Magyar János nem unatkozott az idén, hóban repesztett a magyar autós





Magyar János formaautós magyar bajnok az FIA közép-európai zónabajnokságában kemény feladatot kapott. Az őrbottyáni autóversenyzővel beszélgettünk.



Megosztás
Szerző: Metropol
Létrehozva: 2021.06.10.
interjú

Négy versenyen van túl. Összbenyomása?

„A Hungaroringen a teszt kaotikusan sikeredett” – válaszolta János –, „az időjárás megbolondított, hóesésben tettük meg az első métereket. Ez rosszabb, mint az eső, mert míg azt leviszi a menetszél, addig a hó rátapad a sisakra. Ezért egyik kezemmel végig a sisakomat törölgettem. Változott az időmérő viadal rendszere, a jövőben két kvalifikáció helyett már csak egyet rendeznek. A leggyorsabb kör az első, a második leggyorsabb kör a 2. futam rajtpozícióját jelenti.”

Ez előnyös az ön szempontjából?

„Semmiképpen. Sajnálom a változtatást, főként azért, mert ha valakinek valami gondja van az időmérőn, akkor mind a két versenyen a rajtrács végéről kell rajtolnia. Új autók is érkeztek a mezőnybe, talán az én kocsim a legidősebb. Az olasz Paolo Brajnik 2020-as Dallarával versengett, amin már az F1-ből ismert Halo is rajta van, és láthattuk az Euroformula Open mezőnyében a Hungaroringen. Ráadásul azonos kategóriába kerültem vele.”

Két hétvégén túl van, a számára ismeretlen Spa-Francorchamps következik

Ez csökkentheti az esélyeit?

„Technikai sportról lévén szó bármi megeshet, így az időjárás is közbeszólhat. Engem motivál a kihívás, ha egy ilyen autót legyőzök, az remek teljesítmény. A Hugaroringen eseménydús futamok voltak, egy kategória 2. és egy kategória 3. helyet szereztem. Ezeket a magyar bajnokságban is értékelik, amiben éllovasként zártam.”

Ausztriában mit ért el?

„Úgy tudtuk, a Red Bull Ringen a koronavírus miatt lefújják a versenyeket, de végül mégis rendeztek. Nem volt egyszerű a kijutás, a vírus miatt szigorú szabályok voltak érvényesek a beutazáskor. A szokásosnál rövidebb idő, két nap alatt teljesítettük a teljes hétvégét. Az időmérőn technikai hiba miatt meghibásodott az autóm, a rajtrács végére kényszerültem mindkétszer. Aztán a versenyen összesen 28-szor előztem! Az első futamban az első kör végére 10 pozíciót javítottam, az abszolút 4. helyen értem célba, ami a kategóriám második pozíciója volt. A második futamon a rajtnál kiugrottam, bokszutca-áthajtásos büntetést kaptam, végül a kategória harmadik helyét érdemeltem ki. Két hétvégén túl vagyok, a számomra ismeretlen Spa-Francorchamps következik, de addig van még pár hét.





Ezeket olvastad már?
„A Fradi Magyarországon egy vallás" – 125 éves lett az FTC

„A Fradi Magyarországon egy vallás" – 125 éves lett az FTC

Marco Rossi csapatának legnagyobb vesztese a lelátóról szurkol

Marco Rossi csapatának legnagyobb vesztese a lelátóról szurkol

Szoboszlai edzője mindenkit átvert? Mégis itt dolgozna Jürgen Klopp

Szoboszlai edzője mindenkit átvert? Mégis itt dolgozna Jürgen Klopp

Szavazz Te is! Ők lehetnek Pest vármegyében az év tesitanárai

Szavazz Te is! Ők lehetnek Pest vármegyében az év tesitanárai

Top hírek





Ezek is érdekelhetik



Hírlevél-feliratkozás