A Nanushka International Zrt., a GB & Partners Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. egyik legsikeresebb portfóliótársasága 1601,9 százalékos abszolút növekedési rátával nem csupán a közép-kelet-európai térség élmezőnyében szerepel, de a divatipari szereplők kategóriájában egyértelműen listavezető.

Divatipari vállalkozások közül a Nanushka az első, a régióból pedig mindösszesen 6 vállalkozás – kettő magyar – került az első száz helyezett közé

A 2006-ban alapított, világhírű magyar divatcég már tavaly is szerepelt az ezres összesítésben, akkor a 406. helyen, a lista első felében nyitott..

„Azt gondolom, hogy az eredmény magáért beszél. Az elmúlt egy év rendkívüli kihívások elé állította a Nanushkát – a globális divatipar átlagosan 30 százalékot zuhant a válság alatt –, de csapatunk erőfeszítéseinek és tehetségének, valamint befektetői hátterünknek köszönhetően képesek voltunk tovább növekedni a 2020-as évben is, ami megalapozta , hogy a 2021-es évet optimistán és jó lendületben várjuk. Azzal pedig, hogy létrehoztuk a Vanguards-csoportot, tovább gyarapítjuk a globális divatiparban betöltött egyre erősödő szerepünket” – mondta a tavalyi lista kapcsán Baldaszti Péter, a Nanushka Zrt. igazgatóságának elnöke és a Vanguards-csoport társalapítója a ma megjelent rangsor kapcsán.

A Statista kutató cég által összeállított „FT 1000 – Europe’s Fastest Growing Companies 2021” lista rangsorolja azokat az európai vállalatokat, amelyek 2016 és 2019 között a legmagasabb éves összesített bevételnövekedési rátát érték el.

Előkelő helyen a Nanushka

Előkelő helyen a Nanushka

A verseny idén is kiélezett volt, a rangsorra kerüléshez minimum 35,5 százalékos növekedési rátára volt szükség ebben az évben, ami – vélhetően a koronavírus okozta lassulás miatt – valamivel alacsonyabb, mint a tavalyi 38,4 százalék, de még mindig dinamikus teljesítményfokozódást feltételez a listázott cégekről.

A tavaly októbertől a Vanguards Fashion Group égisze alatt működő Nanushka 2016-ot még 335 millió forintos árbevétellel zárta, 2019-ben ez az összeg már a 7 milliárdot is megközelítette (6,7 milliárd forinttal), a viszonteladók száma pedig ebben az időszakban 60-ról 400-ra növekedett. A cég 2018 májusa óta nyereségesen működik, a 2019-es év pedig minden várakozást felülmúlt, ekkor 130 ezer terméket gyártott és adott el, az árbevétele pedig 228 százalékkal növekedett az egy évvel korábbihoz képest.

A 2020-as év árbevétele a tervek és az előzetes megrendelések alapján újfent duplázódott volna, de a koronavírus okozta gazdasági visszaesés ellenére a Nanushka fenntartotta növekedését, és további 10 százalékos gyarapodást ért el a megelőző évhez képest.

„Ez egy kiemelt csapatsiker, ami a Nanushka menedzsmentje és az Alapkezelő közötti hatékony együttműködésnek köszönhető. Látva a Nanushka korábban elért hatalmas sikereit, erre alapozva létrehoztuk a Vanguards divatipari holdingot, melynek portfóliójához 2019-ben a szintén hazai Aeron, majd 2020-ban már a nemzetközi, milánói Sunnei is csatlakozott. Célunk, hogy a Nanushka által bejárt úton ugyanerre a dinamikus növekedési pályára állítsuk ezeket a vállalkozásokat is, és megerősítésükkel, valamint további tervezett akvizíciókkal a Vanguards a legerősebb iparági szereplők közt jelenjen meg” – tette hozzá Gubicza Ágoston, a GB & Partners többségi tulajdonosa, a Nanushka igazgatósági tagja.

A cég árbevételének 96 százaléka származik exportból, 4 százalékot a flagship üzletek eladásai hoznak. Budapest mellett az elmúlt években Londonban és New Yorkban nyitott saját márkaboltot , ami szintén egyedülálló eredmény nem csupán a hazai, de a közép-európai régió divatcégei között is.

A cég, amelynek darabjait előszeretettel hordják a világ legismertebb hírességei, a társadalmi és környezeti felelősségvállalást is kiemelt területként kezeli: a közelmúltban tette közzé fenntarthatósági jelentését, mellyel a Deloitte Green Frog díját is elnyerte.