
A vállalat 2030-ig 35 ezer fős leépítést is tervez.
A Volkswagen wolfsburgi gyárában 2027-től ideiglenesen bevezethetik a négynapos munkahetet. Az elektromos VW Golf és T-Roc érkezése miatt gyártósori átalakítások várhatók, amelyek csökkentik a termelési kapacitást, így lehetőség nyílik a munkarend átmeneti módosítására. A benzines Golf iránti kereslet drámai mértékben visszaesett: míg 2015-ben több mint egymillió darab készült, idén már csak 250 ezer. Ezért a belső égésű modellek gyártását 2027-től Mexikóba helyezhetik át.
Közben a vállalat 2030-ig 35 ezer fős leépítést tervez Németországban, ebből már 20 ezer önkéntes távozás meg is történt, amihez 900 millió eurót különítettek el. A pénzügyi vezetés szerint az elektromos modellek alacsony haszonnal működnek, miközben a gyártási költségek túl magasak. A német gyártási kapacitást 700 ezer járművel csökkentik, hasonló intézkedések várhatók az Audinál és a Porschénál is a Totalcar szerint.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre