RETRO RÁDIÓ

Oszlassuk el a tévhiteket, ez nemcsak az idősek sportja





A nordic walking lényege, hogy egy pár speciális bot és különleges gyaloglótechnika segítségével hatékonyan, ugyanakkor kímélő módon fejleszthető az állóképesség, az izomerő, a mozgáskoordináció. A kifejezést magyarul északi járásnak vagy északi gyaloglásnak fordíthatnánk.



Megosztás
Szerző: Metropol
2020.12.16. 14:30
edzés sport

A walking ugyan sétát jelent, de a nordic walkingot semmiképpen sem nevezhetjük sétának, hiszen ez sokkal intenzívebb mozgásforma.

A járványveszély alatt tökéletes egyéni sport (Fotó: KOVÁCS JUJU)

Miért jobb mint a sima séta?

– Mozgásformáját tekintve ez egy sportos gyaloglás két bottal, amikor a botokat azért használjuk, hogy a felsőtestünket jól átmozgathassuk, miközben kíméljük az ízületeinket. Ugyanakkor a bot stabilizál, elősegíti a ritmusos, lendületes gyaloglást – magyarázta Lipusz Judit nordic walking oktató. – Mivel a járványveszély idején az egyéni sportolás ajánlott, erre a nordic walking tökéletesen alkalmas. A célcsoportok köre széles, a 40-50-60-as korosztály mindenképpen beletartozik, de akár fiatalabbak is. Itt is igaz az, hogy minél fiatalabban kezd hozzá valaki, annál többet tud kihozni a sportágból.

Mindenkinek segít

Az ülőmunkát végzőknek, például a tartósan home office-ban dolgozóknak kiváló mozgásforma, hiszen a rendszeres nordic walkingozással a felső test izomzata jól karbantartható, az egész test átmozgatható. A túlsúllyal küzdőknek, a fogyni vágyóknak is segít, hiszen a botok helyes használatával a testsúly 33 százalékával tehermentesíthetik ízületeiket, így többet, vagy intenzívebben tudnak majd gyalogolni anélkül, hogy megfájdulna a térdük vagy csípőjük. A természetet kedvelőknek, a túrázóknak kiváló eszköz, hogy még jobb legyen a túra. A nordic walkinggal síkon felgyorsulnak, változatos technikákkal gyalogolhatnak, a botokkal könnyebben meghódíthatják az emelkedőket, a lejtőkön kímélik az ízületeiket. A régóta nem sportolóknak és sportolóknak egyaránt hasznos edzés lehet.

Néhány ügyes technikai trükk

A lépéskombinációk variálhatók. Nem mindegy ugyanis, hogy állóképességet, mozgáskoordinációt, egyensúlyérzéket vagy éppen ritmusérzéket akarunk-e fejleszteni. Lehet diagonál, páros bot váltásokkal, 1-3, sasszé, 3 páros 3 sasszé, 1-3 futás, vagy amit éppen a célok függvényében szeretnénk edzeni, fejleszteni. Bár a nordic walking szabadidő sport, ám a sportág berkeiben különlegességeket is lehet találni. Egy ilyen extraa zenés intenzív nordic walking edzés. Különféle nordikos technikákat, változatos lépéskombinációkat, futásokat, ugrásokat alkalmaznak, mindezt a zene ritmusára.





Ezeket olvastad már?
Idén korábban indul az allergiaszezon – Ez az oka

Idén korábban indul az allergiaszezon – Ez az oka

Vigyázz, ezek az ételek betegíthetnek meg karácsonykor

Vigyázz, ezek az ételek betegíthetnek meg karácsonykor

Ha eddig utáltál sportolni, ezek után biztos elkezdesz mozogni

Ha eddig utáltál sportolni, ezek után biztos elkezdesz mozogni

 A rozmaring csodát tesz a testtel, kívül-belül

A rozmaring csodát tesz a testtel, kívül-belül

Top hírek

vírus

Mi az RSV vírus?

Főleg a kisgyermekeket és az időseket támadja meg, tünetei hasonlóak, mint az influenzáé és a Covid–19-é.



Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás