
Drámai a helyzet: egy 11 éves kisfiú meghalt, az édesapja eltűnt
Senki nem lenne most az anyuka helyében.
Nem lehet kizárólag politikai és szakmai döntések mentén átalakítani Budapest egyik legforgalmasabb útvonalát, vélik az ott lakók. A Nagykörút jövőjének tervezésébe az ott élőket és az ott dolgozókat nem vonták be, ezért Közös út a Nagykörút néven szerveződött egy csoport, mely tagjai kérik, hogy az ő véleményüket is vegyék figyelembe.
A Nagykörút jövője évek óta heves viták tárgya. Van, aki biciklisávokat, zöldítést és közösségi teret szeretne, míg mások a gépjárműforgalom visszaengedéséért küzdenek. Most azonban új szempont került előtérbe: a lakosság részvétele.

A Közös út a Nagykörút nevű frissen alakult civil csoport szerint az önkormányzat és a városvezetés úgy kezdett a koncepciók kidolgozásába, hogy nem kérdezte meg azokat, akik nap mint nap ott élnek, dolgoznak vagy közlekednek.
A Nagykörút nemcsak egy közlekedési folyosó, hanem több ezer ember otthona és munkahelye. Nem lehet a lakosok feje felett, pusztán politikai viták és szakértői tanulmányok alapján dönteni róla
– írják a közösség bemutatkozójában.
Megtudtuk: a csoport célja, hogy nyilvános fórumokat, konzultációkat, közösségi tervezést kezdeményezzen, és ezzel tényleges beleszólást biztosítson az érintetteknek.
A főpolgármester azt mondta ugyan, a célja, hogy élhetőbb legyen a főváros, de sajnos a biciklisávokkal a körúton éppen az ellenkezőjét érte el. Katasztrófa sújtotta övezethez kezd hasonlítani a Ferenc körút és József körút Budapesten. Siralmas látvány egymás mellett látni a bezárt üzletek sorát, és ahogy a lehúzott rácsok előtti lépcsőket belakják a hajléktalanok...

A biciklisávok miatt autóval gyakorlatilag megközelíthetetlenné váltak a nagykörút üzletei: a nap jó részében állandóak a közlekedési dugók, ráadásul a Karácsony-féle biciklisáv miatt nem lehet parkolni a boltokhoz közel, se a vevőknek, se az áruszállítóknak.
Amikor a Karácson-féle Fővárosi Önkormányzat 2020 nyarán kialakította a biciklisávokat a Nagykörúton, közel 200 parkolóhely szűnt meg. Ez nemcsak az üzleteket és a vásárlókat érintette, hanem a lakókat is. Azóta van, aki a környező kis utcákban áll meg, ahol mindig vadászni kell a helyet, de többen bérletet váltottak egy közeli parkolóházban vagy plázában. Ezzel az a probléma a helyiek szerint, hogy egy nagybevásárlást sem tudnak hazáig vinni, vagy egy alvó gyereket kivenni a kocsiból a lakás közelében, de a beteg, idős hozzátartozók szállítása is problémás a körúton.
Ahogy a korábbi biciklisávok tervezésekor, a most készülő bringasztráda tervezésekor sem kérdezték meg a helyieket.
Akkori, 5 évvel ezelőtti videónkat érdemes még manapság is megnézni:

Senki nem lenne most az anyuka helyében.

Kilenc gyermeket hozott a világra a 27 éves nő.

A nyugalmazott dandártábornok 78 éves volt.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélrePortfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.