A főváros irányítását a Gyurcsány-kormányok meghatározó tagjai és háttéremberei vették át. Másfél évig elmaradtak a valós városfejlesztések, helyette Karácsony Gergely és stábja csak szimbolikus döntéseket hozott. A főpolgármester a parlamenti választásokra készül, így most kapkod. A nagyobb felújítások az eddigi késlekedések miatt időben egybecsúsztak, ami miatt mára összeomlott a főváros autós- és tömegközlekedése – írja a XXI. Század Intézet elemzése.
A tények elemzése után a kutatók egyebek mellett az alábbi megállapításokat tették:
„A főpolgármester ígéretének ellenére nem egy új politikusi generáció, hanem a Gyurcsány-kormányok meghatározó politikusai kerültek Budapest élére. Karácsony Gergely hivatalba lépése után politikai alkuk részeként öt helyettest nevezett ki, akik közül háromnak semmilyen városvezetési tapasztalata azelőtt nem volt (Dorosz Dávid, Kerpel-Fronius Gábor, Kiss Ambrus). Mellettük több olyan politikus került budapesti intézmények és cégek élére, akik az egykori Gyurcsány-kormányokban dolgoztak miniszterként vagy államtitkárként (Draskovics Tibor, Gál J. Zoltán, Katona Tamás, Kolber István). Rajtuk kívül Karácsony tágabb stábja kiegészült még negyvenegy, zömében városvezetési kompetenciával nem rendelkező tanácsadóval és referenssel (pl. Jávor Benedek, Kálmán Olga, Gulyás Balázs).”
– Az elmúlt másfél évben elmaradtak a valós városfejlesztések, ezzel szemben olyan szimbolikus döntések születtek, amelyektől Karácsony stábja országos politikai hasznot, az ellenzéki szavazók körében pedig népszerűség-növekedést remélt. Ilyenek voltak: a teljesen tartalmatlan „klímavészhelyzet” kihirdetése, a méhlegelők és rovarhotelek létrehozása, a hajléktalanszállók elmaradt bővítése, vagy a Lánchíd felújításának elpuskázása (késés, drágulás, káosz).
– Budapest vezetése eddig csupán olyan közlekedéspolitikai döntéseket hozott, amelyekkel a – meg sem kérdezett – szakmai szervezetek sem értettek egyet. A nagyobb felújítások az eddigi késlekedések miatt időben egybecsúsztak, ami miatt mára összeomlott a főváros autós- és tömegközlekedése. A biciklisávok felfestése a rossz tapasztalatok után is folytatódott. Budapest közlekedését dugók bénítják meg. Karácsony Gergely átgondolatlan döntései az agglomerációból érkezők életét is megnehezítik, továbbá sújtják a szállítmányozókat és más ágazatokat is. A kialakult torlódások miatt növekszik a környezetterhelés és a városi hőmérséklet, így egyre élhetetlenebbé válik Budapest.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre