
Durva balesettel indult a reggel: három autó ütközött Ságvári Endre utcában
Az érintett útszakaszon félpályán halad a forgalom.
Nem lehet kizárólag politikai és szakmai döntések mentén átalakítani Budapest egyik legforgalmasabb útvonalát, vélik az ott lakók. A Nagykörút jövőjének tervezésébe az ott élőket és az ott dolgozókat nem vonták be, ezért Közös út a Nagykörút néven szerveződött egy csoport, mely tagjai kérik, hogy az ők véleményüket is vegyék figyelembe.
A Nagykörút jövője évek óta heves viták tárgya. Van, aki biciklisávokat, zöldítést és közösségi teret szeretne, míg mások a gépjárműforgalom visszaengedéséért küzdenek. Most azonban új szempont került előtérbe: a lakosság részvétele.
A Közös út a Nagykörút nevű frissen alakult civil csoport szerint az önkormányzat és a városvezetés úgy kezdett a koncepciók kidolgozásába, hogy nem kérdezte meg azokat, akik nap mint nap ott élnek, dolgoznak vagy közlekednek.
A Nagykörút nemcsak egy közlekedési folyosó, hanem több ezer ember otthona és munkahelye. Nem lehet a lakosok feje felett, pusztán politikai viták és szakértői tanulmányok alapján dönteni róla
– írják a közösség bemutatkozójában.
Megtudtuk: a csoport célja, hogy nyilvános fórumokat, konzultációkat, közösségi tervezést kezdeményezzen, és ezzel tényleges beleszólást biztosítson az érintetteknek.
A főpolgármester azt mondta ugyan, a célja, hogy élhetőbb legyen a főváros, de sajnos a biciklisávokkal a körúton éppen az ellenkezőjét érte el. Katasztrófa sújtotta övezethez kezd hasonlítani a Ferenc körút és József körút Budapesten. Siralmas látvány egymás mellett látni a bezárt üzletek sorát, és ahogy a lehúzott rácsok előtti lépcsőket belakják a hajléktalanok...
A biciklisávok miatt autóval gyakorlatilag megközelíthetetlenné váltak a nagykörút üzletei: a nap jó részében állandóak a közlekedési dugók, ráadásul a Karácsony-féle biciklisáv miatt nem lehet parkolni a boltokhoz közel, se a vevőknek, se az áruszállítóknak.
Amikor a Karácson-féle Fővárosi Önkormányzat 2020 nyarán kialakította a biciklisávokat a Nagykörúton, közel 200 parkolóhely szűnt meg. Ez nemcsak üzleteket és a vásárlókat érintette, hanem a lakókat is. Azóta van, aki a környező kis utcákban áll meg, ahol mindig vadászni kell a helyet, de többen bérletet váltottak egy közeli parkolóházban vagy plázában. Ezzel az a probléma a helyiek szerint, hogy egy nagybevásárlást sem tudnak hazáig vinni, vagy egy alvó gyereket kivenni a kocsiból a lakás közelében, de a beteg, idős hozzátartozók szállítása is problémás a körúton.
Ahogy a korábbi biciklisávok tervezésekor, a most készülő bringasztráda tervezésekor sem kérdezték meg a helyieket.
Akkori, 5 évvel ezelőtti videónkat érdemes még manapság is megnézni:
Az érintett útszakaszon félpályán halad a forgalom.
A Magyarok Nagyasszonyának ünnepe egy vallási ünnep.
A rendőrség a lakosság segítségét kéri.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélrePortfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.