A balhézó utas soha többet nem léphet a Wizz Air gépeinek fedélzetére.
Az aggasztó, félelmetes és egyben döbbenetes esetről a BudFlyer nevű repülős blog számolt be: eszerint a Wizz Air gépe Dzsiddából repült Budapestre, amikor egy utas egyik pillanatról a másikra balhézni kezdett. A férfi először a mellette ülő utast inzultálta és bántalmazta, majd rátámadt az egyik légikísérőre is, akit szintén megütött.
A pilóta úgy döntött, azonnal leszáll a kairói reptéren:
– A járat kapitánya ezért a gép azonnali divertálását rendelte el Egyiptom fővárosának repülőterére. A lekötözött rendbontó utast azonban csak több mint 2 órával a leszállást követően távolították el a gép fedélzetéről
– írta a blog. Hozzátették, hogy mivel a repülős személyzet munkaideje ekkorra már majdnem lejárt, a gép Ciprusra ment, ahol a fedélzeten ülő 220 utasból álló embertömeget Larnacában és Nicosiában helyezték el az ottani szállodákban.
A személyzet és a javarészt mekkai zarándoklaton részt vevő külföldi így végül 18 órás késéssel landolt Budapesten.
A Wizz Air a Bors kérdésére elmondta: a pilóta helyesen járt el:
– Bár ebben az esetben sikerült megfékezni az utast, mielőtt komolyabb sérülés történt volna, egy ilyen helyzetben előfordulhat, hogy orvosi segítségre lesz szükség, amíg a rendbontót nem fékezik meg. A kapitány felelősségteljes döntést hozott, amikor megszakította útját, és leszállt Kairóban, az útvonalon megadott kitérő repülőterek egyikén
– közölte lapunkkal Szécsényi Dániel, a Wizz Air szóvivője. Elmondták azt is, hogy a kairói hatóságok azonnal léptek az ügyben, és eljárást indítottak a balhés magyar ellen, aki egyébként több tízezer eurós kárt okozott a légitársaságnak, így a hatóságok mellett ők is megteszik a megfelelő jogi lépéseket.
Az utas többek között soha nem ülhet többé a cég gépeire:
– A Wizz Air megteszi a szükséges jogi lépéseket a szabályszegő utassal szemben, akit a légitársaság járatairól végleg eltiltottak
– szögezte le a szóvivő, aki a cég nevében kért elnézést az utasoktól:
– A Wizz Air az érintett utasoktól elnézést kér a késésért és az esetleges kellemetlenségért, de továbbra is minden esetben az utasok, illetve a személyzet biztonsága az elsődleges, így a velük szemben elkövetett agresszió minden lehetséges formájával szemben zéró toleranciát alkalmaz a légitársaság, és mind a szóbeli, mint a tettleges agresszió ellen szigorúan fellép – jelentette ki határozottan.
Azt azonban egyelőre nem lehet tudni, mi okozta a hirtelen agresszióhullámot, vagy min vitatkoztak össze útitársával. A Wizz Air úgy tudja, hogy nem volt bódult állapotban, tehát drogot és alkoholt nem fogyasztott.
– Ez nehéz is lett volna, mert a szaúdi Dzsiddában nem árulnak alkoholt, még a reptéri üzletekben is tilos, így nehezen juthatott volna alkoholhoz. Maximum úgy, ha még Magyarországról, az odaúton visz magával
– mondta a Borsnak egy gyakori utazó, aki Dzsiddában is megfordult már.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre