A főváros a járványhelyzetet kihasználva még a tavasszal alakított ki biciklisávokat több helyen is Budapesten. A legnagyobb vitákat a nagykörúti kerékpárút okozta, ahol emiatt csak egy sáv maradt az autósoknak. Ez pedig folyamatos forgalmi dugókat, torlódást okozott, főként a reggeli órákban.

Az iskolakezdésre tarthatatlanná vált a helyzet, de a BKK és a városvezetés nem megoldotta, hanem inkább tetézte a problémát. A Dohány utca és a Nyugati tér közt megmaradtak a biciklisávok, így ott továbbra is egy sáv maradt az autósoknak. A Dohány utca és a Petőfi híd közt azonban a parkoló autók sávját szüntették meg a bicikliút kedvéért.

Sokan a megszűnő parkolóhelyek miatt aggódtak, de a gyakorlat megmutatta, hogy sokkal nagyobb a baj. Több helyen ugyanis a járdákra és a zebrákra terelték a kerékpársávot. Emiatt most a biciklisek és a gyalogosok is dühöngenek.

A rossz megoldás miatt nemcsak a Magyar Autóklub (nekik eddig sem tetszettek a sávok), de a Magyar Kerékpárosklub is tiltakozik.

Ez a legrosszabb megoldás

A lehető legrosszabb megoldás volt a biciklisávot ráterelni a járdára és a zebrára, hiszen ez nagyon balesetveszélyes. Mi nem is támogattuk ezt a verziót. A kerékpárosok máris arról panaszkodnak, hogy a gyalogosok a zebránál a biciklisávon állnak vagy épp azon mennek át a villamosmegállókba. A Baross utcánál a legrosszabb a helyzet, mert ott pont a megállóból a villamoshoz tartó emberek útvonalába közlekednek a bringások, amit úgy akarnak megoldani, hogy keskenyítik a járdát, ezen viszont nem fog elférni a közlekedő tömeg. Sajnos így kódolva van a konfliktus a gyalogosok és a kerékpárosok között pedig vigyázni kellene egymásra – mondta a Metropolnak Halász Áron, a Magyar Kerékpárosklub elnökhelyettese.

Szélesebb járdák kellenének

Az irány jó, láthatóan beismerték, hogy az egysávos út ellehetetleníti a forgalmat. Az elterelés azonban olyan kis szakaszokon van, ami nem mondható segítségnek és megoldásnak az autósoknak, sőt így még a gyalogosoknak is megnehezítették a közlekedést. Szélesebb járdákat kellene kialakítani, például árkádosítással – részletezte a Metropolnak dr. Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke

Fotó: Metropol

Az átterelt szakaszok

  • a Rákóczi téri villamosmegálló környéke
  • a Krúdy Gyula utca és a Baross utca közötti szakasz
  • a Corvin negyed villamosmegálló előtt a Pál utca és a körút kereszteződése

Több balesetveszélyes szituációt is láttunk

A Metropol munkatársa a járdára terelt szakaszon, rövid idő alatt több balesetveszélyes szituációt is látott, ahol csak a szerencsén múlt, hogy nem lett nagyobb baj. Érezhetően kevés figyelmeztető tábla és útburkolati piktogram, amely így nem hívja fel kellően a gyalogosok figyelmét, hogy itt bizony másokkal is meg kell osztani a járdát.