Kiakadtak a budapestiek az ellenzék újabb ötlete miatt, miszerint útdíjat akarnak bevezetni a fővárosban a forgalomcsökkentés érdekében.
- Csak támogatni és üdvözölni tudjuk a Levegő Munkacsoport azon kezdeményezését, hogy Budapesten ne behajtási díjat, hanem budapesti útdíjat vezessenek be – jelentette ki Ferenczi István, az LMP budapesti elnöke, aki újabb kerékpársáv kijelölését kérte a Nagykörúton a fővárostól – írja a Magyar Nemzet. Groteszk módon a „zöld hírnöknek” nevezett kerékpáros-társadalom is kárvallottja lehet az új tervnek, hiszen az autósok mellett a kerékpárosok is fizetnének. Az elnök szerint különböző ösztönzésekkel kell rákényszeríteni a fővárosiakat és az agglomerációban élőket arra, hogy tegyék le az autót, és használják a bérletet vagy a biciklit. Ferenczi István emellett azt is javasolta, hogy csökkentsék a kerékpárok és a kerékpár-szervizelés áfáját. A jelek szerint tehát minden eszközt bevetnek annak az érdekében, hogy megnehezítsék az autósok életét, és ez által érjék el a dugódíj bevezetését.
Metropol megkérdezte a budapestieket, hogy mit szólnak az ötlethez. Az autósokat érthető módon nagyon dühíti, hogy a főváros egy újabb bőrt akar róluk lehúzni. Szerintük ez nem megoldás arra, hogy kevesebb autó legyen, mert sokan nem tehetik meg, hogy biciklivel vagy tömegközlekedéssel menjenek.
Kerékpársávok mindenütt
A próbaidőszak után, 2020 nyár végén a Nagykörúton létesített biciklisáv volt az első döfés. A körút nagy részén máig, csak egy sávban haladhatnak az autósok. Azóta a menetidő a duplájára nőtt, és napi szinten óriási káosz jellemezi város ezen részeit.
A Lánchíd felújítása
Hosszú tétlenkedés után, az előzetes összegnél jóval drágábban, de végül június 16-án elkezdődött a Lánchíd felújítása. A főpolgármester a közel két éves beruházás idején, sem az autósok érdekeit nézi. Ahelyett, hogy csökkentené a munkafolyamatokkal járó nehézségeket és káoszt, inkább ledózerolta a körforgalomban lévő virágágyást és bicikliutat telepített bele.
A csütörtöki kormányinfón, újságírói kérdésre Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter elmondta, hogy a kormány nem támogatja a dugódíj bevezetését. „A torlódások oka az összehangolatlan, csúszásban lévő felújítások és a járvány idejére kijelölt, „itt felejtett” kerékpársávok lehetnek” – jelentette ki a miniszter.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre