Őszi kajafitnesz, izgalmas ízekkel

Aki azt hiszi, hogy ősszel nem lehet egészségesen étkezni, az hatalmas tévedésben van. Ilyenkor érdemes feltölteni szervezetünk vitaminraktárát. Ráadásul rengeteg izgalma ízt is rejt ez az évszak.

Megosztás
Szerző: metropol
2022.11.23. 12:30
Fitt ételek

Alma, körte, sütőtök, édesburgonya, sárgarépa, dió, gomba, zeller, mák, cékla, köles, csicseriborsó, bab, lencse, gránátalma, gyömbér, kurkuma, fahéj, rozmaring, bazsalikom… és még sorolhatnánk. A legjobb alapanyagok egy finom őszi menühöz. Nézzük, hogyan is lehet felhasználni ezeket, ha egy kicsit elengedjük a fantáziánkat.

A cékla a sütiben is finom FOTÓ: SHUTTERSTOCK

Céklát a sütibe!

Furán hangzik? Pedig nagyon finom és még a kalóriákat sem kell számolni, ha összeütünk egy finom céklatortát.

Hozzávalók: 25 dkg cékla, 1 db alma, 1 db sárgarépa, 200 g zabpehely, 8 dkg finomliszt, 2 kávéskanál fahéj, 4 db tojás, 2 dl napraforgó olaj, 1 csipet só, 50 g édesítőszer, 1 csomag sütőpor, 10 dkg durvára vágott dió, 5 dkg áfonya

Elkészítés: A céklát, almát meghámozzuk, a répát megtisztítjuk, és nagyobb lyukú reszelőn lereszeljük. Ha nagyon leveses az alma, akkor kinyomkodjuk. Ebbe a keverékbe tesszük bele az áfonyát is. Összekeverjük a zabpelyhet a liszttel, sütőporral, fahéjjal, édesítővel, a darált dióval és egy csipet sóval. Egy másik tálban összekeverjük az egész tojásokat az olajjal, amelyhez hozzáadjuk a lereszelt zöldséges-gyümölcsös keveréket, majd ebbe forgatjuk a zabpelyhes-lisztes keveréket is. A végén hozzáadjuk a durvára vágott diót, és azzal is jól elkeverjük. Kivajazott, lisztezett tortaformába öntjük, lazán elterítjük. 160 fokra előmelegített sütőbe tesszük, és kb. 40 percig sütjük.

 

Amikor kezet fog a csicseriborsó és sárgarépa

A sárgarépás csicseriborsó főzelék nem csak ebédre, de vacsorára is szuper.

Hozzávalók: 35-40 dkg csicseriborsó, 1 fej hagyma, 2 darab sárgarépa, olívaolaj, 1 teáskanál római kömény, kevés őrölt gyömbér, 3 cikk fokhagyma, ízlés szerint őrölt koriander, só, bors, kevés citromlé, petrezselyemzöld aprítva.

Elkészítése: A csicseriborsót vízbe beáztatjuk 4-5 órára. A hagymát apróra vágjuk. A sárgarépát meghámozzuk, és egyiket félbevágva hagyjuk, a másikat kockára vágjuk. A csicseriborsót sós vízben előfőzzük a répával együtt. Az olajban a hagymát és a zúzott fokhagymát megdinszteljük, hozzáadjuk a puha, nagyobb darabban főzött sárgarépát, amit villával kissé szétnyomkodunk. Kevés főzőlével felengedjük, majd összeturmixoljuk a masszát. Belerakjuk a csicseriborsót, a fűszerekkel fűszerezzük és összefőzzük. A végén citromlével és a petrezselyemzölddel gazdagítjuk.

Különleges ízű latte FOTÓ: SHUTTERSTOCK

Aranyló latte kurkumával

Aki nyitott a különleges ízekre, annak ezt feltétlenül ki kell próbálnia. Akár edzés után is iszogatható. A főszereplő a kurkuma mellett a bors. Figyelem, csakis feketeöves ínyenceknek!

Hozzávalók: 2 csésze tej, 1,5 teáskanál őrölt kurkuma, 1,5 teáskanál fahéj, 2 cm-es darab friss gyömbér meghámozva, 1 evőkanál méz vagy más édesítő, 1 csipet őrölt fekete bors

Elkészítés: A méz kivételével melegítsük össze a hozzávalókat addig, amíg a tej el nem kezd forrni.

Utána keverjük el alaposan, hogy biztos ne maradjanak csomók. Adjuk hozzá a mézet, amikor már kicsit kihűlt, és kortyoljuk bátran.

A gránátalma csinos és finom FOTÓ: SHUTTERSTOCK

A gránátalma mindenhez (is) jó.

• Pucoljunk meg, és nyomjunk össze egy avokádót, keverjük össze 1 dl tejföllel, 1 evőkanál kókusz-, vagy olívaolajjal, egy kevés fokhagymával és sóval. A krémet kenjük pirítósra, a tetejére pedig szórjunk gránátalma-magokat.

• Egy érett banánt fél gránátalma levével és magjaival, valamint egy pohár tejjel turmixoljunk össze, majd ízesítsük mézzel.

Egy gránátalmát turmixoljunk össze kettő darab banánnal és 3 dl joghurttal, keverjünk hozzá 1 dl narancslevet, ízesítsük mézzel és kevés fahéjjal.

• Egy fél gránátalma magjait turmixoljuk össze egy kiwivel, egy fél almával, és megpucolt citromkarikával és 2 dl tisztított vízzel. Ízlés szerint édesítsük mézzel.

• Egy almát, egy gránátalmát és egy narancsot pucoljunk meg, kockázzuk fel, és ízesítsük nyírfacukorral vagy mézzel és fahéjjal. Hagyjuk 20 percet állni, hogy az ízes összeérjenek. Hidegen fogyasszuk.

Ezeket olvastad már?
Felkavaró színház a nárcisztikus személyiségzavarról

Felkavaró színház a nárcisztikus személyiségzavarról

7 ok, amiért nem csillapodik az éhség

7 ok, amiért nem csillapodik az éhség

Ilyen még nem volt, ingyenes bőrápolási tanácsadás akár online is

Ilyen még nem volt, ingyenes bőrápolási tanácsadás akár online is

Így vigyázzunk magunkra a hidegben

Így vigyázzunk magunkra a hidegben

Hírlevél feliratkozás

Top hírek

Egészség

Így vigyázzunk magunkra a hidegben

Minden évszakváltás megterheli a szervezetet, éppen ezért időben gondolnunk kell arra, hogy egy kicsit tudatosabban menjünk bele a télbe. Az apró vacogások ugyanis a megfázás mellett még számos betegségnek nyithatnak ajtót.

Egészség

Fitt tippek, mielőtt beütnek a mínuszok

Az őszi még kedvez a szabadtéri edzéseknek, hiszen ilyenkor nagyon friss a levegő és rétegesen öltözködve kellemes a kinti sport. Érdemes azonban felkészülni a változó időjárási viszonyokra.

Ezek is érdekelhetik