Márki-Zay Péter múlt héten egy interjúban bevallotta, hogy a baloldali kampány egy részét egyenesen az Egyesült Államokból fizették. Mindez azonban csak a jéghegy csúcsa. Egy jóval szélesebb kör is megmozdult ugyanis a baloldal választási sikere érdekében, adatgyűjtő cégtől politikai elemzőkön át, tematikus szakpolitikai NGO-k sorától az aktivistamozgósító szervezetig. Ezek együttesen pedig egy jól megtervezett teljes, „amerikai mintájú” kampányszervezet képét rajzolják ki - írja sorozata második részében a Magyar Nemzet.
Korábban megismerhettük, hogyan lett Karácsony Gergely helyett Márki-Zay Péter a miniszterelnök-jelölt, milyen tengerentúli utak és kapcsolatok segítették Márki-Zay kampányát, és milyen finanszírozási csatornát nyitottak közvetlenül a Mindenki Magyarországa Mozgalom számára.
De mindez csak a teljes külföldi kampánytámogatás egy csekély szelete volt. Mire ugyanis 2021 októberében Márki-Zay a baloldal kormányfőjelöltjévé vált, már egy kész kampányhálózat várakozott bevetésre készen.
2022 januárjának végén egy meztelen férfi igyekezett egy táblával eltakarni magát a Fertő tó magyar oldalán. A táblán az állt, hogy „a Fertő tó az állatoké”. A fiatalember a Pumped Gabo néven elhíresült celeb volt, akit valamilyen oknál fogva a 444 nevű Soros-portál kísért el provokatív akciójára, amellyel a kormány azon terve ellen tiltakozott, hogy a tó magyar oldalán – a szocializmus botrányos ingatlanöröksége helyett – az osztrák oldalhoz hasonló módon szállodát, kikötőt, ökocentrumot és szabadidős létesítményeket emelnének.
Hogy ez mennyire életszerű egy választási kampány időszakában, azt mindenkinek a saját belátására bízzuk, de tény: csomagszerűen kezdtek működni a balliberális celebek egyes NGO-k kormányellenes akcióiban. Szintén a Fertő tóval kapcsolatban aktivizálta magát a „Greenpeace megbízásából” Litkei Gergely humorista, míg végül a kampány utolsó napjaiban Bödőcs Tibor tért le a vicceskedés ösvényéről, hogy a Nyomtass Te Is! című baloldali kampánylapot a vidékieket lenéző videóval reklámozza. Bödőcs egyébként olyannyira nem járt sikerrel, hogy szülőfalujában, Búcsúszentlászlón is átütő sikert aratott a kormánypárt, illetve a kormánypárti képviselőjelölt.
A Greenpeace Soros-szálait részletesen dokumentálta nemrégiben a Kontra nevű portál, a Nyomtass Te Is! kapcsán pedig érdemes megjegyezni, hogy a balos propagandakiadvány mögött álló eDemokrácia Műhely egyik alapítója nem más, mint Sükösd Miklós, Soros egyetemének, a CEU-nak a docense. Ezek után nem csoda, hogy
Összefoglaló jelleggel tehát az látszik, hogy több magyarországi celeb a kampányidőszakban minduntalan kormányellenes akciókban vesz részt, olyan szervezetekkel, amelyek így vagy úgy, közvetlenül vagy közvetett módon, de Soros György kontinenseket átívelő hálózatához kapcsolódnak.
Mindez csak néhány bizonyíték volt arra, hogy a baloldal kampánygépezete milyen széles szervezeti és személyi kör segítségében bízva futhatott neki a 2022-es választásoknak. Voltak olyan külföldről pénzelt csoportok, amelyek akár évtizedek óta hirdették a liberális agendát, amelybe Márki-Zay Péterék programja gyakorlatilag hézagmentesen illeszkedett. Ugyanakkor néhány régi szereplő új projektekbe is belefogott, hogy még jobban felkészítsék a baloldalt a választási küzdelemre. Ők azonban nonprofit szervezetek helyett nyereséges cégeket gründoltak, és igyekeztek anyagilag akkor is jól járni, ha választási reményeik nem teljesülnek.
Az elmúlt évtizedek kampányirodalmának egyik visszatérő mágikus szava az „adat”. A baloldal stratégái is olvashatják ezeket a műveket, ezért is hozhattak létre egy adatgyűjtő és -elemző vállalkozást, amely a kampányhajrában aztán hírhedtté is vált. A DatAdat nevű cégcsoportban ugyan részt vesz például Gyurcsány Ferenc volt titkosszolgálati minisztere, Ficsor Ádám, a baloldal 2010-ben, 2014-ben és 2018-ban is sikertelen kampányguruja, Szigetvári Viktor, de az igazi nagyvad Bajnai Gordon. Róla tárgyalópartnere és régi kollégája, Gansperger Gyula a következőket mondta egy, a Városháza-üggyel kapcsolatban nyilvánosságra került hangfelvételen:
„Magyarországon alapvetően az egész ellenzék mozgása mögött, ugye én azt gondolom, a külföldi erők és finanszírozók állnak. […] Ugye kik ezek az erők? Ugye egyik része ez a Soros-birodalom, fogalmazzunk így. A másik része azok a nagytőkés csoportok, Németország, az Egyesült Államok főleg, akik itt szeretnék, hogyha befolyással rendelkeznének. Én azt gondolom, hogy ezeknek az embere a Gordon.”
Márki-Zay Magyarország „legeredményesebb” kormányzásának tekinti a Bajnai-korszakot, amikor a baloldal egyik legnagyobb megszorítócsomagját hajtották végre. Szerinte Bajnai „nagy szolgálatot tett a megszorító intézkedésekkel”. Többek között amiatt is megdicsérte Bajnait, hogy megszüntette a 13. havi nyugdíjat. A kettejük között lévő kapcsolat azonban jóval több mint személyes szimpátia, és erre egy eltitkolni szándékozott, többórás londoni egyeztetés is felhívta a figyelmet, amelyre alig több, mint két hónappal az április 3-i választás előtt került sor. A 2022. január 28-i megbeszélésen történtekről csak maguk a jelenlévők tudnának pontos beszámolót adni…
Márki-Zay maga is elismerte, hogy a DatAdat többféleképpen működött közre a kampányában. Erre volt példa, amikor előkerült egy számla, amely szerint a kampányban Márki-Zay és társasága étkezését egy vecsési étteremben a Datadat Professional Kft. fizette. Emellett a baloldal kormányfőjelöltje szerint a DatAdat sms-ek kiküldésével is segített: „Ők egy szolgáltatást végeztek, többek között marketingüzenetek kiküldését. Én azt gondolom, hogy ők ezt a szolgáltatást elvégezték. Nincs ezzel gond, úgyhogy én nagyon hálás vagyok az ő szakmai segítségükért.” A Magyar Nemzet ezzel kapcsolatban azt állította, hogy a telefonos üzenetekkel körülbelül egymillió embert érhettek el, azonban arról nincs információ, hogy hogyan szerezték meg ezeket a címeket.
A módszer egyszerű volt: a cég különböző kvízek és feladatok kitöltésére biztatta a párt szimpatizánsait, cserébe hozzáférést kért a személyes adatokhoz. Ezeket később személyre szabott politikai üzenetek kiküldésére használták.
Az Erősítő magát egy korszakalkotó oldalként írta le, azzal a céllal, hogy egyes cikkek, témák minél több emberhez eljussanak. Az oldalról keveset lehet tudni, üzemeltetője az Amplify APP, amely egyben az adatkezelő is. Érdekesség, hogy a cég székhelye az észt fővárosban, Tallinnban található. Ez a cím megegyezik a DatAdat OÜ nevű vállalkozás székhelyével. Az Amplify (magyarul: erősítő) képviselője Dessewffy Tibor, aki a DatAdat tulajdonosi körében is feltűnik. Dessewffy a Gyurcsány–Bajnai-korszak agytrösztje, a Demos egykori vezetője volt, jelenleg az ELTE Digitális Szociológia Kutatóközpontjának vezetője.
Könnyen azt gondolhatjuk, hogy a külföldi finanszírozás, a külföldi kampányszakemberek, illetve az adatelemző és hirdető kampánycégek, valamint a média és egyes beszélő fejek bemutatásával már minden lényeges elemét ismerjük a baloldal 2022-es választási gépezetének, ez azonban közel sincs így. Márki-Zay és a jelöltjeik mögött ugyanis egy teljes, professzionális, „amerikai típusú” szervezetrendszer állt, amelyet szintúgy Soros György finanszírozott.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre