
Íme az ország legmenőbb állatfarmja, magyar nő álmodta meg
„Fárasztó, mégis megnyugtató ez az élet a farmon”
Mélyrepülésbe kezdtek a filmes vállalkozások és a rendezvényekkel foglalkozó cégek a koronavírus-járvány hatására. A filmes cégek összesített árbevétele közel 40 százalékkal csökkent. A korlátozások miatt elmaradó rendezvények 56 százalékos bevételcsökkenést és 22 százalékos leépítési arányt hoztak magukkal – derült ki az Opten és a Positive Adamsky közös elemzéséből.
A koronavírus-járvány jelentős változásokat hozott a kreatív ágazatban tevékenykedő cégek esetében is: az összesített árbevétel tavaly jócskán visszaesett és csökkent a munkavállalók és foglalkoztattok száma is.
„A járvány ellenére is növekedést elkönyvelő területek közül kiemelkedik a direkt marketing, ugyanis 17,43 milliárd forintos nyereséget ért el, és a személyi jellegű ráfordítások is nőttek. Ellenben jól vették az akadályokat a piackutató cégek, az árbevétel 72 milliárd forintra rúgott, ami új csúcsnak számít, annak ellenére, hogy a területen működő cégek és egyéni vállalkozások száma csökkent” – emelte ki Hinora Bálint, a Positive Adamsky csoport ügyvezető igazgatója.
A lista végére a reklámügynökségek kerültek, ezek a cégek teljesítettek a leggyengébben 2020-ban.
A két nagy vesztese a területnek a rendezvényekkel foglalkozó cégek és a filmgyártás volt. Előbbieknél a járvány következtében hamar leállított rendezvények miatt az árbevétel 56 százalékkal, az adózott eredmény 78 százalékkal csökkent, a leépítési arány pedig 22 százalékos volt. A filmgyártás produkálta a gyártótevékenységek között összességében a leggyengébb eredményt. A szektor teljes árbevétele 395 milliárdról 239 milliárdra esett, ami közel 40 százalékos csökkenést jelent.
A média és sajtó területén foglalkozó vállalatok esetében szintén csökkentek az eredmények: az árbevétel 20 milliárd forinttal, a cégek száma pedig 8 százalékkal csökkent éves szinten.
„Fárasztó, mégis megnyugtató ez az élet a farmon”
Talán eddig Te is rosszul csináltad a fürdést és hajmosást.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre