A huszonöt éves tehetséget a Ferrari is számon tartotta.
A francia versenyző a 2014-es Forma–1-es szezon Japán Nagydíján szerzett súlyos fejsérülést, amikor autójával egy korábban kieső gépjármű eltakarítását végző munkagépbe csapódott. A verseny előtt a Fanfon tájfun érkezésére figyelmeztettek a meteorológusok, vasárnap pedig leszakadt az ég Szuzukában. Noha felmerült, hogy a heves eső és az emiatt kialakult rossz látási viszonyok miatt a versenyt elhalasztják, végül mégis elstartolt a mezőny. A becsapódást megelőzően több pilóta is panaszkodott a pálya állapotára és az autók vezethetetlenségére, a verseny megszakítását jelző piros zászlót viszont csak Bianchi balesete után lengették meg.
A pilótát kórházba szállítását követően azonnal megműtötték, majd miután állapotát stabilizálták, 2014 novemberében hazaszállították Franciaországba, ahol egy nizzai kórházban folytatták a kezelését. A pilóta azonban a mélyaltatást követően is kómában maradt, amelyből már sosem ébredt fel. 2015. július 17-én éjjel, 285 nappal a balesetét követően hunyt el.
Bianchi – aki a Marussia színeiben debütált a Forma–1-ben – a Ferrari akadémiájának tagja volt, sokan már az akkor még az olasz istállónál versenyző Felipe Massa lehetséges utódjának tartották. A brazil pilóta maga is elismerte egy későbbi nyilatkozatában, hogy tehetséges kollégája sokkal jobb autót érdemelt volna.
Kilenc nappal a tragédiát követően került sor a Forma–1-es Magyar Nagydíjra, melyen Bianchi szülei is részt vettek. A rajtolás előtt a mezőny egyperces gyászszünetet tartott, ezzel emlékezve meg elhunyt pilótatársukra, míg a versenyen első helyen befutó Sebastian Vettel a győzelmét Bianchinak ajánlva rótta le tiszteletét.
Bár a pilóta halála óta immár nyolc év eltelt, emléke mindig velünk marad: Twitter-oldalukon a Formula–1 és a Scuderia Ferrari is képpel emlékezett meg Bianchiról.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre