából 23 847 fő megkérdezésével telefonos, reprezentatív felmérés készült a gépjárművel rendelkező budapesti lakosok körében. A telefonon hívottaknak erre a kérdésre kellett válaszolniuk: „Karácsony Gergely főpolgármester egy sajtótájékoztatón azt üzente a dugóban ülő budapesti autósoknak, hogy szálljanak ki a kocsiból és menjenek gyalog. Ön egyetért Karácsony Gergely véleményével? Ez valóban megoldást jelentene a dugóra?”
Nem: 65,09%
Igen: 34,91%
Az előzetes árhoz képest harmadával kerül többe a Blaha Lujza tér felújítása. Tarlós István korábbi főpolgármester vezette budapesti közgyűlés 2019. májusban egy 4,167 milliárdos büdzsét fogadott el, amely mostanra már bruttó 4,56 milliárdra nőtt. Ezzel párhuzamosan rengeteg eredetileg betervezett műszaki tartalom is kimarad a fejlesztésből.
Meglepő fotót szúrt ki a PestiSrácok. A minap.hu című portál képgalériájában az látható, amint Karácsony Gergely az ellenzéki előválasztási kampány során Miskolcra látogatott, hogy bemutassa az általa támogatott jelölteket. A képgalériában fellelhető fotó szerint a miniszterelnökségre pályázó főpolgármester az Erzsébet téren összegyűlt nagyjából 100-150 ember előtt „hiperpasszív magyar tudását” is megvillantotta: egy méretes súgógép segítségével tudta csak elmondani a kampánybeszédét.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre