Hihetetlen honnan származnak a hangulatjelek! Ma van az emojik világnapja

El sem tudjuk képzelni a mai kommunikációt apró hangulatjelek nélkül. A közösségimédia korában még a legkomolyabb posztokhoz is jár egy-két emoji. Mutatjuk honnan származik ez a jelenség!



Megosztás
Szerző: Metropol
Létrehozva: 2025.07.17. 14:00
emoji kommunikáció kultúra

Minden évben július 17-e az Emoji Világnapja. Az apró ikonokat először Japánban használták, már 1989 körül éltek a lehetőséggel. Egyszerű rajzokkal, például időjáráshoz kapcsolódóan használták őket elektronikus kijelzőkön. Az első ikonkészlet 176 emojiból állt, és 1999-ben alkotta meg Shigetaka Kurita. Ő volt az a Japán grafikus, aki az okostelefonok előtt kifejlesztett egy programot, amellyel telefonon lehetett internetezni.

A ma embere már nem lenne meg emojik nélkül. Fotó: Pexels

Napjainkban a felhasználók 90 százaléka használja a mindennapokban a kis hangulatjeleket, legyen szó személyes beszélgetésről, vagy posztokról. Az ikonok leegyszerűsítik az érzelemkifejezést, lebontva a távolságot a képernyőket bámulók előtt - ezért lehetnek olyan népszerűek. De az a kettő, amit a legjobban szeretnek a felhasználók, az a sírva nevetős emoji és a szív emoji.

Egyrészt áthidalja a kommunikációs akadályokat, de csak akkor, ha a beszélgetőpartnerek egy generációból származnak. Sokszor egy tinédzsernek nem ugyanazt jelentik a kis ikonok, mint egy középkorú embernek. Ebből gyakran születnek mémek is, például, hogy a világ apukái a felfelé mutató hüvelykujj emojit használják mindenre, pedig az a fiatalabb generációknak már egy udvariatlan gesztus. De éppen ettől olyan bájos, hiszen nem tudnak róla, ezért nem is lehet haragudni rájuk. A képre ez van írva: "Ebből áll apáink billentyűzete:"

De a kultúrák különbözősége miatt egyes népcsoportok is válogatják, hogy nekik mit jelent az adott kép. Vannak olyanok, akik egyenesen kártékonynak találják a jelenséget az írott kommunikáció hanyatlása miatt.

 

 









Top hírek





Hírlevél-feliratkozás

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.