Igazán meglepő döntés! Ezek a filmek tényleg nem kapnának Oscar-díjat?

Az amerikai filmakadémia nyilvánosságra hozta új szabályokat, ami rendesen feladja a leckét a filmgyártóknak.



Megosztás
Szerző: Metropol
Létrehozva: 2020.09.10.
Kőkemény szabályok

Az új szabályozások miatt a közel jövőben ez a két film, már biztosan nem kaphatná meg a kitüntetést.

A Grease díjai és jelölései:

  • Golden Globe-díj 1979. Legjobb film - zenés film és vígjáték kategória jelölés
  • Golden Globe-díj 1979. Legjobb színésznő - zenés film és vígjáték kategória jelölés: Olivia Newton-John
  • Golden Globe-díj 1979. Legjobb betétdal jelölés: John Farrar
  • Golden Globe-díj 1979. Legjobb színész - zenés film és vígjáték kategória jelölés: John Travolta
  • Oscar-díj 1979. Legjobb filmzene jelölés: John Farrar
  • [mw-rating-block block-title="A film értékelése" item-1="2748;10;10" item-2="2751;10;10" item-3="2752;10;10"]

    Titanic díjai és jelölései:

  • Golden Globe-díj 1998. Legjobb film - drámai kategória
  • Oscar-díj 1998 Legjobb vizuális effektusok: Michael Kanfer
  • Oscar-díj 1998 Legjobb film: Jon Landau
  • Oscar-díj 1998 Legjobb hangkeverés: Gary Summers
  • Oscar-díj 1998 Legjobb betétdal: Will Jennings
  • Oscar-díj 1998 Legjobb filmzene: James Horner
  • Oscar-díj 1998 Legjobb vágás: Richard A. Harris
  • Oscar-díj 1998 Legjobb vizuális effektusok: Robert Legato
  • Oscar-díj 1998 Legjobb hangkeverés: Mark Ulano
  • Oscar-díj 1998 Legjobb vizuális effektusok: Thomas L. Fisher
  • Oscar-díj 1998 Legjobb operatőr: Russell Carpenter
  • Golden Globe-díj 1998 Legjobb rendező: James Cameron
  • Golden Globe-díj 1998 Legjobb betétdal: James Horner
  • Golden Globe-díj 1998 Legjobb filmzene: James Horner
  • Oscar-díj 1998 Legjobb film: James Cameron
  • Oscar-díj 1998 Legjobb rendező: James Cameron
  • Oscar-díj 1998 Legjobb látványtervezés: Michael Ford
  • Oscar-díj 1998 Legjobb jelmeztervezés: Deborah Lynn Scott
  • Oscar-díj 1998. Legjobb hangvágás: Tom Bellfort
  • [mw-rating-block block-title="A film értékelése" item-1="2748;9;10" item-2="2751;6;10" item-3="2752;3;10"]

    Ezentúl a filmeknek négy kritériumnak kell megfelelniük:

  • A színészek vagy színésznők egy része valamilyen etnikai kisebbséghez tartozzon

  • A film foglalkozzon olyan témával, amely a nőkkel, a kisebbségekkel, a fogyatékkal élőkkel vagy az LMBT-közösséggel kapcsolatos

  • A filmakadémia sokszínűségi kvótákat fogadott el az egész szereplőgárdára vagy a produkciós csapatra

  • A szabályok előírják, milyen százalékban kell részt vennie egy film elkészítésében különböző etnikumú, női, valamilyen fogyatékkal élő vagy LMBT-közösséghez tartozó alkotóknak, színészeknek, szakembereknek és közreműködőknek

    "Hisszük, hogy ezek az inklúziót, elfogadást elősegítő szabályok az ágazat hosszútávú, alapvető változásának katalizátorai lesznek" - hangsúlyozta David Rubin, a filmakadémia elnöke és Dawn Hudson, a testület igazgatója közös közleményében.

    A következő Oscar-gálán még nem érvényesülnek az új szabályok, de azoknak a filmeknek, amelyek részt akarnak venni a 2024-es Oscar-díjakért folyó versengésben, a négy új szabályból legalább kettőt teljesíteni kell.









    Top hírek





    Hírlevél-feliratkozás