Zéró károsanyag-kibocsátású, elektromos autóbuszt tesztelt forgalomban a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szolgáltatója, az VT-Arriva Kft.
Borsi Dávid, a BKK szóvivője az autóbusz szerdai bemutatásán elmondta, hogy a MAN Lion,s City E típusú járművet Budapest számos európai nagyvárost megelőzve tesztelheti az intenzív közösségi közlekedésben. Kiemelte, a klímastratégiával összhangban a cél az, hogy a budapestiek egyre többször utazhassanak olyan járművekkel, amelyek nem bocsátanak ki károsanyagot. Ezért a BKK-nak fontos célja a környezetkímélő közlekedési alternatívák népszerűsítése. Borsi Dávid kitért arra, hogy a Fővárosi Közgyűlés 2019-ben fogadta el a budapesti mobilitási tervet, amelyben hangsúlyos szerep jut a környezetbarát közlekedés ösztönzésére.
Ennek keretében fejlesztik a kerékpáros infrastruktúrát, szervezik és részt vesznek az európai mobilitási héthez kapcsolódó programokban. Szintén a környezettudatosság miatt kezdte el a BKK városi környezetben tesztelni a kizárólag elektromos hajtású járműveket. Ennek első állomása a most kétnapos tesztelésen átesett autóbusz, amellyel szintén egy fontos lépést tehetünk Budapest jövője érdekében - fogalmazott Borsi Dávid. Hozzátette: az e-busz teszteket később is folytatják, számos, kizárólag árammal hajtott autóbuszt szeretnének valós forgalmi környezetben kipróbálni a jövőben.
A cél az, hogy az ilyen típusú autóbuszok nagyobb arányban legyenek a flottában - mondta. Dorgai Balázs, a MAN termékmenedzsere az autóbusz műszaki adatairól többek között elmondta, a járművet - amelyben 29 ülőhely van és 90 utas szállítására alkalmas - egy 240 kilowatt teljesítményű elektromotor hajtja, amely a 480 kilowattóra összteljesítményű NMC-cellás lítiumion akkumulátor-csomagból nyeri az energiát. Az autóbusz egy feltöltéssel 200 - ideális használat esetén - 270 kilométert tud megtenni.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre