
Padlógázzal menekültek: gyanús alakok portyáznak Rákosmentén – Leleplező fotó!
A fickók többször feltűntek már a kerületben. Kik ők?
A MÁV és a Volán csoport összevonásával visszafordíthatatlanul a megújulás útjára lépett a vállalatcsoport, jelentette ki Lázár János. A következő években folytatódnak a fejlesztések: új buszok, mozdonyok érkeznek hazánkba, de cél a versenyképes fizetés a dolgozóknak és az egész országra kiterjedő tömegközlekedés kiépítése is. Lázár János bejelentette az új KRESZ szabályok bevezetését, de beszélt az M1-es autópálya felújításáról is.
Lázár János építési és közlekedési miniszter hétfő délelőtt KözlekedésInfó néven sajtótájékoztatót tartott, amiben összegezte az elmúlt két és fél év fejlesztéseit, illetve beszélt a jövőbeli tervekről is. Elárulta, hogy szeptember közepétől elindul az M1-es autópálya átépítése hatsávosra. Az úthálózat fejlesztése mellett továbbra is nagy figyelem jut a tömegközlekedés modernizációjára. Míg a folyamatban lévő mozdonycsere programnak, az idén bevezetett késési biztosításnak, illetve több IC kocsi és pótlóbusz bevezetésének hála, jelentősen javult a menetrend betartása, addig Lázár azt is hangsúlyozta, hogy messze még a cél. A következő feladat a MÁV-nál, illetve a Volánnál meghirdetett állások vonzóbbá tétele, illetve a tömegközlekedés országos szintű kiterjesztése.
Lázár János bejelentette: december elsejétől azon fognak dolgozni, hogy egy település se legyen, ahol nincs tömegközlekedési lehetőség.
Magyarország mind a 3200 településén alanyi jogon biztosítani kell, hogy az ott élők minden nap, legalább háromszor eljuthassanak a járási központba, illetve onnan haza. Továbbá minden nap, legalább kétszer biztosítani kell a járási központ és a megyeközpont közötti eljutást, ugyanígy a megyeközpontok, illetve a megyeközpont és a főváros között. Ez a minimum
– fogalmazott a miniszter.
Ma ennél 2200 település esetében az állam többet szolgáltat, de még mindig van 1000 olyan település, ami ennél kevesebb szolgáltatást kap, 500 pedig nem részesül a közösségi közlekedésből. A miniszter megígérte, hogy decembertől minden településen lesz autóbusz, illetve sűrűbben fognak közlekedni a járatok.
2023. decemberében, illetve 2024. decemberében már tartottak szakmai fórumokat rendőrökkel, bírókkal és más szakemberekkel, idén szeptemberben pedig elindul egy nyilvános konzultáció, amihez mindenki csatlakozhat. A miniszter elmondta, hogy a mostani KRESZ szabályok 1975 óta vannak érvényben, ami minden bizonnyal Magyarország legismertebb jogszabálya. Éppen ezért ennek az átalakítása nem kis feladat. Az új KRESZ szabályok előreláthatólag jövő év szeptemberétől lépnek hatályba, számos érdemi változással, aminek a középpontjában az emberi élet védelme áll. A miniszter hangsúlyozta, hogy erre azért lesz szükség, mert az elmúlt években rengeteg minden változott: az autók kapacitása, a sebesség, vagy épp új közlekedési eszközök jelentek meg, mint az e-rollerek, amik manapság rendkívül sok balesetet okoznak.
Lázár János elmondta, hogy a szakszervezetekkel egy 3 éves bérmegállapodást kötöttek, ami a jövő év végén jár le. A megállapodás elején 570.000 forint volt az átlag bruttó bér a MÁV-Volán csoportnál, most bruttó 725.000 forint – ez a nemzetgazdasági átlag fölött van.
Ez annak köszönhető, hogy közel 30%-os béremelés volt és kiegészítő bérkompenzációkat is bevezettünk: akár a többletmunkáért, akár a nyári hőség miatt próbáltuk az embereket kompenzálni és motiválni. Jövőre a bruttó átlagbér a MÁV-Volán csoportnál 750.000 forint lesz.
Ezen felül SZÉP-kártyás extra juttatások, illetve év végi lojalitási bér is jár a vállalatcsoport munkatársainak. A miniszter úgy fogalmazott, hogy azért teszik mindezt, mert az elmúlt időszakban megnövekedett a forgalom és mert a romló időjárási és infrastrukturális körülmények között többet kellett dolgozniuk az alkalmazottaknak. Ugyanakkor a kormány nem titkolt célja, hogy vonzóbbá tegyék a vállalatcsoportot.
A fickók többször feltűntek már a kerületben. Kik ők?
Vasárnap mellett már csütörtökön is lesz sorsolás.
Több mint 200 ember volt tanúja a rejtélyes UFO-észlelésnek.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélrePortfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.